net zwanger,wel wat bang..wie herkend dit

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi allemaal,

Ik ben net 4 1/2    week zwanger van  ons tweede kindje...maar vind het allemaal toch wel weer eng...continu als ik naar de wc ga kijken of er geen bloed komt...elk krampje wantrouwen...kortom ben erg met mezelf bezig geloof ik...wel wat te veel ook...Misschien een beetje dubbel...ben erg bang dat het mis gaat...wie herkend dit?? Kan me niet herineren dat ik dit met de eerste ook zo erg had...ze zeggen altijd dat je er met je tweede minder mee bezig bent...maar ik geloof niet dat dat voor mij geld...

Groetjes San

Hoi San,

Het is heel herkenbaar, ik ben ook zwanger van ons tweede kindje( nu al 23w2d) maar ik had precies hetzelfde. Zo bang dat er wat mis zou gaan. Ook verloor ik nog eens bloed met 6 weken en toen dacht ik helemaal dat is misse boel, maar gelukkig niet het gaat allemaal heel erg goed met de baby.
Ook de 20 weken echo heb ik heel anders ervaren als met onze eerst, veel spannender.

Volgens onze verloskundige is het heel normaal dat je bij een tweede zwangerschap veel onzekerder bent omdat je al een gezond kindje hebt en het dus echt een wonder is dat je een gezond kindje krijgt. Bij een eerst ben je veel meer met andere dingen bezig, alles is dan nog nieuw.

Dus ik zou zeggen, probeer er zoveel mogelijk van te genieten en je hebt pas echte zekerheid als je je kindje in je armen hebt.

Liefs trotsemams

hoi san
ik ben nu 23 weken en 2 dagen zwanger en vanaf dag 1 kijk ik of ik niet bloed afveeg.....echt elke keer....
mijn vk zegt dat ik me niet zo druk hoef te maken maar ze snapt het wel heb hiervoor een miskraam gehad en heb dit als heel heftig ervaren....ik heb al een gezond zoontje via icsi en dit kindje was er zo maar zonder dat ik behandellingen heb ondergaan....dus ook nog eens een wonder en ik ben heel bang dat ik dit wonder weer kwijt raak...
gelukkig mag ik elke keer even het hartje komen luisteren als ik me erg ongerust maak (minstens elke 2 weken)

en ik denk dat de vorige schrijfster gelijk heeft (sorry ben haar naam vergeten)
we zullen pas gerust zijn als het kindje er is...

liefs sandra

hallo allemaal

ook ik heb dat hoor. ben zwanger van mijn 1e kindje maar de 1e keer zwanger mk gehad met 6,5 week.. nu ben ik 4,5 week.. ik heb last van zere onderbuik.. verder niet echt iets dus het blijft spannend, maar ik denk dat het blijft tot het einde...   je bent dus niet de enige

groetjes melissa

hallo iedereen

heb maandag een test gedaan en   POSITIEF .
maar ben ook wel bang. het is onze 1e kind.

voel nog nix. ja pijnlijke borsten en pijn in m'n onderbuik maar verder hellemaal nog nix

spannende tijd voor ons allen

veel suces

liefs miranda

Heeyyy Allemaal

Ik ben nu 9 weken zwanger als het goed is.
De verloskundige heefd vorige week een echo gedaan , maar toen kreeg ze de baby er niet helemaal goed op...en kwam de meeting op 8 weken.
Je zag al heel duidelijk het hartje , We zijn er heel blij mee.
Het is wel onverwachts want het was niet helemaal de bedoeling.
We hebben al drie dochtertjes en zijn afgelopen zomer getrouwd dus ik was dik tevreden.
En nu krijg ik weer de kans op zijn mooi kindje op de wereld te zetten.
Ik ben alleen nu heel erg voorzichtig, waarom? geen flauw idee.
Het is ook allemaal zo anders, misselijkheid, zere borsten en ontzettend moe.
Dat heb ik bij mijn andere 3 zwangerschappen niet gehad, wie weet een jongen dit keer
Wat jullie zeggen herken ik ook heel erg, iederekeer als ik wat pijnlijks voel en naar de w.c ga...ga ik toch kijken...alles goed?? pffff.

Hoi meiden.

Ligt dus niet alleen aan mij gelukkig...en ik denk inderdaad wel dat je hele zwangerschap onzeker blijft tot waneer je de baby in je armen houd...maar toch ben ik stiekum wel erg blij als ik nu drie maanden verder ben....alweer een stukje meer zekerheid...en dan op naar december....spannend!

Liefs San

hoi hoi!

Nix raars hoor! t valt gewoon niet mee om onbezorgd te zijn als je veel nadenkt...
Ik ben nu 16w2d zwanger v.d. 3de.  Vanaf week 23 had ik bij m'n 2de zoontje bloedingen gelukkig alles goed afgelopen hoor! Maar vooral de eerste weken liep ik continu naar t toilet om 'te kijken'. Pas na de 2de echo was ik 'opgeluchter'. Ik ben ook veel voorzichtiger qua salades, koffie thee, roken doe ik niet meer sinds m'n 1ste zwangerschap bijna 4jaar geleden. Tijdens die zwangerschap heb ik ca. 4sigaretten nog gerookt. Nu doe ik alles 'volgens t boekje'.
Ik probeer van m'n mooie buikje (nu al) te genieten want dit zal toch wel m'n laatste zwangerschap zijn....
Groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan