netjes meelopen/ op plankje staan of gewoon nog in de wagen?

Hallo,
Eind mei verwachten wij ons 2e kindje. Onze zoon is dan 2 jaar en 1 maand oud.
Nu hebben wij een quinny kinderwagen waar geen extra zitje op geplaatst kan worden, dit had ik wel verwacht.
Nu zitten we eraan te denken om een dubbele wagen te kopen, 2e hands op marktplaats.
Maar...ik vroeg me af wat jullie ervaring hier mee is. Loopt jullie kindje van ruim 2 netjes mee?? En hoe lang kunnen ze lopen? Natuurlijk zal dit per kind verschillen.
Ik woon vlakbij het winkelcentrum maar met het mooie weer in de zomer lijkt het me ook lekker om langere stukken te lopen. Lekker naar het bos enz.
Graag hoor ik jullie reactie's!!

Groetjes Josanne



 
Hallo,
Wij hebben ook net 2 jaar tussen de kinderen zitten. Ik heb toen een kiddyboard aangeschaft en liet hem daar op staan. Wel deed ik hem een tuigje om zodat hij er niet gauw tussen uit kon knijpen en wilde hij gewoon zelf lopen dan kon dat ook. Ik vond dat ideaal op die leeftijd.
Ik weet niet hoeveel je wandelt maar ja, je hebt nu niet echt weer dat je uren gaat lopen enz. en in de zomer is je zoon ook al weer een stuk ouder en wil dan misschien ook wel meer zelluf lopen.
Als ik jou was zou ik eerder kiezen voor zo'n kiddyboard dan voor een tweelingkinderwandelwagen.
Op marktplaats staan er nogal wat van die kiddyboard's te koop.
Groetjes,
Rosaly
 
Hallo Josanne,

Wij zijn een van de ongelovelijke BOFKONTEN met een Quinny Freestype Formula (in 2003 gekocht, wagen van ongeveer € 650,00!!) waar geen kiddyboard op kan worden bevestigd. Op de gewone Quinny's kan het wel, maar uiteraard precies op ons model (de 'Formula) niet. Kijk dat eerst even na voordat je op Marktplaats jezelf gaat verblijden (zoals wij, grrrr!!!). Ik heb de fabrikant gebeld en er is helaas geen oplossing voor deze wagen. Tevens een van de redenen waarom dit model niet langer wordt gemaakt.

Wij hebben nu een tweelingwagen gekocht waarin onze dochter (7 weekjes oud) achterin kan liggen en onze zoon (ruim 2 jaar) voorin zit. Dat ding is zo groot, we noemen het 'de vrachtwagen'. Hij is voor mij nauwelijks hanteerbaar, zo groot. Stuurt moeilijk. Ik heb spijt dat we deze gekocht hebben. Ik hoop dat je goede tips krijgt van andere Forum-lezers. Ik vrees dat ik je niet kan helpen, alleen misschien door mijn Quinny-verhaaltje een hoop zoekwerk bespaard.

Succes!

Anouk
 
Hoi, mijn dochter loopt netjes naast me als we gaan winkelen. Ze vindt het leuk om mee te helpen de kinderwagen te duwen, dus dat scheelt.
Is trouwens niet altijd zo geweest, in het begin had ze in de smiezen dat ze ook lekker kon wegrennen (argggg....verschrikkelijk) en dat ik dan niet achter haar aan kon....
Gelukkig is dit een fase geweest en nu gaat het hartstikke goed.
Nou moet ik er wel bijzeggen dat mijnmeiske heel graag wandelt en het ook heel lang kan volhouden, dus dat scheelt ook weer.
Groetjes, Claudia.
 
Ik heb een quinny fasion kinderwagen. Volgens de winkel waar ik de wagen vandaan heb, past daar wel een plankje achter maar daar moet dan wel een verlengstuk aan.
Misschien dat iemand hier ook ervaring mee heb voordat ik zoiets van ongeveer 70 euro bij elkaar aanschaf.
Groetjes Josanne
 
Hoi,

Wij hadden ook dat probleem.We hebben gekeken voor een kiddie board (we hebben de buggaboo), maar onze dochter is er net iets te klein voor.En voor grote afstanden loopt ze nog niet echt.Na een 15 minuutjes of minder  wilt ze dan zitten.Uiteindelijk hebben we besloten voor een duo wagen.Ik ben dan niet zo aan huis gebonden en kan lekker gaan wandelen of winkelen  met mijn kindertjes.Ik vind de wagen een hele uitkomst. Oke hij klapt niet zo klein in, maar hij geeft me vrijheid om te bewegen en mij kennende heb ik dat nodig.Deze wagen is wel hanteerbaar en gemakkelijk in gebruik.En niet zo duur in de aanschaf wat natuurlijk ook wel meetelt, aangezien je toch al veel kosten hebt.
En Ava vind het prachtig om voren in te zitten.

Veel succes

Dees
 
hoi

tussen onze dochters zit 20 maanden. Wij hebben een Quinny Freestyle kinderwagen, hierop kon wel een zitje, maar dat vond ik erg zwaar. wij hebben bij een kleine babyspeciaalzaak een plankje gekocht. Het is een plankje (soort roostertje)dat je met 2 "schroeven " bevestigd, omdat de rem van de wagen middenachter zit ( een kiddy board bevestig je in het midden, dus dat gaat niet).
Ik heb er veel plezier van. Wij wonen dicht bij het winkelcentrum, en omdat de jongste in oktober is geboren ging ik niet vaak alleen lange wandelingen maken. Dat deden we dan in het weekend als mijn man meeging, en dan ging de oudste in een buggy.
Inmiddels gebruik ik het plankje 13 maanden naar volle tevredenheid. In het begin wou de oudste er niet altijd op, maar een paar keer goed aanpakken en ze vind het nu hartstikke leuk, soms te erg als ik vind dat ze wel kan lopen wil ze nog op het plankje.

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan