neus schoonmaken

hallo allemaal

ik was net even aan het neuzen bij najaar 2006 moeders en daar zag ik een leuke, (nou ja leuke) discussie...
het ging zich erover hoe je het neusje van je kind schoon maakt..

1.sommige doen dit door eerst wat zoutoplossing in de neus te doen en dan het neuspeertje te gebruiken,
2. anderen doen dit met een wattetip of watjes(nat maken en tussen de vingers rollen tot een puntje)
3. en andere doen dit door het neusje leeg te zuigen met hun eigen mond

sommige op het forum vinden het de echt te vies voor woorden om het zo te doen en andere vinden het de normaalste zaak van de wereld om het zelf leeg te zuigen en vinden dat het bij het moederschap hoort om dit te doen en dan je niet genoeg om je kind geeft als je het niet zou doen

ik zelf werk met methode 1, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om dit leeg te moeten zuigen en hou zielsveel van mijn dochter

hoe doen jullie het en wat vinden jullie van de andere methode's

groetjes Veronique mv Daniëlle

Hallo,

Nou ik was de persoon die fel uithaalde tegen de persoon die zei dat je
geen moedergevoelens had als je het niet zelf leeg zoog. (ik zat bij
het verkeerde forum telkens..mijn dochter is van 27-09-2006)

Gatver dat doe je toch niet. Ik houd   hééééééél veel van mijn
dochter maar vind het echt vies als je dat zelf eruit gaat zuigen.

Ik gebruik ook het neuspeertje en dat werkt perfect. Ze vind het wel niet leuk, maar ze kan laterr wel weer gewoon ademhalen.

KOm maar op met de reacties....kijken of men hier ook zo fel kan reageren

Groetjes Claudia en Maud-je

Hoi Claud

ik zag dat er inderdaad nog een bekende naam bijzat in die discussie haha...
ik vind het ook maar smerig hoor...ik werk mooi met het neuspeertje, ze is er niet blij mee maar ik denk dat ze ook niet leuk zou vinden als ik met mijn mond aan haar neus ga zuigen haha

groetjes Veronique mv Daniëlle

Nou meiden....dat jullie dat niet doen.....!!!

Hahahahahahahahahahahahahaha
Gatverdarrieeeeeeeeeeeeee!!!!!!
Nou ja, wie het wel doet, dapper hoor!
Ik pulk met mijn nagels een beetje....vind ik ook al niet zo lekker...haha

Ben benieuwd wie dat hier ook doet...
Liefs Annet

Gadverderrie....ik ga echt niet op Yoëll zn neus zuigen hoor....hij is de laatste tijd best verkouden geweest en er kwamen toen echt dikke stukken uit, groen, hard, slijmerig moet er niet aandenken...strax schrik je ergens van en dan ineens...slik...weg snot in je keel haha brrrrrrrr krijg al kippevel van het idee....ondanks dat het m`n eigen kind is en heel veel van hem hou vind ik dat echt te vies voor woorden.....je eet je eigen snot toch ook niet op hahahahaha

Maar goed heb alle respect voor de moeders die het wel doen en kunnen....

Gr. Denise

nou idd, ik vind het knap dat ze het bedacht hebben, het zou niet in mijn hoofd opkomen....

bij sacha ligt het eraan waardoor haar neus verstopt zit, als ze verkouden is gebruik ik het peertje en daarna zoutoplossing...... tja en als ze gewoon van die geweldig grote bullen heeft, dan maak ik het schoon met een wattenstaafje.

Overigens worden beide opties niet door sas gewaardeerd, maar je kan niet alles hebben he? ;)

Heerlijk ik las dit onderwerp tijdens mn ontbijt, mmmmmmmm
Maar ook ik neem optie3 niet ieuuuwwwwwwwwwwww

Op het moment dat de darmen verstopt zijn, gaan ze er dan ook met hun vingers in?

Mama's, mama's mama's toch! Is er dan niemand die het neusje van hun kindje uitzuigt als het nodig is? Nou, deze mama wel hoor.
Helemaal toen een vriendinnetje van mij vertelde dat haar huisarts heeft aangegeven dat de neuspeertjes erg schadelijk kunnen zijn voor de slijmvliezen in het neusje én bovendien ook voor de oortjes (door het inknijpen en loslaten van het peertje ontstaat er druk die de oortjes kan beschadigen). Hij vond het belachelijk dat deze dingen nog verkocht worden! M.a.w. ik neem het zekere voor het onzekere, heb het peertje in de la gegooid en doe het, als het nodig is, gewoon met mijn mond (wel daarna uitspugen natuurlijk!).

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan