neus schoonmaken

Ik kan slecht tegen zichbare pulkjes in de neuzen van mijn kids. Mijn oudste kan snuiten maar bij mijn jongste gebruik ik een watenstaafje .
Ik vind het niet ranzig als een moeder met haar eigen mond haar kind van snot zou ontdoen. De moeders spugen het uit en al zouden ze het binnen krijgen.....als je je neus ophaalt komt je snot ook in je maag terecht, Maar zelf vind ik dat niet nodig.

Kian ging zo tekeer met zo'n uitzuigertje (die overigens niet echt in z'n neusgat past want het heeft een bolle opening, dus hoe je de slijmvliezen kan beschadigen is mij een raadsel) dat ik het een keer heb geprobeerd. Hij ging niet meer zo uit z'n dak, maar er kwam ook niets los, dus het had lekker veel zin. Of ik doe het fout of ik kan het niet (is hetzelfde toch, hihi). Dus gewoon die zuiger er weer tegenaan. Is even niet leuk, maar ik vind ook niet alles leuk, dus dan moet het maar even. Het lucht wel op voor de kleine achteraf.
Liefs Phira

hallo,

Optie 3 is ook niet direct mijn keuze en het peertje vind ik ook niet alles.
Hebben jullie het wel eens bij jullie zelf geprobeerd? Mijn man heeft het
geprobeerd en hij vond het een heel akelig gevoel, alsof je ogen eruit gezogen
worden. Nu gebruik ik hem echt alleen nog maar als Tieme zijn neusje helemaal
dicht zit en hij er echt last van heeft.
Stukjes verwijder ik met een watje of met mijn nagels.

groetjes Anke

Lukas is als sinds half oktober verkouden en ik maak bijna dagelijks zijn neus schoon. Meestal met het neuspeertje maar als het nodig is, en het erg verstopt is, zuig ik het zelf ook wel uit hoor. Mijn man vind het ook vies, maar het werkt veel beter dan met het peertje. En zeg nou zelf, hoeveel mensen pulken in hun neus en stoppen het dan in hun mond (dat doe ik dan weer niet).

Natuurlijk is het niet mijn favoriete bezigheid, maar soms kan het gewoon niet anders. En als je het vergelijkt met je vinger in de luier steken om te kijken of hij gepoept heeft...

annemieke

Hoi,
Hoe lang kan een kindje neus verkouden zijn?
mijn meisje is het al twee weken,neus loopt,dan dicht,enz,verder geen koorts en niks.
We gebruiken neusspray voor baby`s en dan het neuszuigertje(van hema vind ik fijns) en ui naast bed....
Maar zelf uit neus zuigen,nee sorry,bah....maar ieder voor zich.
groetjes gaby

Hoi,

Wat een onderwerp geweldig!! Nou Tiara is nu al een paar weken snot, maar dan ook echt SNOT verkouden en echt niet dat ik dat met mijn mond uit ga zuigen gatver. Tiara heeft soms ook echt van die GROENE bellen uit haar neus komen, dat zuig je toch niet op! Ik hou ook heeeeeel veel van mijn dochter maar ik gebruik gewoon een wattestaafje os een hydrofileluier (puntje) om haar neusje schoon te krijgen.

Groetjes Nancy

Ha ha ha, lachen hoor dit topic!
Mijn zoontje is (gelukkig) nog maar 1 keer verkouden geweest. Ik heb toen wel geprobeerd om het snot uit z'n neusje te zuigen, maar die poging mislukte. Het neuspeertje was ook geen groot succes. De neusspray (voor baby's) wel en echte snottebellen hield ik met een doekje of met mijn nagels weg. Als het was gelukt om het eruit te zuigen, dan zou ik dat vaker doen, tot hij zelf kan snuiten. Ik vind dat niet vies. Ik ken een man die beweert dat hij zelfs de kont van zijn zoontje zou schoonlikken, als dat nodig zou zijn. Tja...dat gaat me dan weer wel te ver!

Groetjes,
Daisy

Terug
Bovenaan