Neus spoelen baby

Ik zou het ook gewoon blijven doen hoor, inderdaad liever even een paar minuten strijd dan dat je kindje er zo lang last van heeft. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over. Misschien helpt het ook wel om een luchtbevochtiger in de kamer te zetten. Hoop dat je kindje gauw opgeknapt is!

Ik heb de kleine als ik alleen thuis was wel eens ingebakerd in een doek en daarna zo'n buisje zoutoplossing... was even 30 seconden strijd, maar daarna wel opgelost... ik denk niet dat het schade geeft aan een baby als je het al sussend en pratend doet en daarna gelijk troost, maar je kunt er ook anders over denken..

Oh ja hier een kleuter die enorme stennis kan maken om thermometers, pleisters afhalen, splinters uittrekken en zelftesten doen…, tja het begon ook ooit met neusspray als baby en 5 jaar later dus bij veel meer dingen. Maar sommige dingen moeten nou eenmaal. Ik ben wel met zelftesten gestopt, maar de rest doen we echt samen onder luidt protest van de kleuter. Het enige wat helpt is vreemde ogen… we hebben 1x de buurvrouw gevraagd om een splinter er uit te halen. Toen was hij heel kalm… vreemde ogen dwingen tot ander gedrag.

@Mootje hij is bang dat ons zoontje er een trauma aan overhoudt en vindt het mishandeling. Hij heeft zelfs de zoutoplossing verstopt nu. En is boos dat ik het toch wilde doen. Ik houd mijn hart vast voor vannacht... Heb hem nu ingesmeerd met Luuf. En lekker gedoucht. Als ik het alleen doe en heel kalm en rustig praat is hij het ook zo weer vergeten hoor. Hij reageert heel erg op de stress van zijn vader. Ik kan het nu niet eens  doen dus, geen idee waar de zoutoplossing nu is. Ik stuur mijn partner er wel mooi uit vannacht. 

Hoi meiden ik vind het rot om te zeggen want ik begrijp heel goed wat jullie zeggen. Ik was ook ten einde raad en heb die zoutampullen van monodose gegeven. Soms was het zo akelig, alsof hij erin verdronk. Hij verzette zich steeds harder maar redeneerde ook; liever even ongemak… mijn zoontje is nu 4 en heeft een trauma overhouden aan die dingen. We mogen niet aan zijn neus komen, neusspray weigert hij, zelfs Luuf mogen we niet in de buurt van zijn neus smeren. Dus wees er voorzichtig mee, doe het desnoods niet elke avond maar om de avond zodat je baby er niet de klok op gelijk kan zetten. Bij ons hielp Luuf in combinatie met hoofdeind van het bed hoger en vooraf badderen met die menthol versie van Zwitsal. Hoop voor jullie dat ze gauw van die verkoudheid af zijn! Liefs

Terug
Bovenaan