Neusspray? ervaring mee?

Hoi meiden,
Ik ben 8 weken zwanger en heb de laatste weken enorme last van een verstopte neus. Terwijl ik helemaal niet verkouden ben.
Ik heb in eerste instantie een gewone neusspray gebruikt van het Kruidvat maar las ergens dat het niet goed is een neusspray te gebruiken omdat dat de doorbloeding van de placenta zou aantasten.
Hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips van een verloskundige gekregen? Mijn verloskundige geeft aan dat alleen Otrivin niet gebruikt mag worden maar op internet en in boekjes staat dat de meeste neussprays worden afgeraden.
Weten jullie meer?
Grtjs
Billie

Beste Billie,

Ik heb hier ook wat last van sinds ik zwanger ben. Vooral 's nachts is het vervelend hè, zo'n verstopte neus.

De meeste neussprays zijn volgens mijn huisarts inderdaad schadelijk tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap. Daarom heeft ze me fysiologisch zeewater voorgeschreven, waarmee  ik mijn  neus mag spoelen wannneer nodig.
Ik vind het zelf maar een nat gedoe, maar het helpt wel voor een tijdje.

Misschien kan je dat eens uitproberen? Ik denk trouwens dat je het bij de apotheker ook zonder voorschrift kan verkrijgen.

groetjes,
Leen

Er zijn ook neussprays te koop op basis van zout water. Gewoon bij het kruidvat. En volgens mij van het eigen merk. Als het op basis van alleen zout water is, mag je het gewoon gebruiken.

Groetjes, Kat

Hoi Billi,

Door mijn werk in een koelcel heb ik ook altijd last van een verstopte neus (soort allergie) normaal gebruikte ik dan ook Otrevin of Flixonase, maar toen ik zwanger was mocht dat iid niet meer en toen schreef mijn huisarts " Berdonia neusspray" van Wala voor, dat is een homeopatische spray en kan je zonder gevaar gebruiken. Ik heb het tijdens mijn zwangerschap dus ook gebruikt en ga ik straks weer doen als ik weer zwanger   word , het helpt niet meteen zoals Otrevin, maar als je het met regelmaat gebruikt werkt t na een paar dagen ( tis natuurlijk homeopatisch)
Volgends mij kan je t gewoon zonder recept krijgen bij je apotheek. Ik weet niet of ze t bij de drogist verkopen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, mammie V.
( zoontje van 23 mnd en bezig voor de 2e, ronde 3 )

Hoi Billie,

Ik heb last van allergie en dus een pertinent verstopte neus.
Ik gebruik fysiologische zoutoplossing van Daro (is eigenlijk voor baby's en kinderen maar volwassenen kunnen het ook gebruiken).
Ze zitten heel handig in een flacon verpakt, dus extra hygienisch.
De apotheek vertelde me dat als je iets tegen een verstopte neus wilt gebruiken dat het dan enkel een fysiologische zoutoplossing moet zijn.
Dat kan trouwens ook van andere merken zijn.

Daro kun je gewoon overal krijgen, bij de drogist of apotheek.

groetjes mamavan2

als je veel verkouden bent of   een verstopte neus heb zonder verkoudheid , vraag dan bij de huisarts of je geen voorhoofdholte ontsteking hebt , geeft ook namelijk een verstopte neus

ik gebruik altijd luve   creme , is soort balsem
aangezien het eigelijk voor kinderen is , maar werkt als een trein   je neus schiet er van open , beetje op je borstkast smeren en snachts slaap je heerlijk , en stomen met van die groene capsules overdag helpt ook

Hoi,
Ik heb gewoon otrivin gebruikt in het begin van mijn zwangerschap. mocht ook gewoon van de ha en vk. Maar je mag het sowieso maar een week gebruiken (ook als je niet zwanger bent). Daarna heb ik gewoon gespoeld met lauw water en keukenzout. Gewoon flink veel zout oplossen in water en snuiven maar. Dat is een goedkopere oplossing dan al die middeltjes en het werkt net zo goed.
groetjes,
Mar (34+4)

Terug
Bovenaan