Neusspray? ervaring mee?

hallo dames , ik schrik hier van ,ik gebruik al zo,n 7 weken otrivin en andere neussprays maar otrivin helpt mij het beste , zal ik morgen dan maar eens naar een arts gaan ? en kijken wat ik wel mag gebruiken , ik dacht echt dat een neusspray onschuldig was , ik ben altijd lang verkouden tijdens zwangerschappen gewoon meer vatbaarder dan anders , het zal wel niet eerder overgaan dan dat ik bevallen ben ik ben inmiddels 3 dagen overtijd maar heb nu sinds zondag een enorme zere kaak mat hoofdpijn en uitstralend naar de oren [bijholteontsteking?] ik denk dat ik maar even naar de huisarts ga morgen

Hai,
je hebt volgens mij ook iets van vicks met menthol erin, vicks sinex of zoiets, weet alleen niet of daar verder nog schadelijke stoffen inzitten, dus dat moet je dan even navragen bij de apotheker of drogist.
succes, groetjes J

Neusspray is zelfs als je niet zwanger bent niet zo onschuldig als dat het lijkt ;
www.kassa.vara.nl  en vul daar als zoek opdracht in neusspray. (kan de link niet plaatsen omdat deze te lang zou zijn).
Dus denk dat fysiologisch zoutoplossing het enige is dat je echt zonder probleem kunt gebruiken.

Persoonlijk zou ik niet zo snel menthol neusspray gebruiken , meer omdat dit voor kleine kinderen al gevaarlijk kan zijn (overigens is baby luuf ook schadelijk voor baby's maar word wel gewoon verkocht) en je het ook tijdens de borstvoedings periode niet mag gebruiken.
Ik redeneer zo; als het slecht is tijdens de borstvoedings periode omdat het dan bij de baby kan komen en men dit als ongewest zien , dan is het dus ook niet 100% safe als je het gebruikt tijdens de zwangerschap omdat het dan ook bij je kindje komt.
Dit geld dan dus zowel voor medicatie als voeding.

Hoi, ook ik ben een otrivin addict, heb chronische neus ontsteking en in de ereste 16 weken van de zwangerschap niet gebruikt daarna alleen voor het slapengaan.

Ik weet van iemand die het tijdens alle zwangerschappen gebruikte en daarmee was niets zichtbaar mis.
Omdat neusspray zeer lokaal gebruikt wordt en in een kleine dosering moet voor het slapengaan gewoon kunnen.

hoi,

ik ben nu zwanger van de tweede en bij de eerste zat ook constant me neus verstopt heb toen negen maanden neusspray gebruikt niet wetend dat dat kwaad kon en met gevolg dat je neus eraan went en ik het nu 3 jaar later nog elke dag gebruik. Ga dus morgen even de huisarts bellen of die een ssoort gelijk middel heeft wat wel werkt en niet schadelijk is voor de kleine.
wel moet ik zeggen dat ik bij de eerste niks gemerkt heb aan de gezondheid ook al heb ik dat gebruikt, maar voor het je weet het maar nooit he.

Hoi ik mocht ook gewoon otrivin gebruiken maar niet langer dan in de bijsluiter stond. Ik mocht geen andere neussprays gebruiken. En mijn dokter is er zo een van ga het maar uitzieken. Ben nu al 3 x ontzettend grieperig geweest met koorts en al maar ik krijg niks voor de 16e week alleen de otrivin mag ik gebruiken.

Groetjes Naatje

Terug
Bovenaan