neusspray

Weet iemand of je otrivin neusspray of iets dergelijks gewoon mag gebruiken tijdens je zwangerschap?
Of weet iemand wat anders, als je neus ontzettend verstopt zit?

Ik tob er nu al zolang mee, en steeds als het even weg is, komt het weer zeer snel terug, word er gek van..

Alvast bedankt voor de tips....
 
Het enige wat je zonder recept mag gebruiken tijdens de zwangerschap en wat absoluut geen kwaad kan is die neusspray van VSM (Rinileen voor volwassenen). Dit is als je het drie a 4 keer per dag gebruikt iets beter dan de gewone zoutoplossing.
 
Zoutoplossingen mogen inderdaad altijd, maar helpen vaak totaal niet. Otrivin mag wel, maar in beperkte mate. Als je een keer echt helemaal verstopt zit, kun je dit best gebruiken. Echter niet langer dan de voorgeschreven duur en hoeveelheid op de bijsluiter (ongeveer een week lang 3x per dag geloof ik). In neusdruppels zit namelijk een goedje dat de zwelling van je neusslijmvlies tegengaat en als je daar veel van gebruikt kan het ook de doorlaatbaarheid van je placenta beïnvloeden, waardoor je baby dus minder voeding binnenkrijgt.
In noodgevallen gewoon gebruiken dus, maar zo min mogelijk.
 
Je mag inderdaad zoutoplossingen gebruiken helaas ben je vaker verkouden bij een zwangerschap omdat de slijmvliezen eerder opgezwollen zijn
Je mmakt dus eerder slijm aan.
 
waneer ik verkouden ben of n verstopte neus heb gebruik ik geen neusspray maar waneer ik ga douchen van zwitsal kruidenbadje das heel erg mild en helpt bij mij altijd en je krijgt er nu met t warme weer ook nog n lekker fris gevoel van
 
Hoi , ik had het een keer aan de apotheek gevraagd en toen kreeg ik iets van "metadoxicilline"of zoiets. Ik weet de naam niet echt meer, maar als ik jou was zou ik het gewoon bij de apotheek vragen.
 
Terug
Bovenaan