Nexium dosering

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ben ik weer hoor... We zijn inmiddels sinds vrijdag met Pepti gestart, we merken nog niet heel veel verschil.</p><p>Wel merken we iets anders. Onze zoon (bijna 8 weken 5 kg) slikt nu 1,5 week Nexium (half zakje in de ochtend).</p><p>De eerste dag sliep hij als een roosje en leek het een ander kind, zo vrolijk!</p><p>Gisteravond en vaker rond het avonduur komt er ineens weer een stroom maagzuur uit zijn mondje (lijkt op water en ruikt zuur), Nexium moet ervoor zorgen dat het neutraliseert en minder aanmaak van maagzuur. Ook kijkt hij weer bedenkelijk aan het eind van de dag als er voeding omhoog komt en het terug slikt.</p><p>Kan het zo zijn dat hij 2x een half zakje nodig heeft? Ik wil sowieso morgen met de kinderarts bellen, maar vraag me af of hier ervaringen zijn met verhogen van de dosering.</p><p>We dikken zijn voeding in, moet van de kinderarts, aangezien Pepti heel dun is en hij nog meer omhoog krijgt.</p><p>We hadden 1,5 week lang geen maagzuur terug zien stromen en ook het wegslikken van voeding begint steeds weer vaker te komen.</p><p>We volgen alle reflux regels op, daar hoef ik geen tips voor te hebben:D.</p><p>Liefs, Ilona</p>
 
Bij onze dochter is het ook zo heftig geweest! Ze heeft zelfs daardoor een aantal keren in het ziekenhuis gelegen omdat ze ook veel was afgevallen.

Onze dochter is nu 4,5 maand en het gaat al iets beter, ze spuugt nog wel maar veel minder als eerst. Wij hebben ook van alles geprobeerd, medicijnen, verdikken, andere voeding, zelfs als we haar gingen verschonen of neerlegde was het meteen raak. alleen sommige baby's hebben gewoon heel veel last van reflux.
 
Ik ga ervanuit dat die zakjes op advies gaan van de dokter. Dus ik zou niet meer doen als advies..
ik weet het is zwaar maar als je het niet vertrouwd bel dan je arts weer.
Maar geef (ik geloof al wat eerder aangegeven in de vorige vragen) het ook de tijd óm het te laten werken! Je komt naar mijn idee heel onzeker over (don’t get me wrong, dat mag en hoort erbij) maar bel dan de dokter weer op, daar zijn ze voor en vinden het echt niet gek als je vaker belt!

Ook dit gaat over.
 
Wij gaven een deel ochtend en een deel avond. Het hoort 24 uur te werken, maar bij ons hielp het om de dosis op te delen!
 
Wij zitten nu met bijna 7 maanden en 8kg op 0,8 zakje. Ik was laatst ook bang dat het was uitgewerkt, en toen lag het aan de voeding. Kreeg toen te horen dat een heel zakje sowieso niet mag voordat ze 9 kg weegt. Blijkt nu dus niet nodig omdat de overstap naar deels kv (gaf eerst 100%bv) de boosdoener was. Nutramigen was hier de oplossing. Is de ontlasting goed/regelmatig? 100% zeker geen verstopping of andere darm problemen van het indikken of de Nexium? Hier is heel veel kwijlen altijd een teken van obstipatie, geef dan een scheutje olijfolie in de fles en wij hebben sowieso standaard elke dag forlax zakjes omdat verstopping een bijwerking is van de Nexium. Kijk eens in het boek van reflux baby, dan krijg je zelf ook meer zicht op hoe het samen kan hangen. Veel sterkte, probeer ook voor jezelf te blijven zorgen hoe moeilijk dat ook is, maar reflux is helaas een lange adem hebben dus je moet ook ergens zelf wat extra slaap vandaan halen.. investeer in goede oordoppen en laat je partner een nacht draaien.. het gaat hier met 7 maanden nu een stuk beter maar nog steeds terugvallen, ik tel de maanden tot ze 1jr is!
 
Terug
Bovenaan