Nexium toedienen

Ha meiden,

Even een praktische vraag. We hebben vandaag van de kinderarts Nexium voorgeschreven gekregen, omdat Jasmijn misschien verborgen reflux heeft.
Nou las ik net dat je dat moet mengen met 15 cc water. Hoe kan ik dat daarna het beste geven? Ik denk dat via een klein lepeltje het handigste is, want volgens mij mag je het niet mengen met voeding.
We geven ook altijd de vitamine D en K met een lepeltje, maar dat zijn natuurlijk veel kleinere hoeveelheden.
En aangezien onze kleine meid niet echt een geweldige drinker is vrag ik me af of dit goed gaat.
We gaan het gewoon proberen, maar als iemand een goede tip heeft, dan houd ik me aanbevolen!

Thanx!

Liefs, Marieke
 
Hmm Nexium ken ik niet.

Wij hadden eerst Losec;
pilletjes die we moesten oplossen en vreselijk om toe te dienen, die mocht wel met voeding, maar dan dronk gabriël zijn voeding niet op of spuugde hem geheel uit,
en nu Zantac;
een drankje die we op 2 ongeveer vaste tijden per dag moeten toedienen minimaal 15 minuten voor of na een voeding met behulp van een doseerspuitje (soortgelijk als gebruikt werd bij de sonde, alleen zonder opdraaistukje). Dit is gelukkig maar 0,8 ml en gaat met enige moeite echt wel (bijna) volledig naar binnen.

Nexium lijkt me dan meer een soort Losec verhaal, ik zou het proberen met een spuitje of in een flesje als dat mogelijk is. 15 ml op een lepeltje lijkt me nogal wat.

Veel succes en ik hoop dat het werkt en niet te lastig toe te dienen is!

Liefs,
Marieke
 
Hoi Marieke!

Hier wel ervaring met nexium voor onze oudste zoon.
Het handigste bij die kleintjes is (vindt ik) met een spuitje. Het blijft wel een heel gedoe hoor.
Nexium heeft (net als de losec) ook van die mini korreltjes die niet oplossen, maar wel belangrijk zijn om binnen te krijgen.
Wij hebben een groot spuitje van 50ml daar doen we het water en de nexium in.
Even schudden en een tijdje laten staan.
We tikken net zo lang tot de korreltjes in het tuutje vallen en spuiten dit heel langzaam in het mondje. Het handigste is als ze ondertussen een beetje gaan zuigen (maar dat moet maar net lukken)
En idd 15 ml is best veel voor een baby.

Veel succes en ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan!

Liefs Danielle (december mama)
 
Hmmm, inderdaad morgen bij de ziekenhuisapotheek maar een 50 cc spuitje halen. We hebben het net geprobeerd met een van 10 cc die we nog in huis hadden, maar dat was echt geen succes. Mondstukje was ook veel te klein en slikken was ook heel lastig. Ook met het lepeltje werkt voor geen meter, dus we hebben het nu maar opgegeven. En anders vraag ik de logopediste maar even om hulp, want daar moeten we toch dinsdag heen.
Wat een gedoe zeg.
Pffft, nu maar hopen dat het wel gaat werken...

Bedankt voor jullie tips meiden!

Kus, Marieke
 
Silke krijgt ook Nexium.
Maar slechts een half zakje, ivm gewicht.

Ik meet eerst een half zakje aan. Daar doe ik 7,5ml water bij. Ik geef het met een spuitje. Is er een van 6 ml.Dus moet er daarna nog een beetje in doen. Ik heb nu een spuitje waar aan het mondstuk een soort schroefdopje zit. Daardoor is het ook minder scherp tegen haar tandvlees. Ze sabbelt op dit spuitje. Gaat eigenlijk heel makkelijk. Het makkelijkste gaat het als ze in de wipper zit en ik voor haar ga zitten, zodat ik goed contact met haar kan maken. Als ze dan lacht of 'kletst' kan ik een beetje in haar mondje doen.

Heb ik meteen een vraagje aan jou. Krijg jij het vergoed van de verzekering. Ik moest het namelijk zelf betalen bij de apotheek (bijna 2 euro per zakje) en zij zei dat zuurremmers per 1 januaru niet vergoed worden.
 
Dat van die wipper is een heel goede tip. Dat ga ik zeker proberen. En dat spuitje met mondstukje ga ik morgen direct halen.

En nee, ik krijg het niet vergoed. Ik moest voor 28 zakje 40 euro betalen. Wow... wat duur! Nu maar hopen dat het werkt!

Bedankt voor de tips!
Liefs, Marieke
 
Hoi dames.

Het klopt dat zuurremmers niet meer vergoed worden door de verzekering, Tenzij het chronisch is. En dat is volgens mij naar een half jaar! Slaat idd nergens op. Ik bewaar de bonnen goed en ga ze na een half jaar alsnog indienen bij de verzekering!

Succes en Marieke ik hoop dat de medicijnen er morgen beter ingaan bij Jasmijn.

Liefs Danielle
 
Terug
Bovenaan