Nexium wanneer werkt het

<p>Hoi allemaal,</p><p>Sinds eergisteren zijn wij begonnen met Nexium i.v.m. (verborgen) reflux. Quinn is 6 weken en krijgt een half zakje.</p><p>Vanochtend was de tweede keer, maar ik zie nog niet veel verschil. Wanneer gaat het ongeveer werken?</p><p>Wij gebruiken ook jbpm (Kruidvat) door de voeding (Kruidvat) op advies van de kinderarts.</p><p>Zijn symptomen waren duidelijke reflux klachten: maagzuur spugen, melk spugen, heel onrustig, huileriger, onrustig/kort slapen, vaak de hik, veel niezen (vooral na voeding), overstrekken etc.</p><p>Hij lijkt nu ook een verstopt neusje te hebben, hoort dat er ook bij en kan ik baby neusspray gebruiken?</p><p>Ik lees ook veel over KMA, maar de arts zei duidelijk reflux.</p><p>Kort gevraagd:</p><p>Hoe lang duurde het bij jullie totdat Nexium begon te werken?</p><p>Hebben jullie een kindje met KMA waarbij er ook zulke klachten waren en geen reflux bleek te zijn?</p><p>Alvast bedankt voor jullie hulp.</p><p>Liefs, Ilona</p><p> </p>
 
Hoi Ilona,
Ik kan je het boek Reflux baby aanraden! Daarin kun je veel lezen, ook over de relatie met kma. Kort gezegd, dat kan er soms onder zitten (reflux is heel vaak een symptoom van iets anders onderliggend).
Overigens mag je geen jbpm en Nexium combineren (zie ook kopje medicatie op thuisarts.nl).
Het verstopte neusje kan zeker verband houden, door het zuur raken ook de slijmvliezen geïrriteerd. Doordat mogelijk de slokdarm van je kindje geïrriteerd is geraakt, is er een paar dagen nodig voordat je verschil gaat merken als je met Nexium begint, is mijn ervaring. En ik snakte naar verschil!! Hier kwam dat wel, maar wel geleidelijk.
Ook kan je kindje van Nexium verstopt raken, dit zou je in de gaten moeten houden. Van jbpm kunnen ze ook nog eens verstopt raken dus ik zou die combi echt afraken. Bij verstopping wordt de reflux ook erger, want ze gaan steeds zitten persen, maar drukken de voeding omhoog ipv ontlasting naar beneden (dit is de reden dat geïrriteerde darmen door koemelkeiwitallergie ook reflux kunnen veroorzaken). Ik zou eerlijk gezegd de jbpm niet nemen, wel de Nexium, dat 2 weken aankijken en als het onvoldoende helpt eens koemelkeiwitvrije voeding proberen (zelf op dieet als je bv geeft of anders pepti of nutramigen kunstvoeding).
Hoop dat je hier wat mee kunt, heel veel succes!! Ik vond/vindt het een slopend proces met ook niet altijd de juiste behandeladviezen dus kan nogmaals het boek aanraden.
 
Hier een reflux kindje met kma. De reflux is helaas nooit weggegaan met koemelkvrije voeding, wel wist het een stuk erger als mijn zoontje koemelk binnen krijgt. De nexium ging hier na ongeveer 2 weken goed werken. Het spugen blijft, daar doet nexium niks aan, maar de ongemakken gingen weg. Geen brandend maagzuur meer, rustigere nachten etc. Indikken heb ik nooit gedaan, jbpm gaf hier heel veel krampen. 
Verder goed alle leefregels van reflux volgen; vaker kleinere voedingen aanbieden, minstens een half uur na de voeding rechtop houden, bedje schuin, veel in de draagzak of draagdoek. 
Reflux is echt heel heftig vond ik, maar hou vol, het komt echt goed!
Ik had ook veel aan de facebookgroep reflux NL/BE. Daar vind je veel tips en lotgenoten. 
 
Oh dank Mirtjemirtje voor de fb tip, ik ga eens kijken!
Ik vind het ook heftig, onze dochter is nu bijna 7 maanden en is uiteindelijk met 4 maanden ook een week opgenomen geweest omdat zij en wij er doorheen zaten en we de puzzel niet meer gelegd kregen wat nou wat was.
 
@gebruikerSN ik vind het echt heel heftig. Hier een kindje met hevige reflux, allergieën voor koemelk, ei en soja, Kiss syndroom en lastige darmen. Soms weet je echt niet wat waar vandaan komt. Wij hebben gelopen bij de kinderarts (nog steeds), osteopaat, kinderfysio, diëtiste (nog steeds) en slaapcoach. Met 8 maanden werd het hier beter, toen kregen we eindelijk alles onder controle. Nu een vrolijk mannetje van 15 maanden, maar jeetje wat was dat eerste half jaar pittig! 20 uur huilen per dag was hier niet uitzonderlijk.... nu is alles onder controle. Nog niet over, maar wel onder controle en is er weer rust :)
 
Wat een verhaal!! Snap dat je dan echt helemaal niet meer weet wat wat is.. en allemaal van die diagnoses die in de medische wereld ook niet allemaal zo erkend en herkend worden is m'n ervaring. Ik ben ook volledig gesloopt van de afgelopen maanden, fysiek en mentaal. Krijg binnenkort EMDR tegen het geluid van het huilen, omdat ik daar emotioneel inmiddels heel sterk op reageer. Gelukkig voor jou het einde in zicht, hier gaat het ook de goede kant op, na een korte terugval laatst, gaat het nu goed en hebben we een vrolijk meisje.
 
Bedankt dames! Jemig wat heftig allemaal zeg en wat kloten hè?! Roze wolk? M'n reet! Keihard werken en zorgen dat je kleintje zich fijn voelt en vooral op je moeder instinct af gaan. Gelukkig hebben wij een fijne kinderarts die niet twijfelde aan mijn moedergevoel, maar dat is ook wel eens anders volgens mij.
Wij moeten Johannes broodpitmeel wel gebruiken in combinatie met Nexium, hij heeft gelukkig nog normale ontlasting. Ja, hij heeft krampen maar dat had hij ook al vanaf week 2 en week 6 is de piek. Hij geeft door de Johannes Broodpitmeel van Kruidvat niet meer veel terug gelukkig en we bouwen het op. Nutriton was hier drama! Daar kreeg hij echt verstopping van en krijsen, zó zielig!
Wat een fijne reacties van jullie en wat een goeie tips! Ik hoop ook zo dat jullie in een rustiger vaarwater terecht komen.
Herkennen jullie ook het slecht slapen overdag/moeilijk in slaap vallen en snel weer wakker worden?
 
 
Terug
Bovenaan