Nexium wanneer werkt het

Haha ja na 3 dagen al een stuk beter en na 2 weken meer verbetering!
Hier zijn slaapjes van 30 min altijd het signaal van lichamelijk ongemak. Slaapt ze 45 min of 1,5 uur, dan zit ze beter in haar vel. Daar merken we altijd het eerst aan als het minder goed gaat.
Veel succes, waarschijnlijk snel verlichting!!
 
Inderdaad zou je na een dag of 3 al verbetering moeten zien. Nexium kan in het begin ook flinke bijwerkingen geven die zo'n 2 tot 3 weken kunnen aanhouden. Daarna moet het echt goed werken als het goed is!
 
Wat zijn de bijwerkingen?
Ons mannetje heeft zojuist wel weer een beetje gespuugd (2 uur na de voeding). Toen ik hem tegen mij aan hield op zijn buikje kwam er nog een enorme boer.
We dikken zijn voeding dus wel in en Nexium is nu dag 2. We geven 7,5 mg in de ochtend.
Herkent iemand dit? Klopt het dat het nog niet direct werkt? Oh wat word je er onzeker van!
Ook heftig om jullie verhalen te lezen zeg!
 
Ik zou zeggen dat spugen op zich een goed teken is. In ons geval spuugde ze niet, maar slikte het weg (verborgen reflux dus) en sinds de Nexium het zuur uit haar maagje haalt, kan ze flink spugen. Dat vind ik altijd juist wel een goed teken, spugen an sich is geen probleem natuurlijk en als ze het laat komen, dan brandt het dus niet meer. Volgens onze kinderarts is dat dus ook de reden dat je niet indikt, want het opkomende voedsel is niet zo erg, als het ingedikt is kan het heel onprettig worden omdat er dan een dikke brei omhoog komt ipv een golf melk. Dus zou er op letten en kijken hoe het gaat. Boeren is hier ook een ding, maaiende armpjes in bed betekenen idd ook vaak dat er nog een goeie boer uit moet, dus idd goed om op te letten.
Bijwerkingen Nexium bij mijn weten is vooral verstopping, dat hield bij ons niet vanzelf op en hebben we forlax voor gekregen (en nu ze iets ouder is, doet een scheutje olijfolie in de fles wonderen).
 
Hier ook nexium en begon naar een dag of 3/4 echt te werken. Verstopte neus is heel herkenbaar! Heeft onze dochter altijd ( nu 5 maanden), neusspray helpt er ook niet tegen ( 2 weken geprobeerd). Met de nexium is dit ook niet weg ( wel een stuk minder). Daarnaast nutrimigen lgg vanwege verdenking lichte koemelk allergie. Dat helpt ook enorm met de klachten die ze had. Wij dikken ook in met jbpm maar de nexium heft die werking een beetje op waardoor ze wel weer meer kunnen gaan spugen ( zeker in combinatie met de nutramigen).  Wij hebben er inmiddels een mega vrolijke baby voor terug gekregen. Wat een verademing! En de verstopte neus ach daar leer je mee leven. Die gaat over als de reflux weg is meestal rond een jaar ( teminste dat is wat de kinderarts vertelde).
 
Terug
Bovenaan