Ni hao dan maar :)

Hoi iedereen, en gefeliciteerd natuulijk ook.

Ik meld me vanuit China. Ze hebben hier toch zulke rare ideeen over zwanger zijn dat je echt niet meer bij komt van het lachen..tot je zelf ineens aan de beurt bent!

Ik ga zaterdag pas voor het eerst naar het ziekenhuis (ze doen niet aan verloskundigen hier) maar zo vijf weken nu. Spannend!

Oke : ) Zo maar een greep uit de algemene chinese opvattingen:

'Je mag niet bij katten in de buurt'

Mijn Chinese schoonmoeder wil ook het liefst nu al bij ons intrekken. Hell no! Het idee dat die hier 9 maanden zit is beangstigender dan de bevalling zelf :D

gefeliciteerd! tja je schoonmoeder zolang bij je in huis zou ik ook niet fijn vinden en niet bij katten in de buurt snap ik wel een beetje, hier is het advies om de kattenbak niet te verschonen vanwege kans op besmetting met een bacterie die slecht is voor de baby. Wellicht dat ze het daar wat strenger hanteren, als je niet bij een kat in de buurt komt kun je ook niet besmet raken...Ga je zaterdag al! best snel hoor als je 5 weken bent. ik ben 6 weken en zit op de oproep voor een afspraak te wachten bij de gynaecoloog... hier heb je alleen vroeg een afspraak als er iets aan de hand kan zijn (voorgaande miskramen, medisch traject om zwanger te raken, bloedingen ed) anders tussen de 8 en 12 weken pas....

Mama in afwachting van nummer 5 (wow trouwens! Gefeliciteerd!) bedankt voor je reactie. Het ding is:hier zijn ook geen vk's,daar zou je normaal gezien rond deze tijd wel contact mee zoeken toch? We gaan in principe niet voor een echo :)

Gefeliciteerd!!!

Haha indd de bevalling is een eitje denk ik vergeleken bij 9 maanden in 1 huis met je schoonmoeder!

Fijne zwangerschap!!

Terug
Bovenaan