Ni hao dan maar :)

je kan hier bellen naar een verloskundige praktijk of huisarts zodra je een positieve test hebt, wanneer je een afspraak hebt voor controle is wisselend... Bij mijn oudste wist ik niet hoe ver ik zwanger was omdat het ondanks de pil was. had heel snel een termijn echo en was toen zo'n 9 weken...met 12 weken 1e controle. bij mijn tweeling heb ik hulp nodig gehad en had met 6 weken al een echo, omdat het een tweeling was daarna meer controles in het ziekenhuis en 1 had snel een groeiachterstand dus veel bezoekjes gehad in het ziekenhuis. Bij mijn jongste heb ik een echo gehad met 8 weken en verder wel regelmatige controles om de groei in de gaten te houden omdat ik kans had op weer een klein kindje. Dit viel gelukkig mee. en nu ben ik ongeveer 6 weken en in afwachting van een afspraak... heb al wel een verwijzing naar de gynaecoloog maar er was iets misgegaan met de aanmelding dus ik moet nog even op bericht wachten...

Oh leuk zeg, volgens mij houd ieder land zijn eigen dingetjes er op na! Volgens mij is het in amerika heel normaal dat je bevalling gepland word en krijgt iedereen daar op voorhand al een ruggeprik!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Is het de 1e

Ik breek even in vanuit de juni mama's.
Las het stukje over gewoontes rondom zwanger zijn in andere landen. In Frankrijk krijg je in totaal €900 euro subsidie als je gebruik maakt van de verloskundige en na de bevalling kraamzorg. Van aar dat mijn buurvrouw (Francaise) die tijd veel bij haar ouders heeft gewoond en nog volop gebruik heeft gemaakt van haar Franse paspoort.

Liefs Daisy

Bedankt voor het warme welkom hoor :)

heb zaterdag een uur bij het ziekenhuis in de wachtkamer gezeten (als enige buitenlander zoals gewoonlijk) maar de dokter zei alleen: kom jij volgende week nog maar eens terug.

Dus het nieuwe plan is vrijdag even te gaan. Nog steeds spannend dus!

Hi Daisy,

Wat interessant!

Had er nog niet bij stil gestaan,maar ik stel me er maar niet al te veel bij voor om onvermijdelijke teleurstellingen te voorkomen.

Maar zwangerschapsverlof voor werknemers is wel erg goed geregeld,dus toch ergens iets goeds over de Chinese overheid

Ik zelf kom van Curacoa,

Me zus zei gisteren; als je ergens trek in heb mag je niet over je buik wrijven want dan krijgt je baby daar een moedervlek.

Toen dacht ik ook, hmm Okay dan haha

Terug
Bovenaan