Nichtje uit huis geplaatst!!

Hoi hoi, heb dit stukje ff gekopieerd van een ander forum, net zo makkelijk..

Kreeg gister een heel naar bericht te horen. Mn nichtje (eigenlijk van Ramon, maar beschouw het als mn nichtje) is gister zonder pardon uit huis geplaats bij dr moeder Ze zit in een pleeggezin en niemand weet waar.
Die ma van haar spoort echt niet... Ze was schijnt vorige week naar de HA geweest, en had gezegd dat ze niet meer wist hoe ze het moest doen (dat is het enige wat wij weten). De HA vond dat een reden om de Kinderbescherming te informeren en om ze uit huis te plaatsen. Denk eigenlijk dat ze meer heeft gezegd dan dat, dat kan toch haast niet anders??
En dan ga je nadenken.... Jeetje, wat moet ze nou wel niet meemaken?? Ze hebben r echt zonder pardon uit de handen van dr moeder getrokken, begon te krijsen (ma ook tuurlijk) en is in een politieauto weggereden.
Dat meisje is altijd zo'n vrolijk kindje, bah! Mn maag draaide gwn om toen ik het hoorde.
Het schijnt dat ze heeft gezegd dat ze door haar stiefpa én pa en nog 2 anderen sexueel misbruikt is. Dat heeft ze later weer teruggenomen.
Dat haar stiefpa het doet (mag ik eigenlijk niet zeggen) maar sta ik niet zo van te kijken eigenlijk, maar haar eigen vader?? Denk dat ze onder drang is gezet door de 1 of de ander.
En weet je wat nou t gekke is? De Kinderbescherming en Jeugd en Gezin zijn al 6jr!!!! bezig om nou uit te zoeken wat er aan de hand is. Ken me daar zo kwaad over maken hé? Want nu wordt ze zonder pardon uit huis geplaatst en word dus volledig getraumatiseerd Wrm hebben ze niet naar familie gebeld om te vragen of ze daar mocht komen?? Hier had ze zo mogen komen hoor, echt waar.
Dit soort "zaken" hoor je veelste vaak tegenwoordig. Ze zijn echt nalatig geweest. En wie is de dupe?? Ja, het kind! Ze heeft ook nog een broer, en dat zal een kwestie van tijd zijn, dat hij ook uit huis wordt geplaatst. Het zit daar in dat gezin helemaal niet goed, dat ziet iedere janboerenlul nog wel, maar pas nu (nu het te laat is) wordt er actie ondernomen
En mn zwager (de papa dus) heeft al zovaak geprobeerd de kids naar hem te krijgen, maar onderzoeken gaan voor zeggen ze dan, tja... Je ziet wat er kan gebeuren.
Mn schoonpa (heb mn schoonouders gister ff gebeld om ze een hart onder de riem te steken) heeft alle dossiers van die 6jr allemaal bewaard en zat ze zo eens door te lezen. En allebei de kids geven duidelijk aan, dat ze mishandelijk worden... Geestelijk maar ook fysiek. Of het om sexueel misbruik gaat, is niet zeker. Maar weet wel dat mn nichtje een x heeft gezegd: Papa ??? (stiefpa, moeten ze ook papa noemen) heeft aan mijn muisje gezeten.
En ze kwam een xtje op school en toen zagen ze heel die handafdruk van hem in dr gezicht staan. Ze hebben dr een foto van gemaakt, maar vervolgens nix mee gedaan. Dat is de school toch verplicht??

Mijn zwager ging vandaar naar de advocaat (kost hem ff gauw 500!!! euro!!). Kijken hoe hij haar zsm mogelijk weg kan krijgen.

Liefs Deb.

Hoi,

Wat een naar verhaal zeg! Het is zeker heel erg als je als kind zo wordt weggehaald maar ik denk inderdaad niet dat ze het zomaar doen. Als ik jouw verhaal lees denk ik inderdaad dat de kinderen niet goed behandeld worden. Wat bezield mensen toch he om zo met hun kids om te gaan. BAH BAH BAH! Ongelofelijk. Ik hoop dat je nichtje snel een stabiel plekje krijgt want dit is ook niks.

gr.Ing

Debby wat een ontzettend naar verhaal. Echt heel vervelend. Als ik je verhaal zo hoor dan horen ze inderdaad niet thuis te zijn. Maar ze hadden wel beter naar een goede plek moeten zoeken of de vader een kans moeten geven. Dit is zo zwaar voor een kind. Ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden

groetjes Linda

Ja, t is idd te verschrikkelijk voor woorden. Vind dat ze mn zwager hadden moeten inlichten, dat zo en zo. Maar dat doen ze tuurlijk niet. Hij zit al 6jr in dubio met de Kinderbescherming, en dit is het resultaat. Ze zijn gwn nalatig, hufters (sorry voor mijn taal hoor), maar het gaat verdorie om een onschuldig mensenleven!
En weet je wat ik ook niet snapt... Dat ze dr broer ook niet hebben meegenomen. Ze hebben alleen mekaar als ze bij dr ma zijn, en verder helemaal nix. Ze steunen mekaar door dik en dun hoe jong ze ook zijn (te erg voor woorden toch?) en dan word zijn zusje ineens van hem weggehaald, en net andersom.
Ben benieuwd hoe mijn neefje eraan toe is, en uiteraard ook mn nichtje.
Waren ze verdorie maar hierheen gekomen... Wonen hier 2km vandaan, dan hadden wij wat kunnen doen. Maar je mag niet zeggen of ze hierheen komen, want dan zijn WIJ (mensen die willen helpen) schuldig aan machtsmisbruik.
We hebben het wel al gezegd hoor tegen mn neefje, als ie weer eens vertelde dat er dit en dat gebeurd was, dat ik altijd thuis was, en dat de deur altijd voor hem open staat. Hij zegt dan wel ja, maar hij doet er nix mee. Gwn bang voor wat de gevolgen zijn voor hem.
Als hij uit zichzelf hierkomt, kan de mama nix doen, want dan MOET hij gaan praten, en dan is ze echt de Sjaak hoor, glf me maar! Maar dan gaat hij echt niet eerder weg tot ze een goede plek hebben gevonden, het liefst bij papa thuis tuurlijk, want dat willen ze allebei het liefste!
En als het waar is dat die stiefpa dat met haar heeft gedaan hé, dan is hij nog niet jarig, echt waar! Dan kan ik wel heel gemeen zijn hoor, maar dan heeft ie dat ook echt verdient.

Pfff... Ik voel zoveel woede maar ook zoveel verdriet nu hé?
Weet niet wat ik moet doen trouwens... Wil het jongetje ook daar weghebben, want ik weet zeker dat hij het nou uitgevreten krijgt van haar. "Normaal" kregen ze allebei zomaar op dr flikker, maar nu zij weg is, krijgt hij alles op zn dak, dat weet ik echt zeker!

Liefs Deb.

Hoi Debby,

Het is echt heel moeilijk, zeker als je zo machteloos staat. Omdat zijn zuje nu uit huis is zullen ze hem ook in de gaten houden maar het is inderdaad raar dat ze er maar 1 meenemen. Alsof ze zeggen dat het broertje het allemaal maar aan moet kunnen of zo. Ik snap je boosheid maar weet ook niet goed wat je nu zou kunnen doen. Je kunt er natuurlijk niet zomaar aanbellen en hem meenemen. Maar je kunt hem misschien wel laten weten dat hij ook nu altijd bij jullie mag komen. Misschien kun je zelfs tegen de moeder zeggen dat als ze het allemaal niet meer aankan, hij wel een tijdje bij jullie mag logeren, misschein vindt ze dat juist wel fijn

groetjes Linda

Hey Lin, had het net al gezegd tegen je. Maar die ma wilt nix van ons weten, du's zo'n gesprek zit er echt niet in.
Kwam ik hem maar tegen ergens, dan had ik het hem echt wel laten weten. Hij is altijd stikblij dat hij hier naartoe mag, want dan ik weer met Ome Ramon spelen zegt ie dan.

Liefs Deb.

Jeminee Debby zeg!
Ongelooflijk wat een wereld leven we toch he?
Weer zo'n gevalletje laksheid kinderbescherming en dan maar zeggen dat ze alles goed onder controle hebben.
En de kinderen maar de dupe worden tot............er nog iets veel ergers gebeurd!

Hoe oud zijn de kinderen?

Lijkt me echt moeilijk om zo machteloos te staan! Je kan niks doen he?

Sterkte meis!

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan