nicole1 en juffy ?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Hier ben ik weer even, ben een hele tijd niet hier geweest en zal voorlopig hier ook niet zoveel zijn. We krijgen namelijk donderdag al de sleutel van ons nieuwe huis en zal de komende weken dus flink moeten klussen.
Ik wou even kijken hoe het met jullie gaat, hebben jullie een leuke vakantie gehad en hoe gaat het verder nu met jullie?
Nicole1, gaan jullie al bijna starten met de behandeling, zo ja dan wil ik je natuurlijk heel veel succes wensen en ik duim voor je dat je snel met heel goed nieuws komt. Veel liefs.
Juffy, ben jij weer helemaal opgeknapt van de overstimulatie en heb je de zoveelste teleurstelling een beetje een plaatsje kunnen geven? En gaan jullie nu al gauw genoeg voor de volgende behandeling?
Nou meiden ik hoop snel weer wat van jullie te horen, groetjes en heel veel succes toegewenst. Nicole.

Hoi Mammie,

Haha je bent mij voor. Ik wilde net vandaag een berichtje voor jullie plaatsen.
Ik heb een lekkere vakantie gehad, alleen veel te kort natuurlijk. Ben alweer een halve week aan het werk. Met mij gaat het best. We hebben afgelopen woensdag de IVF-bijeenkomst gehad. Was wel erg informatief moet ik zeggen. Eind september krijgen we ons laatste gesprek en prikinstructies. En dan is het wachten tot 1 november denk ik. Wij mogen dan pas van de verzekering starten.

Ik hoop dat met juffie ook alles goed is gegaan na de laatste keer. En voor Mammie heel veel succes en geluk in je nieuwe huisje. Gelukkig hoef je niet met 35 graden te klussen dat scheelt toch alweer. Wij zijn ook nog steeds bezig in ons huis en we wonen hier al bijna 5 jaar. Hopelijk zijn we na dit jaar klaar. Tja volgend jaar hopen we natuurlijk een ander kamertje nog in te richten maar dat moeten we maar afwachten.

Heel veel liefs en een dikke  terug

Nicole

Hoi Nicole,

Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat jullie een fijne vakantie hebben gehad, ja en vakanties duren nu eenmaal erg kort, helaas. Mijn man heeft pas 1 weekje gehad een paar weken geleden, maar in deze week hebben we veel moeten regelen ivm het huis. En nu krijgt hij vrijdag vakantie en heeft dan 2 weken, maar ja ook deze worden klussent doorgebracht. och ja het is ook wel fijn als dadelijk ons huis "helemaal" klaar is en we daar lekker van kunnen gaan genieten.
Ik hoop zo voor jullie dat je inderdaad dadelijk dat laatste kamertje ook onderhanden kunt gaan nemen en er een prachtig kamertje van kunt gaan maken.
Vind je het erg dat jullie nu toch nog tot november moeten wachten of vind je het wel goed zo? Raar dat de ene verzekering daar moeilijker over doet dan de andere, of komt dit dat je gewoon een bepaalde tijd daarvoor verzekert moet zijn en jullie dit eigenlijk pas overgezet hebben? Nou wie weet zijn dit net die extra maanden die je nodig hebt en hoef je dadelijk helemaal niet meer de mm in, dit zou natuurlijk helemaal geweldig zijn. Ik blijf volop voor jullie duimen.

Liefs Nicole.

Ps. ik hoop dat met juffie ook alles ok is en ze snel wat laat weten !!!!

Hai dames,

Wat leuk iets van jullie te horen! Ik had heel bewust even een maandje geen 'zwanger worden' ingepland. Dat is goed gelukt. Heerlijk van onze vakantie genoten. Weer samen gezellige dingen gedaan zonder steeds weer het gesprek op zwanger worden te laten komen.
Ik had na mijn overstimulatie, die nu helemaal over is, vakantie. Dus twee weken ziektewet en daarna 6 weken vakantie. Uitgerust ben ik zeker!  Ben vorige week weer gestart met werken. Heerlijk wat had ik het gemist!

Nu ga ik weer voor de tweede keer de behandeling in. Morgen zou de dag zijn dat ik ongesteld zou moeten worden. Er zijn weinig tekenen: geen (jeugd)puistjes, geen bruine afscheiding... Oei, daar komt dan toch weer die stille hoop dat er toch een zaadje uitzichzelf naar het eitje gezwommen is.....

Als ik ongesteld ben mogen we weer starten. Eerst de pil en daarna over op het spuiten.
Ik zie er ongeloofelijk tegenop, maar ach het zal wel goed komen. Allemaal voor het goede doel....
Ik zal jullie op de hoogte houden.

En hoe staat het met de verhuizing? Verloopt alles maar wens? Als je het maar rustig over je heen laat komen, komt het meestal wel goed. Veel succes de komende weekjes. Met het huis je eigen maken! Alles weer op z'n plaats zetten, dozen uitpakken, etc.

Nicole, jullie gaan ook  een spannende maand tegemoet. Starten aan de eerste behandeling! Dan is  uiteindelijk de tijd nog best snel gegaan. Waarschijnlijk gaat jullie verzekering niet moeillijk doen. Dat bewijsbriefje  is vast al onderweg!  
Hou je ons ook op de hoogte!  

Veel liefs,

Juffy (Nicole)      

Hallo meiden,

Gelukkig gaat het weer stukken beter met je Juffy. Was mij toch best zorgen aan het maken. Hopelijk gaat de volgende ronde beter. De duimen zitten alweer vol eelt.hahaha

We moeten wel nog iets langer dan 1 maandje wachten voordat we mogen beginnen, maar aan de ene kant vind ik het niet erg en aan de andere kant heb ik zoiets van. Schiet op. Maar het is allemaal zo onzeker, ook na jou verhaal. Er kunnen zoveel tegens zijn in de hele procedure. Daar heb ik nog de meeste angst voor.

Ook voor de punctie. Mag ik vragen hoe jij dat vond?? Was het erg pijnlijk. Ik weet dat iedereen pijn anders ervaart maar toch.
Ik heb de instrumenten gezien waarmee het gedaan wordt maar echt vrolijk word je daar toch ook niet van.

Ik wil je in iedergeval heel veel succes wensen in de volgende ronde.

Mammie ik wens je heel veel succes nog met jullie huisje. Hopelijk kom je hier snel nog kijken.

Veel lieve groetjes

Nicole

Ha Nicole,

Ik raad je aan er zo onbevangen mogelijk in te stappen. Ik had mij ingelezen via het boek van Mariel Croon: Zwanger worden. Verder zijn we naar de informatiemiddag geweest.
Ik zag ongelijk op tegen het iedere dag spuiten, omdat ik van mezelf weet dat ik spuitjes en prikjes niet fijn vind.
Het spuiten liet ik door mijn moeder doen omdat ik hetzelf niet kon (kan er niet naar kijken) en mijn mannetje en ik die combi was niet goed. Toch gaan we dat nu deze poging wel weer proberen.

De punctie:
Tja, ik heb die als heel pijnlijk ervaren. Maar ik had  18 eiblaasjes, dat is veel! Men vertelde dan ook dat het daardoor gevoeliger was. Logisch want normaal groeit er maar één, dus alles was erg opgezet van binnen. Lopen, zitten, bukken was tijdens het groeien al gevoelig.
We kwamen 's morgens aan. Kreeg ik medicatie. Na de punctie kan ik mij dan ook weinig herinneren. Ik had valium gekregen, hoorde ik achteraf. Na de punctie moesten we wachten op de uitslag. Hoeveel eitjes en of het zaad goed genoeg was.
Na de uitslag kan ik mij niet meer herinneren dat ik de lift ingegaan ben, in de auto ben gaan zitten. Ik kwam pas weer bij toen mijn mannetje voor de deur stopte. (we rijden ongeveer 45 min.)
Maar de pijn was niet zo erg dat ik er nu niet meer voor wil gaan.... Daar houd ik me nu aan vast!
Zie er wel tegenop, doordat ik nu weet wat er komen gaat. En natuurlijk de overstimulatie.
Daar moet jij je niet te druk over maken: dat is gewoon net pech hebben. Er is kans op, maar meestal niet!

Laat het maar over je heen komen. Ik heb wel een aantal goede vriendinnen ingelicht, hier was ik achteraf ook heel blij om. Ik heb erg veel steun van hen gehad. Op mijn werk heb ik alleen het management-team ingelicht. Met de afspraak dat wanneer ik stemmingswisselingen zou krijgen en deze erg zouden gaan opvallen men mij dit zou terug vertellen. Konden mijn mannetje en ik in overweging nemen om toch te vertellen. Is niet nodig geweest!

Ik zit nu te wachten op het ongesteld worden. Gisteren was mijn NOD. Ik ben altijd heel precies optijd. Maar nu dus even niet?!
Ik ga d'r vanuit dat het nog onderweg is

Nou meid, maak je niet te druk!
Geniet nu nog van een maandje even niks aan je hoofd.

Hoor snel van je.
Liefs,
Juffy (Nicole)

Hoi dames,

Leuk om weer iets van jullie te horen.
Ik ben erg druk bezig in ons nieuwe huis met verbouwen, maar kom hier zeker geregeld even kijken hoe het met jullie gaat en blijf vooral voor jullie duimen.
Ik hoop dat jullie allebei dat grote wonder binnenkort ook mogen beleven. Ik weet te goed hoe moeilijk deze tijd voor jullie is en je kunt dan als buitenstaander wel goedbedoelde dingen zeggen, maar daar heb je zo weinig aan en vaak worden ook nog juist de verkeerde dingen gezegd.
Jullie hadden het over de punctie, ik moet zeggen dat het mij reuze mee is gevallen, maar iedereen aanvaard dat ook anders. Ik ging echt van het allerergste uit en dacht dat het zo abnormaal pijn moest doen, dat het waarschijnlijk daardoor voor mij is meegevallen. Ik denk dat het wel belangrijk is om te proberen je te ontspannen, makkelijk gezegd natuurlijk. Ik dacht steeds nog even en het is achter de rug en vroeg ook hoeveel eitjes er zaten en dan aftellen. En met die overstimulatie is het echt zoals juffy zegt, zij heeft idd juist de pech gehad, maar hier moet je niet teveel over nadenken, want dit gebeurt gelukkig niet altijd.

Nou dames ik ga weer verder in ons huis, tot gauw en heel veel succes allebei.
Groetjes en een hel dikke knuffel van Nicole.

Nog even een vraagje juffy, ik zie net dat je eergister je nod had,
zijn de rode duivels inmiddels gearriveerd?
Ik hoop zo voor je dat ze wegblijven en je niet aan een nieuwe behandeling hoeft te beginnen.
Ik blijf voor je duimen.

Terug
Bovenaan