niet aangekomen

A

Anoniem

Guest
hai meiden,
Even benieuwd naar jullie mening en adviezen. Vandaag was Roef twee weken oud. De kraamhulp kwam nog even langs omdat ze haar tas hier was vergeten. Voor de leuk gingen we Roef nog even wegen. Ik had verwacht dat hij lekker gegroeid zou zijn. Hij is nl erg tevreden op de bv en doet het er meestal 4 uur op, s'nachts soms al wat langer. Maar nee hoor.. zelfs iets lichter als een week geleden...

Wanneer Roef een uurtje slaapt pruttelt hij nog wel eens. Ik heb dan het idee dat dat krampjes zijn, omdat hij dan genoegen neemt met zijn speentje en het lekker vind als ik mijn hand op zijn buikje leg. Meestal slaapt hij dan weer verder tot de volgende voeding. Overdag laat ik er niet meer als 4 uur tussen zitten, dan maak ik hem wakker. s'Nachts laat ik het gaan.

Nu zei de kraamhulp dat ik hem dus vaker moet gaan voeden. Dat denk ik ook, meneertje moet natuurlijk niet gaan afvallen. Ze zei dat ik hem bij elke pruttel gewoon eruit moet halen en moet voeden. En als ie dan weinig drinkt en snel weer slaapt heeft ie in elk geval wat binnen. Voeden op verzoek, zoals dat dan heet. Ik heb echter dan zo het idee dat ik hem verkeerde slaapgewoonten leer. Zo van: " als ik wakker word heb ik een borst van mama nodig om verder te slapen". En als het krampjes zijn waar hij van wakker wordt, wordt dat toch alleen maar erger als ik hem ga voeden?
En als hij nog zo slaperig drinkt, drinkt hij toch weer te weinig lijkt mij?

Dus, wat zouden jullie doen?? Ik dacht zelf om hem bv overdag elke drie uur wakker te maken voor een voeding ipv elke 4 uur. Als hij eerder komt geef ik hem natuurlijk gewoon, maar om hem nou bij iedere pruttel te voeden.. Of zit ik ernaast, moet ik dat wel doen??
Groetjes Soela

Hoi,

Ik zelf (geef ook bv) zou ook eerder overdag om de 3 uur gaan proberen dan dat ik hem 's nachts bij iedere pruttel eruit zou halen. Ik vraag me ook af of die paar slokjes die hij bij iedere pruttel dan neemt, wel zoden aan de dijk zetten... Bovendien krijg je dan ook een beetje een raar vraag en aanbod systeem.   Overigens vertoont Maaike 's nachts hetzelfde gedrag: ook af en toe tussendoor pruttelen en dan ga ik ook echt niet iedere keer de borst geven hoor. Maaike was trouwens wel goed aangekomen...

Waar ik bij jou verhaal wel even aan denk is: drinkt hij wel effectief genoeg? Geef je een borst per keer of twee en hoe lang? En heb je bijvoorbeeld het idee dat hij overdag meer of beter drinkt dan 's nachts? Wellicht is er wel "winst" te halen uit het langer aanleggen 's nachts of dat je eerst voedt, dan verschoont en dan nogmaals voedt?

Succes, Juul

Hoi hoi,

Ik heb helemaal geen ervaring met bv (ja kolven hihi), maar de dames bij ons pruttelen zeer regelmatig. En als ik bij elke scheet naar ze toe moet met een flesje dan val ik erg veel af.
Misschien is het ook een idee om een weegschaal te huren en een paar keer per dag voor en direct na het voeden te wegen. Dan zou je moeten weten wat er binnen gekomen is. Dat werd bij mijn eerste geadviseerd. Alleen liep bij mij de bv al snel terug, dus heb geen verdere ervaring.
Wij wegen onze dames elke dag (op hetzelfde moment) om bij te houden hoe ze groeien. Overigens houden wij ook bij wanneer en hoeveel ze drinken.

Misschien heb je wat hieraan. Ieder geval heel veel succes!!!

Groetjes Bertine
ps bijvoeden totdat ie weer op gewicht is?????

Hoi Soela,

Ik ben een december 2006 mama en lees af en toe bij jullie mee. Leuk om te lezen hoe het gaat en spannend zo voor de bevalling. Vorig jaar om deze tijd was ik zelf net bevallen. Maar even terug te komen bij jouw onderwerp. Ik heb een jaar bv gegeven en gaf op verzoek. Dat kwam er inderdaad wel eens op neer bij iedere pruttel. Soms was dat dan al na een uur. Het kan dan ook zijn dat het kind weer even de productie op pijl moet brengen en dat er uiteindelijk meer voeding komt waardoor hij aan gaat komen. Heeft hij nog wel echte natte luiers, want daaraan kan je ook zien of hij genoeg voeding binnen krijgt.

Succes

Jammer dat Roef niet is aangekomen.
Renske is ook veel afgevallen. Maar ze komt nu ongeveer 20 gram per dag aan. Ik geef haar elke 3 uur voeding, maak haar dan ook echt wakker.
's nachts om de 4 uur.

als ze weer op haar geboortegewicht is kan ik er 's nachts meer uur tussen laten volgens de VK/kraamhulp.

wij hebben trouwens een weegschaal gehuurd bij de thuiszorg. om zo het gewicht even in de gaten te houden nu de kraamhulp er niet meer is.

Ik zou hem ook overdag zo vaak voeden als hij wil (en in in ieder geval elke 3 uur) en ''s nachts na 4 uur wakker maken.

Succes!
Groetjes,
Gyöngy

Hai meiden,
bedankt voor jullie reacties!! Ik geef Roef eerst de ene borst, verschoon hem dan, en geef dan de andere. Gemiddeld drinkt hij 10 a 15 minuten uit de eerste borst, en 5 minuten uit de tweede. Hij heeft geregeld plasluiers en poept goed. Vandaag ben ik begonnen om hem elke drie uur overdag wakker te maken. Vaker aanleggen zou de productie stimuleren. Het heeft nogal wat voeten in de aarde met meneertje slaapkop, maar het lukt aardig. Zo komen we in elk geval weer op de 7 voedingen, want het waren er al regelmatig 6 en dat is nog echt te weinig. Goed idee om een weegschaal te huren!   Daar ga ik maandag zeker achteraan, kunnen we het even goed in de smiezen houden.

Grappig toch hoe kinderen kunnen verschillen!! Onze eerste hoefde ik echt niet wakker te maken voor een voeding...   Drie uur ertussen was lang, meestal kwam hij veel eerder.
dat maken we met Roef echt niet mee!
Nou, ik kan weer even verder, lang leve het forum!Groetjes Soela

Heeeey!!!
Ben benieuwd hoe Roef het nu gaat doen!
Thijmen komt echt elke 3uur in de nacht en overdag vaker......
Ik geef hem ook eerst de ene borst, verschonen en dan de andere borst.
Thijmen was binnen 7 dagen op geboortegewicht en in 1,5 week 375 gram aangekomen.
Hij groeit gelukkig goed...volgende week weer naar cb toe.
Hebben jullie kleintjes ook veel krampjes?

Groetjes

Terug
Bovenaan