Niet alleen gelaten worden

Heeft iemand ook dezelfde probleem. Mijn zoontje wilt en kan niet in zijn eigen bed slapen. Ook niet alleen in een nestje of iets. Altijd bij ons in de armen. Anders raakt hij helemaal overstuur. Kan wel voor Max 30min soms even alleen spelen. Ik slaap nu al een tijdje met hem op de bank (slaap bank). Anders gaat het niet. Geprobeerd hem in zijn eigen bed in slaap te krijgen. Dit lukte heel af en toe, wel met minimaal één half uur gehuil. Vind ik niet oke met een kindje dat bijna 2mnd is.

Mijn dochtertje had dit ook heel sterk. Het werd vanaf 3 maanden duidelijk makkelijker. Ik weet nog hoe zwaar dat is. Het is wel best wel normaal babygedrag, al zal de ene dit sterkter hebben dan de andere. Ik kon niet eens afwisselen met mijn man, ze accepteerde alleen mij. 
Samen slapen (op de veilige manier) in mijn bed, en later een traditionele cosleeper, zonder opstaand randje dat nu in is, heeft mijn nachten een beetje beter gemaakt.

Wij hadden en hebben dit ook. Onze dochter heeft vanaf dag 1 bij ons in bed geslapen en nu nog (ze is nu 16 maanden).
We hebben haar 2 keer in een cosleeper geprobeerd te laten slapen maar dat was alleen maar huilen.
Ik vind het heerlijk dat ze bij ons in bed ligt! En jij?

Ik vind het ook heerlijk dat hij bij mij ligt, alleen is het soms gewoon erg moeilijk dat je bijna 24/7 met hem zit een niet veel gedaan krijgt. Hem even voor een slaapje neerleggen lijkt mij ook wel lekker

Gelukkig kan ik nog wel afwisselen. Probeer mijn man ook veel bij te betrekken, zoals met hem onder de douche zodat mijn zoon ook aan zijn hartslag gaat wennen. Vind het voornamelijk erg moeilijk dat je bijna de heledag met hem in me armen lig. Zou het ook wel lekker vinden om hem eventjes neer te kunnen leggen

Onze zoon heeft de eerste 3-4maanden in de cosleeper geslapen, wel dan af en toe hand in hand slapen, of dat hij eerst nog in de wieg beneden sliep begin vd avond en zodra wij naar bed gingen, ging hij in de cosleeper. Later toen hij op zijn eigen kamer ging slapen had hij ook een fase waar hij moeilijk in slaap kon vallen. Wat hier hielp was de laatste voeding liggend op bed, dan viel hij in slaap aan de borst. Daarna snel de tepel eruit en speen er in, even 5min wachten en daarna kon ik hem dan slapend in zijn eigen bedje leggen. Het is een beetje uitproberen wat werkt voor je kindje. Ik heb onze kindjes ook wel eens even bij ons in bed genomen maar altijd weer na ca 30min terug in het eigen bedje. 
Succes!

Mijn dochter heeft tot 12 weken ook alle slaapjes bij mij in mijn armen geslapen. S nachts slapen we samen (veilig samen slapen) of ligt ze sinds week 11 ongeveer af en toe in de co-sleeper.
Echt, het wordt vanzelf beter! Maar ik kan me nog goed herinneren (het is ook pas een paar weken geleden, ze is nu ruim 15 weken) hoe graag ik af en toe mijn armen vrij wilde hebben. Ze zijn er vanzelf steeds wat meer aan toe, 2 maanden is echt nog heel jong eigenlijk.
Zet hem op mama, het zijn pittige tijden soms! 

Terug
Bovenaan