Niet altijd meer willen slapen overdag.en s'avonds compleet overstuur wakker worden. aub advi

Wat een ellende he, konden ze maar praten. Wij hebben het slaapprobleem hier ook. Snachts is Marissa heel onrustig, soms huilt ze even, maar als ik dan ga kijken, ligt ze gewoon te snurken, dus ze droomt gewoon. Als ze wakker wordt is ze ook niet meer te troosten en moeten wij even naar beneden om wat water te drinken of voor een flesje. Dan is ze weer rustig, verschoon ik nog even haar luier en gaat ze weer verder slapen.
Overdag wil ze ook niet goed slapen. Het CB was gisteren op huisbezoek, om wat tips te geven. Ze gaven als tip meer structuur op een dag. Dus niet tot 9.45 uur laten slapen (Ze wordt vaak al om 06.00 uur wakker, maar gaat daarna weer naar bed) maar de dag standaard tussen 07.00 - 08.00 uur beginnen en dan tussen de middag wel naar bed zodat ze toch uitrust en even in de rust van haar eigen kamertje zit. En dus niet om 06.00 uur al een fles geven, maar haar laten huilen/wachten tot circa 7 uur). Ik weet niet of ik dat kan en het ermee eens ben maar we gaan het nu 2 weken proberen.(als het niet lukt en ze helemaal overstuur wordt stop ik er gelijk al mee hoor).  Verder werd ons aangeraden geen tv of radio aan te doen, dat is te onrustig, vooral als er ook nog gepraat wordt tegen haar dan krijgt ze teveel indrukken.

En ik moest Marissa ook meer betrekken bij de huishoudelijk dingen. Ik deed bijvoorbeeld stoffen of ramen lappen als zij naar bed is, maar ze schijnen het erg leuk te vinden om mama te helpen. Met tafel dekken deden we dat al.

Nou heel veel sterkte en ik hoop ook dat het snel overgaat.

hoi hoi

nou bedankt mieden voor het lezen luisteren en reageren..
vandaag om 13.00 een keer geprobeerd en nu om 14.45 ook nog een keer en beide keren drama..
ze wil gewoon niet slapen....

morgen ga ik haar eens eerder wakker maken en uit bed halen en wellicht dat ze dan eerder moe wordt , duim aub voor me..
en anders weet ik het ook niet meer...

sophie heeft ws last van grootheidswaanzin... denkt dat ze een kleuter is..

liefs tobi

ps ze slaapt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sttt niet te hard, maar wilde het even mleden..

liefs tobi

Haihai

hier is ook herkenning, in het gillend wakker worden, overstrekken en boos zijn.

Wij denken ook dat hoe vermoeider Meike is hoe eerder ze wakker wordt....

Over het slapen overdag ben ik kort maat krachtig; dat is de eerste verandering.. dus als ze minder willen slapen begint het daar.. zelf ben ik daar wat flexibel in maar kinderen kunnen goed overstuur raken als het ritme ineens veranderd. Ik hoop dat ze nu even wat rust krijgt, misschien moet ze vaker later op de dag gaan slapen... het zal wel even zoeken worden.

Sterkte, wij zijn er hopelijk nu vanaf..

Renske

En,hoe gaat het nu???
Delano slaapt altijd(afkloppen...)goed dus met hem heb ik hier geen problemen mee,hij mag graag naar zijn bedje gaan...
De oudste is een ander verhaal,hij  was met 1,5 jaar gewoon van zijn slaapjes af.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd,eerder uit bed halen 's morgens,eind lopen zodat hij misschien moe wordt van de frisse buitenlucht en ga zo maar door...
echter,hij was er niet vervelend van,hij had het gewoon niet meer nodig.
Ik moest mijn eigen gedachten opzij zetten,omdat ik me gewoon niet voor kon stellen dat hij niet moe was.
Hij ging toen tegen 18.30 naar bed en dat werkte prima.
Ik weet natuurlijk niet  het met  Sophie hetzelfde geval is.
Ze kan ook angstig zijn natuurlijk.
Succes in ieder geval!
Groetjes Tanja

hoi hoi meiden

vandaag sliep ze tot negen uur.

smiddags merkte ik dat ze opeens al wat vermoeier werd en begon ze in haar oogjes te wrijven.
dus om 14.15 naar bed gebracht en ze sliep meteen.

op dit moment slaapt ze nog..

gisteren heeft ze van 16.00-1730.. nadat ik tig keer op en neer was gelopen...
en vandaag dus in 1x in slaap gevallen...jippie!!!!

weet niet hoe dit zich gaat doorzetten, maar ben iig erg blij dat ze weer 2 dagen heeft geslapen smiddags..

straks als ze wakker wordt lekker naar buiten kerstkaarten rondbrengen..

liefs tobi

Terug
Bovenaan