Niet blij met het geslacht...

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en gooi meteen een onderwerp in de strijd!

Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad en alles was prima, zag er allemaal erg goed uit. We wilden ook graag weten wat het wordt. We hebben al een zoontje, ik hoopte stiekum dat het een meisje zou worden.
Maar het wordt weer een jongen.
En nu ben ik zo teleurgesteld..
Ik zou willen dat ik blij zou zijn dat het gezond is en politiek correct zou kunnen zeggen dat het me niet uitmaakt. Maar ik vind het zo jammer. En dat op zich vind ik dus niet kunnen. Maar het gevoel is erg sterk.
Ik wilde bij de eerste al heel graag dat het een meisje zou worden.
Ik ben zelf meisjesachtig en iedereen zei bij de eerste zwangerschap al jij bent nou echt een meisjes-mama. Of jij krijgt zeker een meisje.
Niet dus.

Ik ben gek op mijn zoontje, echt waar, maar nog altijd jaloers als ik moeders met meiden zie.
Zal dit ooit weg gaan? Of blijf ik zou verdervelijk?

Ik weet dat ik dankbaar moet zijn dat ik (waarschijnlijk) straks twee gezonde kindjes heb, maar het lukt me nu even niet.
Ik hoop niet dat ik hier mensen mee beledig of pijn doe, dat is absoluut niet de bedoeling, maar ik moet echt even mijn hart luchten...

liefs Toetje
 
Hey Toetje!
Ik begrijp je helemaal! Wij krijgen ook een zoontje, maar zowel mijn man (maak dat mee!) als ik wilden eigenlijk liever een meisje... We weten het alweer een paar weken, dus nu ben ik er wel tevreden mee, maar ik vond het toch ook wel slikken eerst hoor! Politiek correct is het inderdaad niet en ik zeg er dus meestal ook niets van, maar nu weet je tenminste dat je zeker niet alleen bent!
Ik besef ook wel dat ik heel blij zal zijn met dit kindje als het geboren wordt, jongen of meisje, maar ik kan me voorstellen dat het soms toch even lastig blijft als je typische meisjesdingen mist. De band die je als moeder met je zoon hebt is toch weer helemaal anders dan moeder-dochter he... En dat moeten we dan missen...
 
Hi!
Natuurlijk is het politiek incorrect om zoiets te uiten en gaan mensen meteen schreeuwen dat je blij moet zijn dat je gezonde kinderen krijgt/hebt, dat snap ik allemaal. En dat snap jij gelukkig ook.
Je bent ook maar een mens en in welk hok je dit soort gevoelens ook kunt plaatsen, je hebt ze nou eenmaal.
En ik snap het nog ook. Wij hebben het nergens anders over gehad dan over een jongetje. Wij krijgen een jongetje, maar ik had wel even moeten slikken als het een meisje was.

Van de wereld mag je eigenlijk geen voorkeur hebben, maar die hebben mensen wel eens stiekem toch en dat kan, doe je niks aan.

Ik kan niet zeggen of je het zal blijven missen.

Natalie
 
Dank jullie wel voor de lieve reacties, het sterkt mij wel te horen dat er meer zijn die deze gevoelens hebben.
Ik besef inderdaad hoe bijzonder het is een tweede gezonde kindje te mogen krijgen, maar dat maakt extra dat ik zo in strijd lig met mezelf.
Hoe kan ik zo ondankbaar zijn liever een meisje te willen?
Ik ben er al iets meer aan gewend en probeer ook veel voordelen te zien, mijn zoontje kan straks lekker met zijn broertje spelen!
Toch jammer dat er een beetje taboe op zit, want ik vertel iedereen om me heen dat het niets uitmaakt..
En als we dat allemaal blijven doen.. ach ja.
Ik hoop dat mijn jaloerse gevoelens naar mama's met meisjes snel minder worden.

liefs Toetje
 
oh wat naar als je zo graag een meisje wilt en het gebeurt niet! Maar voor je zoontje is het wel erg leuk hoor als hij een broertje krijgt. Misschien ooit nog een derde poging?

Ik heb zelf twee meiden en wou bij de tweede ook graag weer een meisje, dat is gebeurt, maar ik had het n iet zo sterk dat ik echt geen jongen wou.
Ben  gelukkig ook niet  jaloers  op jongensmoeders ofzo, en nu een jongen zou wel leuk zijn natuurlijk, maar met een derde meid ben ik netzo blij,

Ach, je moet gewoon wennen aan het idee, komt vanzelf goed, dat weet je eigenlijk ook al toch?!
 succes ermee!!
groetjes
Klarie
 
Hoi Toetje,

Wat een herkenbaar verhaal! Het had mijn verhaal kunnen zijn. Ook ik word nooit een meisjesmama! En dat terwijl ik heel sterk het idee had dat we nu een meisje zouden krijgen. Ik weet het nu al ruim 1 maand, maar blijf het moeilijk vinden. Denk zelfs serieus na om voor nummer 3 te gaan, terwijl dat natuurlijk ook weer een jongen kan worden. Ik  las zelfs ergens dat je een verhoogde kans hebt op hetzelfde geslacht als je al twee of meer kinderen van hetzelfde geslacht hebt.

Inderdaad kun je dit soort gevoelens beter niet in de groep gooien. Ik heb dan ook tegen iedereen maar gezegd dat ik dolblij ben met een broertje voor mijn zoon. En dat is voor hem natuurlijk ook  heel erg leuk!

Sterkte ermee!

Groet,
Lies
 
Vervelend dat je zo teleurgesteld bent!

Ik herken de gevoelens helemaal niet, wij hebben 3 mooie dochters en ik ga er vanuit dat deze 4e ook weer een meid gaat worden. Er zijn mensen die elke keer zeggen dat ik nu vast op een jongen hoop, maar dat is echt niet zo. Zou het stiekem wel zielig vinden voor een jochie, 3 van die grote zussen die zich overal mee bemoeien.

Ik hoop dat je snel aan het idee gewend bent dat je een zoon erbij krijgt. Maar ik zou me er niet schuldig over voelen naar je kind toe. Als hij geboren is weet ik zeker dat je superblij en trots bent!
 
Dit is een threat van lang geleden, maar moet mijn gevoel even kwijt. Ik heb hier het tegenovergestelde van wat veel vrouwen willen.  Ik zelf ben geen meisje meisje, maar  houd van voetbal, en heb meer hobby's die niet echt voor vrouwen zijn. Nu ben ik zwanger van mijn eerste en waarschijnlijk ivm mijn leeftijd en nu teleurstelling enige kindje. En waar ik zo gehoopt had op een jongen, wordt het een meisje. 
Ik voel me schuldig naar dit smurfje toe, dat er überhaupt alleen maar komt omdat wij ervoor kiezen een kind op de wereld te zetten. Maar erg verdrietig dat mijn toekomstbeeld niet wordt wat ik had gedroomd. Zo'n dubbel gevoel, want hoor je niet juist blij te zijn, dat er een gezond kindje op de wereld komt, alle clichés schieten door mijn hoofd. En durf het tegen niemand te zeggen in mijn omgeving, gister een poging gewaagd ..... Maar "komt allemaal goed" "niet alle meisjes houden van meisjes dingen, kijk naar jezelf" 
Dus voel wat de topic starter voelt ...... 
 
Terug
Bovenaan