niet blij......

Vorige week was ik 11 weken zwanger, en hebben we de ouders/schoonouders verteld dat we een kindje verwachten. Ze waren niet blij, en vonden het een enorme verantwoordelijkheid!
Mijn schoon ouders hadden het zelfs over een abortus! terwijl ik nu 12 weken ben! Nouja, vanmiddag gaan we naar een huis kijken om te kopen.

We zijn blij met de (onverwachte) zwangerschap, toch is het jammer als er dan zo gereageerd wordt...

Ik houd jullie nog op de hoogte, Liefs Moon1
 
He Moon, wat naar is dat. Mijn ouders waren bij de eerste ook niet blij, het was niet gepland, het heeft lang geduurd voordat ze bijdraaiden. Ik kan je vertellen dat er echt weinig aan te doen is dan dat ze aan het idee moeten wennen , en dat heeft (veel) tijd nodig. Het klopt ook niet natuurlijk, jullie zijn zelf superblij en dan is het toch op z'n minst raar dat niet iedereen dat is. Mijn advies: neem de verantwoordelijkheid die je nu hebt, en maak er het beste van. Wij hebben toen alles gedaan zonder hulp van onze ouders, en toen ze zagen dat we heel serieus waren zijn ze pas bijgedraaid . Nu kunnen ze niet zonder hun kleinzoon en bellen ze iedere dag om hem te spreken (hij is 3) . Zorg voor een geschikte woonruimte (was je al mee bezig) en krijg je huishouden draaiende, als ze zien dat het goed gaat zullen ze vanzelf blij zijn. Je ouders zijn bezorgt, het is een hele natuurlijke reactie. Straks als die kleine er is zul je hetzelfde hebben. Maar over een abortus beginnen gaat mij ook ver hoor! Sterkte, ze kunnen proberen je van het idee af te brengen, maar neem geen beslissingen waar je spijt van krijgt.
Het blijft jouw leven, of je nou 16 bent of 60.
Lang verhaal weer, maar ik kan me voorstellen dat je je mooi kut voelt nu.. Sterkte!

Grtz Muty

Ps: Je hebt alleen JEZELF wat te bewijzen, niet je (schoon)ouders, maar ze zullen het zelf wel zien.
 
Nou,voel je er niet rot door,het is een klein wondertje dat jij draagt.Ik geloof dat moeder instinct bij iedereen goed aanwezig is,dus ook jij zal de verantwoordelijk heus aankunnen.Ik ben 21 en sommige familieleden vonden mij nog te jong,maar ik trok me er niet veel van aan!Ze vonden dat ik eerst een paar jaartjes had moeten werken enzo
 
Hoe is je situatie dan dat er zo wordt gereageerd ? Meid,als jullie er blij mee zijn ondanks dat het ongepland is dan gaan jullie er toch lekker van genieten ?
 
Ja, lijkt mij ook vervelend als er zo gereageerd wordt. Geniet er maar wel van en denk maar zo... we zullen ze laten zien dat we het kunnen!!

Succes, liefs Sas
 
heel vervelend dat er zo op gereageerd wordt. Ookal is het niet gepland,als jullie er blij mee zijn en besluiten de zwangerschap voort te zetten, is het toch goed??!!! Ligt het misschien aan jullie leeftijd? Maar dan nog, je weet dat het een hele verantwoordelijkheid is, jullie zullen er vast goed over na gedacht hebben. Ik wil jullie allebei sterkte toewensen en geniet ervan!!! En hopelijk draaien ze een beetje bij.
Sucfces, groetjes Patricia
 
Het kan heel moeilijk en vervelend zijn als er niet positief gereageerd word, een goede vriendin van mij heeft dit meegemaakt. Ze heeft het er nu nog over hoe het haar gekwets heeft.

Mijn hele familie was stomverbaasd, stonden ook niet direct te juichen van blijdschap. Maar toen ze merkten dat wij echt blij waren toen draaiden ze direct bij. Mijn ouders zijn helemaal geweldig en helpen mij met alles omdat mijn vriend een eindje uit elkaar wonen en hij er niet altijd kan zijn.

Probeer het je niet teveel aan te trekken, ze trekken vast allemaal wel nog bij. Ondertussen moeten jullie gewoon lekker genieten van jullie wondertje :)

heel veel groetjes, Jane (bijna 21 weken)
 
Terug
Bovenaan