Niet boeren

Ik weet niet hoe het met jullie kindjes zit maar Hanna kan niet goed een boertje doen na het drinken. Of ik krijg het niet voor elkaar bij haar. Thomas had dat 2 jaar geleden ook al. Ik heb geen idee wat ik niet goed doe, maar ik ben vaak wel meer dan 10 minuten bezig en nog geen resultaat.
Dat resultaat komt vaak later na haar slaapje, ze heeft namelijk al 2 keer haar hele bedje onder gespuugd en de vloer.Het leek wel alsof het er met een boogje uit kwam. En ook al meerdere keren een mondje vol naast haar als ik haar uithaar bedje pak. Dat vind ik echt zielig, want dat zat vast vervelend dwars.

Kunnen jullie me een tip geven?

Lotte laat meestal meerdere boertjes, zo kan het makkelijk 15 min. duren voor ze klaar is na de fles. Ik leg haar vrij hoog op mijn schouder, voor mijn gevoel erover heen, missschien kan je proberen Hanna hoger te houden en dan klop ik zachtjes over haar rug, steeds omhoog.
Als er nog een boertje dwars zit en ik leg haar op haar rug dan gaat ze een rochelend geluid maken en zo is het heel duidelijk dat ze nog moet boeren. Maar dan nog geeft ze regelmatig een mondje op, dat ligt niet aan het boeren, maar aan net te veel drinken.
Succes!

Ik zit wel een half uur met hem omhoog. (komt ook door de reflux hoor). Maar meestal hebben we dan wel wat resultaat. Ik klop op zijn billetjes dat heeft meer effect bij hem dan op zijn ruggetje

Een tip van mijn kraamverzorgster is het kindje op je bovenbeen te zetten en dan met 1 hand het hoofdje te steunen door onder het kinnetje vast te pakken terwijl ze een beetje voorover leunen, dan met de andere hand zachtje wrijven of kloppen over het ruggetje. Paddy boerde ook heel moeizaam maar sinds we dit doen boert hij als een echt kerel :))) Verder kun je aan het tongetje zien of er nog een boertje moet komen. Zit de punt van de tong boven tegen het gehemelte moet er nog een boertje uit, anders ligt het tongetje onder in de mond.

Wij hebben nog een tip gekregen van een oud kraamverzorgster, wat bij onze oudste erg goed werkte en ook nu werkt het weer. Teggen je schouder houden (zoals je nu waarschijnlijk al wel doet). En dan zijn armpje voorzichtig omhoog trekken. Op deze manier strekt Sylvan zich helemaal uit, waardoor hij erg snel zijn boertje laat. Ook Sylvan is een slechte boerder, maar met dit trucje gaat het een stuk makkelijker.

Dit bericht komt als geroepen. Log net in om mijn bericht over niet boeren te posten. Hoeft niet meer... Ik knoop alle tips in mijn oren en probeer het bijna de volgende flessen uit. Ben benieuwd, super bedankt iig!

En het werkt. Moet het jullie toch even vertellen. Wij hadden meteen resultaat bij de eerste tip van REISA. Bedankt joh, "hoog over de schouder en van onder naar boven op de rug kloppen". Nu maar hopen dat het zo blijft!

Terug
Bovenaan