niet door slapen

@marijke,

Zie wel dat ik nog een fles vergeten ben die rond de klok van 12 anders is van 10-16 wel een lange ruk.

Suc6!!

komt vanzelf goed wat anders ook een idee is daar moet je achter staan hoor als ouder(is die nachtfles afbouwen) 200 cc 2 dgn dan weer 20 cc minder 2 dagen en zo verder.
Klinkt heel hard maar in combi met de bovenstaande schema hier de oplossing met 2 weken was het klaar. Verschil was dat de dag flessen als een trein gingen..........
 
Het is heel normaal hoor dat baby's van nog geen 5 maanden 's nachts nog behoefte hebben om te eten.
Doorslapen is zelfs helemaal niet goed als ze nog zo klein zijn (grotere kans op wiegendood). Wees blij joh.. hij is nog zo klein.

Baby's hebben hele kleine maagjes en dus vaak behoefte aan (relatief) weinig eten.

Ik beschouw het als een luxe dat mijn zoon van 6 maanden nog maar 2 keer drinkt tussen 19:00 en 7:00
 
onze dochter slaapt sinds een ruime week eindelijk door tot 6-7 uur. Had ook elke nacht een voeding. Ze is nu bijna 5 maanden. Na wat onderzoek bleek dat een 4,5 maanden oude baby geen nachtvoeding nodig heeft. We hebben t eerst afgebouwd tot 100 cc, en daarna heb ik besloten om wat zware nachten te krijgen; geen voeding en haar helpen weer in slaap te komen. Dat ging makkelijker dan ik dacht. 1e nacht kwam ze om 3 uur om 4 uur en 6 uur. Die laatste hebben we de fles gegeven, nacht 2 kwam ze pas om 4.45 uur en doorgeslapen tot half 7. Het heeft wat nachten van me gekost (veel er naast zitten, sussen en aaien over haar bol. Was best lastig, en je hebt er wat geduld voor nodig, maar na een week was t gelukt.
Ze werd dan nog wel wakker om 5 uur, maar viel vanzelf weer in slaap tot half 7. Na nog een paar dagen sliep ze gewoon tot half 7!! heerlijk.

maar ja, dan hebben we nu die stomme wintertijd, dus vanochtend was het weer half 6 haha

iig succes ermee, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn. ben ook heeeeeel blij dat t nu zo goed gaat met de nachten
 
gelukkig heb ik de luxe dat ik veel met mijn man kan afwisselen voor de nachtvoeding en dat de kleine daarna ook weer gelijk in slaap valt. Uiteindelijk gaat het wel over, ik heb gisteren voor het eerst rijstebloem gegeven dat ging er goed in. alleen hij zat er niet langer vol van dan normaal.... waarschijnlijk nog een maand of 2/3, dan kunnen we weer heerlijk doorslapen :)
 
Terug
Bovenaan