niet doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

Micah komt nog rond 3.30 en daarna om 6.30. Zijn laatste voeding krijgt hij rond 22.30/23.00. Veel slaap krijg ik dus nog niet. Wie heeft er tips om hem in de avond langer te laten slapen? Hij krijgt bv, ze zeggen dat bv-kinderen minder snel doorslapen...

Groeten Korrine

hoi

mijn zoontje is nu 7 wkeen en slaapt ook nog steeds niet door,meestal krijgt ie laatste ffles 23.00 en dan komt ie 1 keer snachts en dan krijgt ie gewoon klein flesje,want daarna komt ie toch altijd zelfde tijd.maar vanacht kwam ie om 2 uur toenmijn dochter wakker om 3.30 en om 5 uur kwam meneer weer,en om 8 uur dochter wakker en hij ook weer.dus heb echt rot nacht gehad.ik geef in de laatste fles 165 en overdag 150,maar maakt nix uit.hij krijgt nu al 6 flessen en de nacht dus mag denk nog niet meer geven,kan er ook nog geen 4 uur overdag tussenlaten,hij is t eveel wakker.gr wendy

Hoi,

Helaas geen tips. Wil je wel even laten weten dat die mij ook nog steeds niet doorslaapt. Ze is nu ruim 3 maanden en als ik mazzel heb komt ze 1 keer, als ik pech heb 3 keer. Pffff, vermoeiend ja. Ze valt gewoon vaak in slaap voordat ze heel haar buik gevuld heeft en ik krijg er dan echt niets meer in. Geef ook bv.
Ik heb nu gelukkig nog verlof (volledig ouderschapsverlof opgenomen) maar ik hoop dat ze snel wat minder vaak komt (1x vind ik niet zo'n probleem) wanneer ik weer moet gaan werken.
Hoe geef je trouwens bv? Ik doe het 's nachts liggend en val dan vaak met haar aan de borst in slaap. Ik doe dus geen moeite om haar terug in d'r eigen bed te leggen. Scheelt wel voor mijn eigen rust.

gr. anne

hoi hoi
ik heb wel een tip die toch wel bij veel kinderen helpen.
probeer de kleine is voor tien uur s,avonds voeding te geven.
ze zeggen namelijk dat hoe later je ze de voeding geeft hoe eerder ze weer komen.
dit komt omdat ze dan niet in de diepe slaap komen.
doe je ze voor tien uur dan komen ze wel in een diepe slaap en slapen ze dus ook langer door.
ik moet zeggen dat dit bij mijn kinderen echt werkte en nog steeds werkt.
indy is nu bijna 9weken en ze krijgt de laatste fles om half acht s,avonds en slaapt dan door tot s,morgens half acht.
nou moet ik wel zeggen dat ik flesvoeding geef dus ik weet niet of dat wat uitmaakt.
hopelijk helpt het en krijg je wat meer slaap.
laat ff weten hoe het gegaan is oke.
liefs sil

Wij zijn erg verwend. Alleen de 5e was erg onrustig 's nachts, de rest niet, die sliepen allemaal. Menno nu ook, hij krijgt 5 à 6x bv op een dag.Ik heb weinig tips. BIj Mattanja (onze 5e) hielp het wel als ik haar voor de laatste voeding in een warm bad deed en dan lekker insmeerde met bedtime-lotion van natusan.

Francien

Finn krijgt ook volledige borstvoeding, maar hij slaapt al vanaf 7 wkn door. Hij krijgt om 18.00 uur een voeding, om 19.00 uur gaat hij naar bed en tussen 22.30-23.00 uur maak ik hem nog even wakker voor de laatste voeding. Daarna slaapt hij verder tot 8.00-8.30 uur.
Drinkt je kleintje uit 1 of 2 borsten per keer? Beter is om uit 2 te laten drinken, dan vult het meer. Zorg je wel dat je kindje je borsten goed leeg drinkt? Finn drinkt eerst 5 minuten heel hard, en daarna nog zo'n 10 minuten langzaam (en dit per borst). Als ik hem korter laat drinken, komt hij ook vaker voor een voeding.

Misschien dat je kindje na de volgende regeldagen (rond de 3 mnd) wel gaat doorslapen.

Groetjes,
Ikke mv 2

mijn dochter krijgt om half negen der laatste voeding en dan komt ze meestal pas om zeven uur sochtends weer maar meestal maak ik der om half zes wakker omdat mijn vriend dan toch der uit moet dus dan ben ik ook wakker en als ik weer aan het werk gaat moet ze ook aan die tijd wennen ze krijgt dan ook nog maar 5 voedingen van 200cc per dag

groetjes sandan

Hoi hoi..
het gaat nu beter met Micah. Hij komt als eerste om 5.30 en daarna om de drie a twee uur...
Ik ga die tip van voeden voor 22.00 uur 's avonds toch eens uitproberen.
Ik vind het trouwens wel lastig om hem goed te laten drinken om 22.30. Hij krijgt beide borsten aangeboden, maar drinkt ze soms niet beide leeg.
Groetjes Korrine

Terug
Bovenaan