niet een beetje te jong?

Hoi lieve meiden,

Ik zit hier nu een week met een meisje van 1,5 dat niet meer wil slapen overdag.
Ze slaapt al sinds ze 8-9m maanden is nog maar 1x per dag en sinds ze 1 is met mazzel 1,5uur.
Maar nu wil ze dus helemaal niet meer slapen!
Ze begint vrolijk aan de trap naar bed toe, maar als ze boven is en ik zeg: ga maar naar je kamertje, dan begint ze als met een trillend lipje tot ze echt huilt als ze op het aankleedkussen ligt.
Ze stopt met huilen zo'n 2-3 minuten nadat ik haar in bed heb gelegd, maar doet dan haar slaapzak uit en maakt haar spreidbroek los!
Verder zit ze dan de gehele tijd in bed gewoon te kletsen tegen haar knuffels en de wolken buiten en alles en iedereen komt voorbij in haar verhalen
Ik kan haar slaapzak helaas niet omdraaien, alle slaapzakken die ze heeft zijn best hoog gesloten, dus ik moet er maar eentje verbouwen denk!

Nu is het allemaal niet zo erg als ze een paar dagen niet slaapt, maar ik ben zelf nu ook deze week niet lekker en heb mijn rust hard nodig.
Ik hoest me te pletter en zit tegen een bronchitis aan, dus eventjes liggen op de bank tussen de middag is zeer gewenst!

Is Isabelle niet een beetje te jong om met 1,5jaar niet meer te slapen tussen de middag?
Wat is jullie ervaring hiermee?

Oh ja, 's nachts slaapt ze gewoon goed, van 19 tot 7-8uur s morgens, dus daar heb ik geen klagen over.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs Monica

Hoi,

Ik ken veel kinderen, maar geen die met 1,5 geen slaapje meer nodig heben,,haha
Ik denk dat dit gewoon een fase is, ik zou haar gewoon in bed blijven leggen en haar daar laten, ook al zit ze te kletsen of wat dan ook, al gaat ze je roepen, gewoon laten liggen, ze valt vanzelf in slaap en anders de dag erna wel, ik snap wel dat dat moeilijk is, maar waarschijnlijk gaat ze dan snel gewoon weer slapen! mijn jongste trekt trouwens ook zijn slaapzakje uit maar gaat dan gewoon slapen, ik zorg dat hij in ieder geval altijd een broekje aan heeft bij het middagdutje, dan is het niet zo erg als hij zijn zak uitrekt.

De meeste kinderen zijn tussen de 2,5 en 4 als ze geen slaapje meer nodig hebben, ook bouwen veel moeders het af tegen die tijd, dus bijv eerst naar 3-4x per week ofzo!
Maar als wij drukke dagen hebben slaapt mijn middelste van 4 ook nog soms!

Succes Gr MJ

Hey!

Mijn oudste was zo'n uitzondering... Was 18 maanden toen hij het niet meer nodig vond om een dutje te doen tussen de middag. Als hij heel moe was sliep ie even op de bank, en dat was het wel. En nog steeds hoor, als ie heel moe is valt ie soms wel eens letterlijk om, hahaha! (Gelukkig leunde hij damn al wel tegen de bank hoor dames!!)
Ik heb het maar gewoon geaccepteerd dat ik een kindje heb dat weinig slaap nodig heeft.
Ik zou wel gewoon haar lekker naar bed blijven brengen zolang ze dat "pikt". Mijn oma zei al: slaap je niet, dan rust je toch! En zo is het wel uiteindelijk, hahhaha! Dan heeft ze toch haar rust-moment en jij uiteindelijk ook een beetje, toch?

Liefs, Marieke

Hoi,

Minoux slaapt nu ook wel minder overdag. Heeft ook even een periode gehad dat ze helemaal niet wilde slapen. Toen was ze 1 en een paar maanden. Ik het CB nog gebeld...zegt die mevrouw...tja er zijn kinderen die dan geen middagslaapje meer doen.
Tuurlijk...nou, dat geloofde ik toch echt niet. Kids van die leeftijd hebben dan toch echt nog slaap nodig lijkt me. En is het geen uren, dan wel een uurtje toch. Maargoed, na een paar dagen ging het weer beter. Vorige maand sliep ze heel veel...middagslaapjes van zeker zo'n 2,5 a 3 uur.
Nu is het ongeveer 1 a 1,5 uur.
Ik denk dus dat Isabelle misschien ook even zo'n "fase" heeft. Succes!

Groetjes, Bianca

Hey,

Jordy gaat gelukkig ook graag naar bed. Nu is hij met zijn kies bezig en slaapt wat meer overdag, 1,5-2 uurtjes. Normaal drie kwartier tot een uur, maar ik laat hem dan liggen tot hij me roept, hij kan nog makkelijk een half uur tegen zijn beestjes 'praten'. Hij kan ook zijn bed zelf uit ( groot bed ), maar dat heeft hij nog niet gedaan gelukkig.

Tja en rust.... Meestal wisselen Demi en Jordy zich af. De ene naar bed de andere naar beneden...

Groetjes Wen

Tot wanhoop herken ik je verhaal,
Daniel heeft hier ook zo een fase, als hij moe word laat ik hem nu maar in de box in slaap vallen en leg hem dan in bed, als ik hem namelijk smiddags voor een uurtje in bed wil leggen dan komt hij er tig keer uit, en schreeuwt alles bij elkaar.
Ik vind het echt lastig en ben hierdoor ook echt moe, smorgens is meneer als sinds half 7 aan de boemel dus moet ik er ook helaas uit.

Wat kijk ik smorgens op zulke tijden uit naar de tijd dat je kan gaan zeggen; ga maar naar beneden en zet de tv maar aan.
Nu trekt meneer nog al je kasten leeg als je hem in zn eentje zn gang laat gaan,

Ik wens je er veel sterkte mee en en als je een goede oplossing heb ben ik er erg nieuwsgierig naar.

Liefs Marina

Hoi hoi,

Myrthe heeft dagen dat ze wel een uur (soms 1,5 a 2uur) ligt te kletsen in bed. Blijkbaar vind ze het dan niet erg om alleen te zijn, maar wil ze nog niet slapen.
Als Myrthe moe is, valt ze daarna vanzelf in slaap. Ik laat haar wel in haar bedje, want mijn moeders motto "slaap je niet dan rust je toch" werkt hier ook wel.
En als ze echt niet in haar bedje wilt dan begint ze oorverdovend te gillen en huilen dus dan weet ik dat ze eruit wilt.
Zolang ze lekker ligt te kletsen blijft zij lekker daar.
Ze geeft soms zelfs aan dat ze even naar bed wil, gewoon om ff lekker alleen te rusten haha.

Misschien heb je hier wat aan? Gewoon laten kletsen? Babyfoon uit, dan kan jij lekker slapen of liggen lezen op de bank. Als ze huilt hoor je haar echt wel!

Liefs Irene

Terug
Bovenaan