niet een beetje te jong?

hoihoi,
lastig he die eigenwijze peuterpubers hihi.
elounda heeft overdag ook niet echt een vast slaap ritme de ene keer kort (uurtje) de andere keer 3 uur achter elkaar en soms zelf nog 2 slaapjes van ongeveer 1,5uur
ze heeft ook kort een periode gehad dat ze eigenlijk niet wou slapen, maar dan legde ik haar wel gewoon neer en na een tijdje kletsen viel ze dan vaak toch nog even in slaap.
op het moment leg ik haar al rond 11 uur smorgens in haar bed en deze hele week heeft ze daarna 2,5 tot 3 uur geslapen. gister zelfs ruim 3 uur achter elkaar. ze geeft vaak ook zelf aan dat ze even wil slapen.

nog een tip voor haar slaapzak waarom keer je hem niet binnenste buiten heb ik ook een keer gedaan en toen kreeg ze hem niet open. de rits zit dan wel aan de voorkant maar het dingetje zit aan de binnenkant.

sterkte ermee en hopelijk knap je zelf ook weer snel een beetje op

groetjes linda

Hallo,

ook hier geen ritme qua slapen overdag. Bente slaapt soms een uurtje, soms 3 uur en soms ook nog wel eens 2 keer op een dag. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Leg haar gewoon lekker in bed, zeg haar dat ze lekker uit gaat rusten en pak dan zelf ook je rust. Al slaapt ze misschien niet, rusten doet ze toch. Als ze alleen maar ligt te kletsen, zet je de babyfoon uit en doe je een half uurtje net of je niks hoort. Wat hier nog wel eens helpt is als ik haar kamer binnen ga en streng zeg dat ze moet gaan slapen, meestal doet ze dat dan ook.

Succes er mee!

Groetjes Danielle

Hoi,

Ik heb er hier 1 die slaapt nog 2x per dag 2 uur maar, zijn zus daarin tegen die sliep vanaf haar eerste verjaardag helemaal niet meer.

Dus dat is ook bij ieder kind anders.

Gr Lique

Laura heeft een tijdje, toen ze zo'n 9 maanden was, niet willen slapen overdag. Wel legde ik haar elke keer in bed maar dat was krijsen! Nu slaapt ze al weer een half jaar overdag tussen de 1,5 en 2 uur, behalve op de creche want daar wil ze niet slapen. Hier ook wel eens niet, dan valt ze of later een keer in slaap of niet.

Ik herken het heel goed hoor, altijd als ik zelf ook even naar bed wil of iets wilde doen gaat ze niet slapen! Alsof ze het weten hè....

heyhey

nathalia heeft juist net een periode achter de rug dat ze 2 keer per dag sliep.
inmiddels slaap ze alleen maar smiddags.
maar ook niet elke dag.
soms is het al huilen als ze haar kamer in gaat.
nou, dan hoeft ze van mij niet naar bed hoor.
dan niet.
soms ligt ze idd ook een uur te kletsen. dan denk ik idd ook:
dan heeft ze toch een beetje rust, en ik ook hihihihi.
en soms gaat ze in 1 keer lief slapen.
t is hier dus elke dag weer een raadsel :D
ik lig nu al 2 dagen ziek en uitgerekend deze dagen wilt ze dan niet slapen hahahaha

nathalia heeft eerder een periode gehad dat ze niet wilde slapen.
ja, een half uurtje per dag maar dat tellen we niet mee.
ze was toen ongeveer een jaar.
dit was een fase, want na een maand ongeveer, wilde ze opeens wel weer slapen. 1 tot 1,5 uur.

dus; misschien is t een fase, of misschien heeft ze het gewoon niet nodig.
kijk wat je kindje wilt, en niet naar de leeftijd of ze daar niet te jong voor is.

liefs, do

Hoi,

Ik vind haar inderdaad ook nog erg jong om niet meer te slapen overdag. Lotte gaat nog wel iedere middag en slaapt dan ong. 3 uur,
Ook wel lekker voor mama dus :)
Ik zou zeker proberen het erin te houden zolang het enigzins lukt !
Succes ermee !!
Liefs, Sophie

PS Heb je mijn mail nog gehad ? Je bent toch niet boos he? Dat zou ik echt heel vervelend vinden, dat is echt niet mijn bedoeling geweest !!!

Terug
Bovenaan