niet eten = geen toetje???

Hoi hoi,

Myrthe krijgt ook gewoon een toetje als ze niet eet. En aangezien ze nooit eet 's avonds.... haha

Nee wij maken daar geen strijd om. Kinderen geven zelf heel goed aan of ze wel of niet willen eten. Wat we niet doen is haar dan maar een boterham of iets anders te eten geven omdat ze dan toch wat gegeten heeft. Nee het is hier eten wat de pot schaft en dan is het klaar. Toetje erna (wij geven gewoon hetzelfde toetje als papa en mama eet) en daarna is het eetmoment afgelopen. Myrthe eet ontbijt en lunch en fruit ook goed, ze komt aan, dus het zij zo. Zij is vorig jaar augustus gestopt met avondeten en houd het al vrij lang zo vol.

Wel moet ze bij ons aan tafel blijven zitten. Mijn mening is dat ze anders weinig tot niet eten of gaan proppen zodat ze maar weer snel mogen spelen. Ik zie dat ook veel op mijn werk en daar hou ik persoonlijk niet van.
We doen dit al sinds ze mee-eet dus al vanaf 8 maanden en dat gaat goed.

Heel veel succes

Irene

Nick moet ook aan tafel blijven zitten, hij eet wat hij eet en een strijd maak ik er niet van.
Ik heb kindjes die niet van toetjes houden, dus daar schiet ik niks mee op.
Niet eten aan tafel betekend hier wel dat ze ook niets anders krijgen ter vervanging of het moet fruit zijn.
Ik ben niet van de vliegtuigen en treintjes, of hij eet of hij eet niet.
Nick heeft genoeg reserve dus dat scheelt , bij zijn zus was ik altijd wel ietsje strenger die was ook wat smaller.

Wij doen het voor een groot deel, zoals Irene omschrijft:
"Nee wij maken daar geen strijd om. .....Wat we niet doen is haar dan maar een boterham of iets anders te eten geven omdat ze dan toch wat gegeten heeft. Nee het is hier eten wat de pot schaft en dan is het klaar. Toetje erna (wij geven gewoon hetzelfde toetje als papa en mama eet) en daarna is het eetmoment afgelopen"
En wat Christien zegt:
Ze krijgt altijd wel een toetje omdat dit bij het eten hoort. Het is geen beloning omdat ze het eten heeft opgegeten.

Ik heb ook altijd gehoord dat je het niet eten van avondeten Niet moet bestraffen met het weglaten van het toetje.

Minoux eet nu trouwens al een tijd slecht. D'r gaat wat avondeten betreft niet veel in. Helaas is fruit ook een drama... Wat ik ook probeer.
Maargoed. onze meid heeft wel wat reserves. ;-)
Alleen die vitaminen he...die wil ik er toch graag in hebben.

hee
bedankt voor jullie reacties

ik zal karlijn dus gewoon als wij klaar zijn met warm eten ook gewoon een klein toetje aanbieden wat floor ook krijgt en er verder geen woorden meer aan vuil maken of iets anders geven

en dan hopen dat ze weer gewoon gaat eten

vanavond heeft ze goed gegeten , we eten elke zondag frietjes haha dus dat ging er goed in incl halve fricandel en een hele kroket

ben benieuwd hoe t morgen gaat

en anders ga ik eens van wat groente sausjes maken voor over d'r vleesjes ( ze heeft graag sausjes ) dan krijgt ze toch iets ervan binnen

of een gebonden groentesoep ( dikke soep die helemaal fijn gepureerd is )

liefs maurilla

Wat hier ook altijd erg aanslaat is de kinderen zelf mee laten helpen met groente snijden... dan geef ik ze een kindermesje en dan mogen ze de boontjes, broccoli, bloemkool of wat dan ook doorsnijden.... daarna vinden ze het vaak heeel erg interessant om op te eten.
Ook kan het zo zijn dat kinderen bijv. bloemkool wel lekker vinden, maar dan niet gekookt maar in een ovenschotel of zo, dus dan ligt het aan de bereidingswijze van iets en misschien zou je daar mee kunnen experimenteren. Als ze iets ouder zijn kun je ze ook wel wat meer 'pushen' om in ieder geval twee hapjes te proeven.... Groentesoep is hier ook favoriet en daar zit ook vanalles in en macaroni maak ik ook altijd met heel veel verse groente erin... krijgen ze ook stiekem best veel binnen.
Wil wel even zeggen dat er bij ons geen enkele strijd is aan tafel, voordat jullie dat misschien denken haha, het belangrijkste is dat het gezellig is aan tafel en dat is het gelukkig ook, met drie kinderen die vrijwel alles lusten en (meestal) alledrie goed eten!
Succes... het komt vast (vroeger of later) goed, want er is niemand die vrijwillig zichzelf uithongert... als ze honger hebben gaan ze wel eten.
Heb je ook al naar het eten over de middag en ochtend gekeken, soms krijgen ze op die tijdstippen misschien toch teveel binnen en hebben ze 's avonds minder honger? Of eet je te laat, waardoor ze moe is?
Nou, dat was het wel weer haha.
Groeten, Noor

hoihoi

helpen met koken mag ze altijd , roeren schoonmaken wassen boontjes breken enz hahaha

macaroni ed maak ik ook altijd met verse groentjes maar hoe klein ook ze vist het eruit hahahaha

warm eten doen we altijd tussen 17 en 18 uur

en verder heeft ze altijd redelijk tot goed gegeten hahaha

Terug
Bovenaan