niet eten

A

Anoniem

Guest
Thomas wil sinds een paar weken niets eten. 2 hapjes en het is over. Hij krijgt nog 3 flessen op een dag dan krijgt hij nog iets binnen.
Hebben jullie dit ook meegemaakt? En hoe moet ik het goed aanpakken?
Liefs Esther

Hoi Esther,

Volgens mij 'heerst' het..... De afgelopen weken wordt er volop gemopperd op het forum over het eetgedrag van onze dreumessen. Vooralsnog had ik er geen last van, maar Sophie heeft sinds een paar dagen ook dat ze haar avondeten weigert. At ze voorheen alles wat los en vast zat, opeens wil ze niet meer. Koppie wegdraaien en bekijk het maar denkt ze.

Yogurt en fles wil ze wel, dus prima. En gisteren probeerde ik maar weer eens een potje sinds lange tijd: ze is er op aangevallen en heeft het helemaal opgegeten (de inhoud dan, haha).

Gek he? Maar het is een fase, gewoon blijven aanbieden. Ze hongeren zichzelf niet uit en opeens gaan ze ook weer wel eten.

Succes ermee
Groetjes
Susan

Wij zitten er ook middenin!
Heb de oplossing nog niet gevonden helaas. Zodra ik 'm heb kom ik 'm hier verklappen.
Liefs Nelleke

Wat je kan proberen trouwens ... Geef Thomas zelf de lepel en laat 't 'm zelf doen.
Kian ging gewoon zelf eten. Niet dat ie dan wat binnenkrijgt hoor, maar dan oefent ie wel alvast en vind ie het eten nog wel leuk! (niet op wit tapijt uitproberen....)
Liefs Nelleke

Oh wat ben ik toch blij met jullie.
Renée doet precies hetzelfde. Eet geen boterhammen meer en amper avondeten. Neemt een paar hapjes en dan draait ze haar hoofd weg en zeg "Nee". Of zegt  "Bah" en spuugt het uit. Gelukkig drinkt ze inderdaad haar drie flesjes nog wel leeg.
Ze is ook ziek geweest, dus we dachten eerst dat het daar aan lag, maar nu eet ze al twee dagen heel goed op het kinderdagverblijf. Vandaag wel twee boterhammen!!!!! Thuis krijg ik er nog niet één stukje in.
Ik werd er zó bezorgd van.

We proberen het maar gezellig te houden aan tafel. Wat erin gaat gaat erin en hopelijk gaat het snel over. Maar oh wat is het soms frustrerend.

Misschien een najaarsdipje? Hahaha. Ze is nu overigens 14 maanden, dus misschien zitten we voor de volgende sprong van bijna 15 maanden. Laten we het hopen.
Ik vind trouwens dat er wel heel weinig tijd zit nu tussen de sprongen. 13,15 en 17 maanden. Daarna zijn we collectief toe aan vakantie denk ik, hahaha.

Groetjes en een heel gezellig weekend toegewenst,
Evelien mv Renée

Hiya mommas!

Nah dat kan geen toeval meer zijn. Max doet het de laatste tijd ook, heel moeilijk doen over eten, ieder stukje eten weer uit z'n mond halen. De stukjes boterham vliegen me om de oren.
Wat ie overigens wel eet is banaan, en yoghurt. En z'n snackjes. Ik weet dat ie wel genoeg binnen krijgt en ik wil ook niet dat het zo'n machtstrijd wordt, dus ik laat het maar een beetje gaan. 's ochtends krijgt ie een bordje brinta en dat gaat er ook nog wel in. Dus mijn strategie is het negeren en flink duimen dat het snel over gaat haha. (oh ja en hij krijgt 3 flessen melk per dag)

Hahaha gisteren was Paul hem z'n avondeten aan het voeren en Max slingerde een stuk ravioli naar Paul's hoofd, Pauls oplossing?......heeft een stuk ravioli teruggegooid zo op Max z'n voorhoofd. Ik riep nog "nee niet doen" maar het was te laat.....een heus foodfight brak uit. Niet echt pedagogisch verantwoord maar wel erg gezellig haha.

Ajuus, ilja

Dit is zo grappig!!

Meike doet het ook maar het viel mij niet echt op haha dat komt door haar zus.
Isa is tot de komst van Meike een dramatische eter geweest. Altijd geklooi, strijd, huilen, boos worden en gooien met eten.

Meike is weer even heel erg fan van het potje en heeft geen zin om zelf te eten. Prima hoor... wakker word ze toch wel s'nachts hahahahaha

Daar zit dus al aardig wat eelt op.

Succes, enne het is een fase he wel onthouden!!!

Renske

nou ja zeg,Mila heeft het ook al de hele week.krijg er geen bal in...grrr
zal wel weer over gaan..ze drinkt nog wel een avondfles melk.
mischien weer z,on sprongetje..?
succes allemaal!
groetjes piewie

Terug
Bovenaan