niet eten

Hier nog 1tje! smorgens kan meneer ineens de boterhammen niet meer wegkrijgen en wil hij n fles. Na t avond eten wil meneer nog n fles en als t dan n uur of 9 savonds is word meneer wakker omdat hij nog n fles wil! Niet normaal vind ik t maarja, als hij anders niet wil wat moet je dan? Ik kies dus eieren voor mn geld en geef m de fles. Dan maar wat later helemaal op vast voedsel toch?
Succes

ja ongeloofelijk!

Hier exact hetzelfde verhaal...ze weigert gewoon te eten!!! Alleen avondeten gaat hier juist er wel in...(soms dan)
Boterhammen / melk etc hoeft ze niet...

Maar geven jullie dan nog flesjes???? Lili krijgt deze al maanden niet meer ze is nu bijna 14 maanden??  Ik heb geeneens flesjes meer?? Moet ik deze dan maar weer gaan aanschaffen??

hmmm  

Nou hier wordt wel minder gegeten maar ze eet nog wel.

Chloë krijgt s morgens nog een fles met gewone melk, vind ze lekker en ik vind het nog heerlijk om samen met mijn muppie lekker in bed te liggen terwjl ze fijn tegen me aankruipt.

De afgelopen 2 dagen gaat het weer goed maar van de 2 boterhammen tussen de middag was ze terug gegaan naar net een halve.
En avondeten werd ook gehalveerd, of ze moest het al heel lekker vinden, zoals als zoete groenten, worteltjes en rode kool.

Ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben, als ze echt honger hebben eten ze wel, en misschien wat vaker tussendoor iets gezonds aanbieden als je denkt dat ze echt te weinig krijgen.

succes ermee.

groetjes pally

HIer inderdaad ook hetzelfde. Froukje eet nu minder brood dan vorige week (nog steeds 2 sneetjes dus mag ik niet klagen), minder fruit (1st is genoeg), en warm eten gaat moeilijker. Ik merk dat het beter gaat als ze zelf eet (knoeien...), dan gaat het allemaal goed. Maar als ik wil helpen dan draait ze haar hoofdje weg. Ben dus aan het experimenteren met stukjes zodat ze zelf kan eten en probeer haar wel eens met een lepeltje te laten eten, dat laatste is nog geen succes.
Groetjes, Esther.

Hoi,

Geen zorgen, het heerst, hier het zelfde verhaal, geen pap, geen fruit, geen brood, geen avond eten, zelfs geen danoontje.

Ook hier al maanden geen flesjes meer en die komen er ook niet meer in. Die wilde ze toen ook niet en ik vind die melk zo duur om het even te proberen. Nee hoor, mevrouw eet wat ze wil eten, wil ze niet dan niet.

Vandaag was het een goede dag, groot deel pap op (had niet meer genoeg voor een vol bakkie), fruithap was geen succes, 1 boterham (vooruit gang van 1 hapje naar 1 snee), 's middags wel een banaan, had ze zelf uit het winkelwagentje gevist en wel haar avond eten op (met wat afleiding van een boekje (je moet iets)

En morgen, dan zien we wel weer, is het weer slecht, ok, is het het zelfde prima, is het beter SUPER! Per dag zien we wel en ik maak me er niet al te druk om, het helpt toch niet.

Liefs Nanda

Vandaag heeft hij een half potje op jeeej! Je wil niet weten hoe hij eruit zag. Hij heeft met zijn handen gegeten  hahaha! Ik heb er een foto van gemaakt laat ik nog wel even zien!
Gelukkig dat Thomas niet de enige is die zo moeilijk eet. Ik weet dat het een periode is en ik maak me er niet zo heel druk over maar soms denk ik wel van 'zou hij wel genoeg binnen krijgen?' Maar ach gaat helemaal goed komen!
Bedankt voor jullie lieve reacties en tips!
Liefs Esther

Ik wil absoluut niet overkomen als degene die het beter weet, maar toen Merijn zo oud was als Siebe nu, had hij het ook in een heel erge mate. In mijn ogen kreeg hij niet genoeg binnen. Tot ik een keer bij het CB was en ze me daar  van mijn bezorgdheid  af hebben geholpen. Ik kreeg als (overtuigend) advies mee dat een kindje op een bepaalde leeftijd gewoonweg even niet zoveel nodig heeft en dat een kindje heus wel neemt wat het nodig heeft. Pushen is in elk geval erg fout, aangezien dan een aversie tegen eten kan ontstaan. M.a.w. als een kind ergens behoefte aan krijgt gaat het vanzelf eten. Ik heb er nog even moeite mee gehad om er zo gemakkelijk over te denken, maar uiteindelijk was het inderdaad zo. Het is een fase (weer één) en ook deze gaat weer over.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan