niet geaccepteerd

hoi dames,
Ik ben nu 10 weken zwanger en heb deze week de echo gehad en het hartje gehoord. Dit vond ik eigenlijk wel heel leuk, maar ik kan toch niet echt meer blij zijn met mijn zwangerschap. Mijn vriend en ik hadden het wel geplaned, omdat dit ons een mmoie tussenweg leek. Ik niet te jong, hij niet te oud. (we schelen 16 jaar)
Nu is het zo dat mijn ouders het helemaal niet accepteren en ik krijg alleen maar vervelende e-mails van mijn vader. Hierdoor kan ik niet echt meer genieten van de zwangerschap en heb ik nu ook helemaal niet meer het gevoel zwanger te zijn, maar gewoon ziek of iets. Het is nu een last voor mij geworden.
Zijn er nog andere dames, die ook zoiets hebben?
 
Heb niet hetzelfde meegemaakt, maar wil je wel even een hart onder de riem steken. Het gaat niet om je ouders of wat zij ervan vinden. Het gaat om jou/jullie. Het is jullie keuze en blijf daarachter staan. Natuurlijk was het leuker geweest als iedereen (waaronder je ouders) net zo enthousiast zou zijn als jijzelf, maar zij moeten het niet verpesten voor jou. Sta je mannetje en blijf zeggen/uitleggen dat het gepland en zeer gewenst is. Sterkte en succes! Probeer af en toe een momentje te hebben voor jezelf en je kindje zodat je er toch van kunt genieten en er naartoe kan leven. Het gaat om jullie gezinnetje, niet om die van iemand anders. Liefs, Wendy
 
Als buitenstaander is het altijd makkelijker om te zeggen wat je moet doen dan wanneer je er zelf middenin zin.
Toch zou ik proberen je gevoelens die je in dit berichtje heel duidelijk en netjes omschreven hebt kenbaar te maken aan je ouders.
Desnoods ook via de mail, als dat makkelijker is, je vader doet dat toch ook.
Misschien zet het je ouders aan het denken. Je moeder is tenslotte ook zwanger geweest en zou dus volgens mij wel moeten weten hoe belangrijk het is om rustig te kunnen genieten.

Groetjes en veel sterkte, Mosy
 
hoi tamara

ik weet ongeveer wat je bedoeld maar je moet voor je eigen hard zijn en juist denken laat ze verrekken
ik heb voor mij en mijn man gekozen wij moeten verder het is dadelijk jullie gezin en het is mooi als ze er zijn maar het moet niet ten kosten gaan van jullie vreugde

ik heb ondertussen met mijn ouders gebroken ik ga mij niet ziek liggen maken was ze al aardig gelukt nu
bij mij was het het al een tijdje niet goed tussen mijn ouders . ik heb het ze niet eens kunnen vertellen dat ik zwanger ben

je moet je geluk zeker niet laten verpesten

kom op meid en geniet ervan het is moeilijk maar de tijd vliegt voorbij
ga samen goed genieten


veel liefs laura
 
ik vind het nogal BOT om nu te zeggen dat je zwangerschap EEN LAST VOOR JE IS ,
wees toch blij met wat je toekomt,
ookal zit je in een moeilijke positie en heb je het moelijk....wees blij met je kindje
 
klopt at mijn moeder ook een keer zwanger is geweest, van mij, maar ik was niet gewensd. Ook heb ik al meerdere malen geprobeerd mijn ouders duidelijk te maken dat ik het niet leuk vind wat ze doen, maar ze gaan evenhard door.
@anoniem: Ik kan soms ook wel genieten van de zwangerschap, maar niet vaak, en dat komt ook vooral omdat ik een echt papa's kindje was en nog niet zo heel lang uit huis ben (pas 3 jaar).
 
Hoi Tamara

ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt mijn vader accepteerde het ook helemaal niet en bleef hele gemene emails en smsjes sturen waarin stond dat hij hoopte dat de baby het niet zou overleven. Toen ging bij mij een knop om en heb ik gebroken met allebei mijn ouders. Het is heel pijnlijk vooral als je zelf wel heel blij bent met je zwangerschap. Ik hou mezelf gewoon steeds voor dat ik straks een mooi gezin heb, en dat mijn kindje nooit hoeft te voelen dat ze ongewenst was zoals ik dat wel was. Kan je niet vertellen wat je moet doen maar zorg ervoor dat zijn reactie je zwangerschap en je relatie niet beinvloed. Veel sterkte er mee.

liefs Chislaine
 
Hallo Tamara.

Hoe moeilijk het ook is dat je ouders het niet zullen accepteren, het is jouw leven!!!
Je hebt er samen met je vriend voor gekozen het is jullie leven,jullie toekomst, jullie moeten samen verder en evt niet met je ouders.
Probeer ook anders de email's niet te lezen gelijk verwijderen of laat ze eerst door iemand anders lezen!
Probeer van je zwangerschap te genieten hoe moeilijk dit ook zou gaan, het is een aparte periode in leven en het gaat toch best snel.
Je moet denken er zijn altijd wel mensen die het niet eens zijn met bepaalde keuzes die mensen maken maar van je eigen ouders/ vader verwacht je het juist niet.
Bedenk zo hij zou het toch moeten accepteren zo niet dan weet hij niet wat hij straks allemaal mist en mis loopt. Dan kan je soms beter af zijn zonder die persoon in je leven hoe moeilijk dit ook zou gaan!!!
Ik wens je heel veel sterkte en probeer toch te genieten het is een hele fijne periode!!

Groetjes 35weken
 
Terug
Bovenaan