Niet getrouwd zijn en toch baby??

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik wil even weten of er ook meiden zijn die niet getrouwd zijn en ook zwanger willen worden. Ik ben namelijk niet getrouwd en mijn vriend en ik weten nog niet zeker wanneer we wel  gaan trouwen.
Wij willen graag dat ons kindje er ooit bij kan zijn als papa en mama gaan trouwen.

Ik weet dat  de vader meer papierwerk zal moeten ondertekenen en dat het makkelijker is om te trouwen voordat het kindje er is. Maar zijn er mensen die er al iets meer van af weten?

Liefs Daantje.

Hoi

Ik heb een zoontje van 3
en we zijn niet getrouwd
En me zoontje was ook geen "foutje"

Het is idd iets meer papier werk
maar verder maakt het niet zo veel uit

wij gaan ook nog trouwen
waarschijnlijk na nr2 als het zover mag wezen

Ik wil graag eerst ook een paar kilo afvallen
na een eventuele zwanger schap
en dan zien we wel verder

Ik heb altijd gezegd dat het me leuk lijkt
om me eigen kinderen als bruidkinderen te mogen hebben

gr natasja

Hoi,

Nou wij zijn ook niet getrouwd..Maar hebben wel een samenlevings contract..
Toch zijn we voor het eggie aan het oefenen!!! (klussen)
Voor de eerste x eigenlijk..

Wij gaan misschien wel nooit trouwen,mijn vriend wil niet trouwen..en zo ja dan duurt het zker nog wel een paar jaar..tis zo verschrikkelijk duur..en als ik het doe, wil ik het wel goed doen!!

liefs

Hoezo meer papierwerk.

Heb je wel eens een huwelijk geregeld?

Brengt ook de nodige rompslomp met zich mee hoor.

Als je zwanger bent gewoon even naar het gemeentehuis, en de erkenning regelen (is gratis)

Als je kind geboren is, doet papa aangifte en neemt dat de
erkenningspapieren mee. Hij krijgt dan ook het één en ander mee zodat
je weet hoe je het gezag voor de papa kan regelen.

Lijkt me toch dat een huwelijk meer werk is.

Miep

Haihai!

Mijn vriend en ik zijn dus ook niet getrouwd en hebben een zoontje van 2,5. Inmiddels zijn we al een tijdje bezig voor de 2e (voor mijn vriend de 3e).
In mijn omgeving zijn volgens mij meer stellen met kinderen  niet getrouwd dan wel getrouwd. Ik vind het ook absoluut geen must, eerst trouwen dan kinderen. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk. Mijn vriendin zou het bijv. geweldig vinden als ze zwanger zou zijn als zij ging trouwen.
Kinderen krijgen is al een verbintenis voor het leven, ooit wil ik heel graag trouwen maar dan puur uit romantische redenen, niet voor praktische redenen.
En wat dat papierwerk betreft ben ik het helemaal met Miep eens. Dat valt allemaal best wel mee. Ga maar eens een hele trouwerij regelen... Daar komt heel wat meer bij kijken.
Als het allemaal goed voelt en je bent er helemaal klaar voor ga je er toch lekker voor. Maar nogmaals, ieder zijn eigen mening.

Groetjes Nicole

Hoi!

Ik ben het dus helemaal met Miep34 eens. Ik heb een dochter van 1.5 en wij zijn ( je raad het al) niet getrouwd. Ik vond het papierwerk reuze meevallen. Bij het gemeentehuis ff een erkenning regelen en wij hebben na de geboorte ook nog het voogdijschap bij de kantonrechter  geregeld, zodat er geen moeilijkheden komen wat betreft het voogdijschap als mij iets overkomt. Volgens mij weten een hoop mensen niet dat je het laatst genoemde ook nog "moet' regelen. Dus het is een kwestie van 2 formuliertjes invullen met de daarbij behorende kopietjes van je geboorteregister e.d.

Volgens mij moet je als je gaat trouwen dus nog veel meer regelen, dus...niets houdt jullie tegen om voor een kindje te gaan!!!

Liefs Paula

hallo meiden,
wij zijn ook nog niet getrouwd en kozen ervoor om zwanger te worden, nu ik eenmaal zwanger ben gaan we toch trouwen. Ik zal je zeggen over 5 weken trouw ik 5-10-05 en ben net 3 weken bezig met dingen te regelen en het valt reuze mee.
Wij kozen ervoor om toch getrouwd verder door het leven te gaan en we dachten dit te doen om de andere romslom van papierwerk uit de weg te gaan. (nooit geinformeerd hoeveel t was enz)
Dus 5-10-05 trouwen wij met zn 3e. ben dan 13,2 weken zwanger
groetjes desiree

Hoi ik wil hier ook even op reageren.

Wel of niet trouwen moet je helemaal zelf weten.
Het "makkelijke" aan trouwen is dat je niet zoveel hoeft te regelen als er één van de twee komt te overlijden.
Trouw je niet dan moet je echt naar de notaris om wat te regelen.
Doe je dat niet en de vrouw komt te overlijden, dan krijgt de man nooit direct de kinderen.
Als hij ze al krijgt, of hij ze wel of niet heeft erkend.
In onze omgeving is het al eens gebeurd en daar werden de kinderen overgeplaatst naar tehuizen en van elkaar gescheiden.
Erger kan de vader en kinderen niet overkomen.
DUS HEEL BELANGRIJK. ga even langs de notaris en regel wat. en het liefste voor het is geboren.
Als je getrouwd ben moet je ook echt naar de notaris hoor voor als beide wat overkomt. maar als één van de twee wat gebeurt is het geregeld als getrouwd stel.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Alma

Terug
Bovenaan