Niet in de box willen

Mijn dochertje van bijna 11 maanden weigert in de box te spelen. Ze kruipt over de grond en speelt lekker maar af en toe is ze te druk bezig dat ik haar in de box wil laten spelen voor een rustig momentje. Maar dan gilt ze de hele boel bij elkaar. Moet ik haar dan laten gaan of moet ik het opbouwen?

Ons kindje wilde destijds ook nooit in de box. Heeft het ook nooit fijn gevonden. Met een half jaar hebben we deze er dan ook uit gehaald. Ik liet hem lekker op een boxkleed op de grond spelen en zorgde dat de omgeving verder veilig was. Zo kon ik af en toe gewoon even naar boven om bijvoorbeeld de was weg te brengen.

Succes!

Liefs

Hier ook op 1 hand te tellen dat hij in de box heeft gelegen of gespeeld. Met 6 maanden uit de woonkamer gehaald en vervangen voor een grote speelmat. Als ik even weg moest naar t toilet, zette ik hem vast in de kinderstoel.

Hier ook nooit echt de box gebruikt, was al weg toen de kleine 5 maanden was, omdat hij toen ruimte moest maken voor de kerstboom. 
We hebben toen een slaapzak op van die schuimrubberen speeltegels op de grond gelegd met daarop zijn boxkleed, zodat hij zacht lag. Inderdaad de omgeving veilig gemaakt.
Lag daar altijd heerlijk te spelen en nooit echt een probleem gehad om even naar de wc te gaan of zelfs even snel naar boven.
Dus ik zou zeggen, lekker weg dat ding en een gezellig, prikkelarm speelhoekje voor je kindje creëren 

Onze dochter gaat vanaf 6 maanden al niet meer in de box. Toen begon ze te tijgeren. Uiteindelijk met 9 maanden de box helemaal opgeruimd. Gewoon niet in de box zetten als het zo frustrerend is

Mijn 2 dochters vonden de box ook vreselijk. Ze hebben er amper in gezeten, eigenlijk alleen als newborn in geslapen. Mijn jongste moest er verplicht wat vaker in omdat ik haar niet altijd vertrouwde met haar oudere zus, maar ze vond het vreselijk.

Ik heb m met beide kinderen met 10 maanden weg gedaan. Heerlijk! Gewoon een kleed op de grond en daar speelden ze dan wel heerlijk. En die ruimte waar de box stond, kon ik wel beter benutten! Daar hebben we nu een leuk speelhoekje gemaakt.

Ik zie het nut van een box eerlijk gezegd ook niet zo. Ze mogen van mij net zo lief op de grond spelen, dat is toch ook veilig? Zodra je kindje gaat kruipen/lopen, moet je toch alle losliggende dingen van je tafel halen en snoeren wegwerken en beveiligers kopen voor je stopcontacten. Op de vloer spelen is volkomen veilig, en ze hebben veel meer speelruimte. Lekker weg doen die box! :)

En hoe doen jullie het dan met stofzuigen? Wij wonen gelijk vloers dus als ik naar de wc ga gaat ze met mij mee hahah nooit rust maar dan kan ik haar wel in de gaten houden :)

Terug
Bovenaan