niet in eigen bed willen slapen

Hoi,

Ik heb hier voor al een berichtje geplaatst over ritme. Nu heb ik nog een vraagje over het slapen in eigen bedje.
Mijn tweede zoontje is vandaag 12 dagen oud. Wij hebben hem tot nu toe op het aankleed kussen tussen ons in laten slapen, maar dat schijnt eigenlijk niet zo veilig te zijn. We willen hem dus in zijn eigen bedje laten slapen op onze kamer. Maar het probleem is dat hij eigenlijk niet in zijn eigen bed wil.
Sowieso valt hij alleen maar in onze armen in slaap met een pink in zijn mond. Een speen hoeft hij eigenlijk niet.

Als we hem dan slapend in zijn bed leggen word hij na 5 minuten wakker.

Is dit normaal???
Ik weet van onze oudste dat die ook wel 100x zijn speen ingeduwt moest hebben, maar die sliep wel in de kinderwagenbak en al heel snel op zijn eigen kamer.

Ik snap wel dat hij natuurlijk 9 maanden lekker in mijn buik heeft gezeten en dat zo'n ledikant koud en stil is, maar ja.....
Heb ook gelezen dat het beter is dat kinderen leren om wakker in bedgelegd te worden zodat ze leren om zichzelf in slaap te helpen.

Pfff....word er toch weer heel onzeker van....ondanks dat het mijn tweede is.

Waar is die gebruiksaanwijzing??

Help,
mama3007

Mijn zoontje ,wou ook alleen maar tegenn 1 van ons in slaap vallen. Dat ging eigenlijk van kwaad tot erger ,want uiteindelijk wou hij alleen maar bij 1 van ons op de buik slapen. Het heeft ons heel veel moeite gekocht dit eruit te krijgen. Ik zou toch zeggen probeer door te zetten om je kindje in het ledikantje te leggen.

Oei, moet even tegen je zeggen dat je kind op een aankleedkussen laten slapen wel erg gevaarlijk is. Dat komt omdat een aankleedkussen van plastic is en dus niet ventileerd. Je loopt kans dat je kindje dan zijn of haar warmte niet kwijt kan en oververhit raakt. Wist ik ook niet hoor, is me verteld door het CB.  Niet meer doen, dan kun je beter de kinderwagenbak tussen je in zetten ofzo.

Maar goed, die eerste weken zijn gewoon pittig. Hier was het hetzelfde verhaal en ook hier ging het van kwaad tot erger. Probeer maar door te zetten met in het eigen bedje slapen. Die speen blijven geven. Op een gegeven moment leren ze die ook beter te pakken en dan wordt het snel makkelijker.

succes

De eerste weekjes zijn idd wennen, ook voor je kleintje! Als je kindje uitgerust wakker is kun je hem ook eventjes in zn eigen bedje leggen zodat hij went aan het bedje (kamer, geur,grote van het bed). Geef het gevoel dat het goed is in het bedje!
En idd bij de eerste vermoeidheidsignalen wakker in bed leggen zodat het zelf in slaap kan vallen (desnoods met behulp van een speentje).  Dit is even doorzetten, zodra de gewenning voorbij is heb je een lachend kindje in bed liggen! En dat is ook goed voor je eigen nachtrust!

Jahoor, hier ook een jochie gehad dat de eerste 3 weken voornamelijk in m'n armen of op m'n buik in slaap viel. Eerlijk gezegd deed ik dat ook zelf; ik was erg bang dat m'n dochter van bijna 2 jaar wakker zou worden van z'n huilen als ik hem in z'n bedje zou leggen.
Na 3 weken was ik volledig kapot van het continu in slaap wiegen, speentje terugstoppen en kalmeren. Hij sliep ook wel eens tussen ons in, maar dan sliep ik heel slecht omdat ik toch een soort "waakte" of we niet bovenop hem terecht zouden komen. Dus toen hebben we hem gewoon wakker in z'n bedje gelegd en even laten huilen. "Even" was de eerste keer zelfs langer dan een half uur! (best moeilijk). Maar daarna ging het stukken beter.
Mika is nu bijna 8 weken en we leggen hem wakker, maar moe, in z'n eigen bedje. Soms huilt hij nog een minuut of 10 a 20, maar dan valt ie lekker in slaap (meestal zonder speen! Dan hoeven we dat tenminste ook niet weer af te leren).

Probeer een vast wakker-voeden-spelen-moe gaan slapen-ritme te creeeren, inclusief een bedritueeltje (liedje zingen, muziekje aan?!). Dan weet zo'n beepje ook al snel waar het aan toe is. En ik merkte aan Mika dat hij ook meer rust had, dan wanneer we telkens z'n kamer binnen kwamen om de speen terug te stoppen of om hem maar weer in slaap te wiegen.

Rust en Regelmaat dus...

Succes!

Jacoline.

Hoi!

Heb je haar weer zullen sommigen wel denken maar het probleem klinkt me gewoon zo  bekend in de oren... Ik zou je echt adviseren het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom te kopen/huren. Ook als je niet wilt inbakeren. Het heeft mij gigantisch geholpen en heb nu een heel zoet meisje dat voorheen ook niet in d'r eigen bed wilde, alleen met een pink in haar mond in slaap viel en steeds wakker werd. Goed, ze huilt altijd 5 a 10 minuutjes voor ze in slaap valt en heeft rond 5 uur haar huiluurtje maar ze slaapt steeds een paar uur achter elkaar en ik moet haar meestal om de vier uur wakker maken voor voeding. Boek kost 17,50 maar ik kon hem bij de bieb lenen.
Succes!

Liefs,
Marian

Op het aankleedkussen, tussen jullie in???
Waarom zijn jullie daar mee begonnen???
Mijn zoontje slaapt al vanaf de eerste dag in zijn eigen bedje in zijn eigen kamer.
Dat is veel veiliger. Leuk is het misschien niet en ook niet altijd even makkelijk( ik geef bv) met het voeden, maar het bespaard je later een hoop ellende. Ik wil niet zeggen, dat alle kindjes moeilijk doen, als ze naar hun eigen kamertje/bedje moeten, maar ze moeten al aan zoveel wennen. En jij bent de gene die bepaald, waar je kindje slaapt!
Maar geef het even een paar dagen de tijd om in zijn eigen bedje te wennen, uiteindelijk is dat hun veilige plekje...

Succes

Terug
Bovenaan