niet in eigen bed willen slapen

Hmm, hier een mama met een beetje andere mening.Onze dochter was ook heel onrustig, huilde veel en wilde (overdag) absoluut niet in haar eigen bed. Ik vond dat ze al zoveel 'moest' terwijl ze al die maanden lekker bij mama had gezeten en wilde haar een zo fijn mogelijk gevoel geven. Dus de eerste 3 maanden sliep ze overdag altijd in ons bed. Wel onder haar eigen dekentje (dus niet onder ons dekbed) en met het voedingskussen om haar heen voor haar veiligheid. Dat was ook de plek waar ik haar voed en het rook dus fijn veilig naar mama. Na die maanden was ze niet meer zo piep en merkte ik dat ze meer vertrouwen had en kon ze ook bijv in de box beter alleen zijn. Toen ben ik haar overdag ook in haar eigen bed gaan leggen. Heb  haar nooit laten huilen, ik ben altijd naar haar toe gegaan, ze huilt tenslotte niet voor niks. Als een kindje huilt en je reageert er niet op, voelt het zich naar mijn mening alleen maar in de steek gelaten. Probeer eerst te bereiken dat de baby zich veilig voelt en ga dan een stapje verder. Wij hadden wel het geluk dat ze 's nachts wel in haar eigen bed sliep. Misschien de kleine nog een tijdje naast je bed houden in een wiegje zodat hij je ruikt en hoort?!

Hi Mama3007!

Hier nog een baby die in bed slaapt bij papa en mama. Ik leg haar nooit tussen ons in maar naast mij. Ik doe een kussen onder haar voeten op de deken zodat ze niet onder de deken kan verdwijnen.
Maar sinds en week slaapt ze steeds vaker in haar eigen bedje. Ik ben zo'n mama die haar kindje absoluut niet kan en trouwens ook niet wil laten huilen, dus ik heb op advies van het CB een vast ritueeltje, en het werkt. Na het drinken gaan we 'spelen' en daarna nog even afkoelen bv in de box, minuut of 5. Zodra je ziet dat ze moe is schone luier en in bed leggen ik heb dan nog zo'n muziekdoosje, dat vindt ze erg leuk. Ik heb het een aantal keer overdag geoefend en sindskort leg ik haar er om 7 á 8 uur in en dan slaapt ze zeker tot 0.00 soms 2.00 uur door!!

Ons wiegje is ene halve maan aan bed vast dus we kunnen altijd naast elkaar slapen, nu gaat dat wel redelijk maar in het begin was die 10 cm haar al te ver.

Zodra ik haar hoor huilen ga ik evne kijken. Het is altijd of een speentje of een boertje. Zodra ze niet meer huilt ga ik zonder iets te zeggen weg,d at was ook advies van het CB.

Nou hopelijk heb je er iets aan, suc6.

xxx Mara, mama van Sophia (9 weken en 3 dagen)

Ohja dit is het bedje, je kan hem (mocht je interesse hebben) kopen via www.baby-walz.nl en dan bij zoeken 'bedje' intikken. xxx

Hallo,
Ik heb een aantal weken beneden op de bank geslapen.
Dit omdat mijn vriend s'morgens weer vroeg op moest en ik de oudste ook niet wakker wilde hebben.
jarno sliep vlakbij mij in de kinderwagenbak.
Toen hij een week of 5 was heb ik hem overdag boven in zijn eigen bedje gelegd, hier kon hij dan aan wennen, ik had wel een wieg zal denk ik ook wel schelen is de overgang niet zo groot.
In een weekend in zijn eigen bedje gedaan en hij sliep door tot 5 uur!
Mijn tip is dus leg je kindje overdag in zijn eigen bedje.
Succes

mama van Jarno 08-05-08

Terug
Bovenaan