Niet in eigen bedje slapen

<p>Onze baby wil niet in zijn eigen bedje slapen. Telkens als we hem erin liggen begint hij te huilen. Dan laten we hem even liggen, troosten hem en leggen hem weer terug in zijn bedje. Maar hij is pas stil als hij bij ons ligt. In het weekend slapen we wel eens bij mijn schoonouders en daar slaapt hij wel gewoon in het bedje. Iemand een idee hoe dit kan? Of tips?</p>

Ik denk dat hij verkeerde slaap associaties heeft bij jullie. Bij jullie thuis moet hij bij jullie slapen, anders lukt het niet. Ik zou hem leren om in zijn eigen bedje te laten slapen. Ik heb boek baby in een droomritme gelezen en dat hielp heel goed. Onze dochter slaapt sinds ze 7 weken oud is op haar eigen kamer (overdag en snachts)

In een eigen bedje slapen moeten ze leren. Als je hem er steeds uit haalt als hij huilt en uiteindelijk bij je in bed legt dan is dat de beloning. houdt een vast bedtijd ritueel aan (pyjama aan slaapzak aan flesje drinken boertje en in bedje weltrusten). Huilt hij dan na een paar minuten gaan kijken, niets zeggen en even ernaast over zn bolletje aaien. Niet meer er uit halen. De eerste keren zal het een tijd duren en voel je je vreselijk schuldig dat hij huilt, maar even doorbijten en hij zal zien dat huilen niet werkt en hij gewoon kan gaan slapen. Wat ik deed was wel boven blijven en een beetje rommelen zodat hij kon horen dat ik in de buurt was. 
Het is even moeilijk maar hij zal snel genoeg snappen dat hij ook thuis in zn bed moet slapen. 

Persoonlijk hebben wij ons laten leiden door de kleine ipv laten huilen in bedje. Dat voelde voor mij erg verkeerd. 
Dus zeker als ze zo jong zijn lekker bij je houden. Best veel gelezen over baby’s en de manier hoe wij ermee omgaan. Kleine baby’s hebben altijd bij ons in de buik gezeten ej ze komen ter wereld en ze moeten alles zelfstandig kunnen. Onze kleine huilde ook als we haar weglegde en sliep bij ons. Dus eerste maanden An toegegeven en nu ze ouder is op een rustige manier naar haar bed gebracht.
Slaapzak aan, flesje en dan blijven wij er even naast zitten. We negeren haar als ze contact zoekt maar ze valt snel in slaap. Ze heeft bij ons nooit hard hoeven huilen.  Volg je eigen gevoel! Jij kent de kleine het beste.. en succes!

Dank voor jullie reacties. Voor mij voelt het inderdaad niet goed om hem te laten huilen. Hij is pas 4 weken en raakt gewoon helemaal van streek. Ik leg hem in zijn bedje, blijf er even bij, aai over zijn bolletje en ga dan weg. Als hij dan begint te huilen, ga ik terug, aai weer over zijn bolletje en blijf er weer even bij. Maar hij raakt dan steeds meer van streek. En als ik hem dan bij me pak is het goed. Het rare is.. bij mijn schoonouders doen we precies hetzelfde als thuis. Alleen daar gaat hij wel gewoon slapen en thuis niet. En bij beiden slaapt hij op onze slaapkamer. 
Ik heb ook gehoord dat je ze in het begin niet kan verwennen en ze hun zin geeft. Dus ik volg mijn gevoel maar en hoop door hem steeds iets langer in bedje te laten, dat hij er thuis toch aan gaat wennen. 

Laat hem overdag nog lekker bij jou slapen als het bedje nog niet lukt. Hij zoekt nog geborgenheid,  hij is nog zo jong. Ik heb onze dochter tot een week of 11 overdag veel op mij laten slapen of in de kinderwagen.  Meestal liet ik haar eerst bij mij in slaap vallen en kon ik haar dan wegleggen. Vanaf een week of 11 pas bezig geweest met in eigen bedje overdag en dat ging bijna meteen goed. Snachts sliep ze trouwens al wel in dr eigen bedje. 
Hoe het komt dat hij bij je schoonouders wel gaat slapen weet ik helaas niet. Mijn dochter slaapt ook veel langer bij m'n schoonouders als wanneer ze thuis slaapt. 
Laten huilen heeft op die leeftijd echt nog geen zin. Die connectie kan hij nog niet leggen. En inderdaad je kan hem nu echt nog niet verwennen. 

Laat hem overdag nog lekker bij jou slapen als het bedje nog niet lukt. Hij zoekt nog geborgenheid,  hij is nog zo jong. Ik heb onze dochter tot een week of 11 overdag veel op mij laten slapen of in de kinderwagen.  Meestal liet ik haar eerst bij mij in slaap vallen en kon ik haar dan wegleggen. Vanaf een week of 11 pas bezig geweest met in eigen bedje overdag en dat ging bijna meteen goed. Snachts sliep ze trouwens al wel in dr eigen bedje. 
Hoe het komt dat hij bij je schoonouders wel gaat slapen weet ik helaas niet. Mijn dochter slaapt ook veel langer bij m'n schoonouders als wanneer ze thuis slaapt. 
Laten huilen heeft op die leeftijd echt nog geen zin. Die connectie kan hij nog niet leggen. En inderdaad je kan hem nu echt nog niet verwennen. 

Je kan ze miet verwennen nu. Negeren als ze huilen doet meer kwaad dan goed. Volg je baby :)! Zoals je al doet!
Wij slapen al 4mnd samen en iedereen slaapt daardoor beter. Je kan googelen naar veilig samen slapen, dan is daar niks mis mee! 

Terug
Bovenaan