Niet in eigen bedje slapen

Zoals eerder gezegd, lekker bij je nemen en knuffelen en samen slapen. Ze zijn echt nog veel te klein om te laten huilen. Verwennen kan niet, het zorgt juist voor een veilige hechting! Goede tip om idd even te kijken naar veilig samen slapen, dat hebben wij ook gedaan met onze twee kinderen en gaan we met de derde zeker weer doen. 
Met beide kinderen gedaan; overdag in box, wandelwagen, op de arm of draagzak laten slapen. Daar waar wij waren sliepen de kinderen ook. Savonds tussen ons in, in wieg, in babynest of wandelwagen. Net wat het beste ging (ik gaf borstvoeding dus meestal lag ze tussen ons in en toen ze eenmaal goed in eigen bedje sliepen ernaast in de wieg of ledikant). De oudste ging na een maand of 3 a 4 naar haar eigen kamer en de jongste een maand of 6. De jongste sliep overdag wel weer eerder in bed als de oudste. Gewoon per dag en kind bekijken. En volg je gevoel en de behoefte van jouw kind dat is altijd het beste! Beide kinderen zijn over het algemeen prima slapers, sprongetjes of ziek zijn daargelaten, ook totaal geen problemen gehad met verplaatsen naar eigen kamer. Op een gegeven moment merk je wel wanneer ze toe zijn aan een volgende stap.

Ik heb mn dochtertje nooit laten huilen, dit voelde inderdaad echt niet goed. Ze zijn nog zo klein en ze snappen helemaal niks van de buitenwereld. Eigenlijk is een baby pas klaar om geboren te worden na 12 maanden i.p.v. 9 maanden, maar dit past niet in ons lichaam. Daarom zijn de eerste 12 weken echt pittig en hebben ze ons zo hard nodig :), sommige hebben ook zoveel huidhonger zo ook mn dochtertje. En natuurlijk hoor je om je heen andere verhalen met ons kindje sliep vanaf week 4 al op eigen kamer etc, geloof me, dit zijn er heel weinig :). Mn dochtertje is nu 11 weken geweest en we zn nu pas bezig met afbouwen van de draagzak, hier heeft ze overdag alleen maar ingezeten en in geslapen. Nu 2 dagen verder met slapen in bed, gaat dit eigenlijk hartstikke goed :) ze pruttelt nauwelijks en valt snel in slaap, ik blijf wel bij haar, zodat ze nog wel mn aanwezigheid voelt en zo langzaamaan gaan we steeds een stukje verder, volg je gevoel en ook wat je kindje aan kan, mn dochtertje was echt nog niet klaar voor de buitenwereld, ook wel 4 weken te vroeg geboren waar zij veel last van heeft. Het komt echt goed. En alle verhalen met verwennen niet aan denken, is helemaal niks van waar :) 

Terug
Bovenaan