Niet indalen?

Onze kleine wil maar niet indalen :( ben nu bijna 37 weken en de afgelopen keer op controle werd al gemeld dat als de volgende keer de kleine nog steeds niet begonnen was met indalen... ik doorgestuurd word naar het ziekenhuis om te controleren waarom niet!
En ik wil zo graag thuis bevallen... Al hou ik in mijn achterhoofd dat te smalle bekken voorkomt bij ons in de familie, al zegt dat weinig over mijn bekken natuurlijk. Ben nu al zo zenuwachtig voor komende maandag! (dan moet ik weer op controle).

Iemand nog tips om de kleine te laten zakken? Alles is welkom ;)

hoi,
je hoort ook vaak dat het pas gebeurd als bevalling gaat beginnen,maar ja je kan beter even laten kijken waarom niet wie weet heb je idd smalle bekken en als je dan thuis bent kan je met een rot gang naar een ziekenhuis.
zou niet weten volgens mij kan je er niks aan doen.
je kan naar beneden duwen haha grapje.
gr marjan

morgen veel springen als er gescoord word!!!!!

hahaha nee zonder gekheid.. ze kunnen t maar beter goed nakijken want idd op het laatste moment met spoed en pijn nog naar het ziekenhuis moeten is ook niet alles!! Het gaat erom dat je je kindje straks gezond en wel op de wereld zet!

KOP OP!

Gewoon even afwachten wat de gyn zegt. Maar mijn vk zei dat sommige baby's pas indalen tijdens de bevalling. Mijn nicht heeft dat ook gehad. Je bent dan volgens mij iets langer bezig met persen. Succes!!!

Gewoon even afwachten wat de gyn zegt. Maar mijn vk zei dat sommige baby's pas indalen tijdens de bevalling. Mijn nicht heeft dat ook gehad. Je bent dan volgens mij iets langer bezig met persen. Succes!!!

Bij mij met 37 wk en 2 dg ook nog niet ingedaald, van de week met 38 wk wel iets in het bekken gezakt (heb nu 2 dagen flink kramp gehad, dus denk, dat het nu helemaal ingedaald ligt). Dus kan bij jou ook nog.
Bij mij wel 2 kindje en dan wil het ook wel eens langer duren, voor het in daalt.
Bij schoondochter van overbuurvrouw eerste kindje en dit wil ook niet indalen (ook met 39 weken nog niet). Naar ziekenhuis geweest, maar konden ze niks vinden. Dus gewoon onder controle bij de vk en gewoon normaal bevallen. Alleen dus wel direct bellen, als vliezen breken, dus niet meer te ver uit te buurt, maar goed. Gewoon niet te ver van huis gaan en er vanuit gaan, dat 't allemaal goed komt.
Succes.

Hey,

Ik ben nu 36 weken zwanger van de 3e. Mijn kinderen zijn nooit ingedaald geweest. Hierdoor ging het eerste stuk (5 cm) van de ontsluitingsfase heel langzaam. Bij mijn 1e (zoon) begon de bevalling met weeën en bij de 2e (dochter) met het breken van de vliezen. De laatste keer moest ik dus ook gaan liggen. Een beetje lastig om alleen maar liggend de weeën op te vangen. Ik voelde mijn dochter zakken en een kwartier later was ze geboren. Op het eind ging het dus heel snel.

Ik heb overigens nooit een echo o.i.d. gehad om te zien waarom de kinderen niet waren ingedaald.

Morgen moet ik weer naar de vk, maar ik vrees dat ook dit kindje niet in gaat dalen voor de bevalling.

Nou vanmiddag op controle geweest en de kleine is nog niks niet verder ingedaald (oftewel nog steeds helemaal boven het bekken) En het hoofdje schijnt ook nog te rond te zijn of iets dergelijks

En nu morgen naar het ziekenhuis voor controle...en ik hou niet van ziekenhuizen :(
Maar goed, ik ben nu 'medisch' geworden dus mag ook niet meer thuis bevallen... omdat het toch een risicobevalling wordt (als het geen keizersnede wordt) waarbij vaak kunstverlossingen aan te pas komen en dan kun je maar beter in het ziekenhuis zijn. Tja en daar kan ik me nog wel in vinden.

Maar ik had toch liever thuis bevallen... helaas pindakaas. Nu afwachten wat er morgen uitkomt!

Terug
Bovenaan