Niet kruipen 10 maand

<p>Hi mama’s,</p><p>Mijn zoontje van 10 maand kruipt niet, hij ‘ tijgert/schuift’ met een rap tempo door het huis. Kan zelfstandig en uit zichzelf zitten en trekt zich op zn knietjes in de box. De kinderarts zegt dat hij het kruipen gaat overslaan. Nu zegt de kinderverpleegkundige dat dit niet hoort en dat hij wel hoort te kruipen en dat we contact moeten opnemen met een fysiotherapeut die hem dan gaan leren kruipen... Nog meer kindjes die nooit hebben gekropen en daar geen problemen mee hebben ondervonden? Of juist wel? <br /><br /></p>
 
Mijn zoontje is bijna 10 maanden en kruipt ook niet. Gaat al wel een paar weken staan en sinds kort zet hij ook stappen langs de bank/tafel en voorzichtig als je hem bij de handen hebt. Zelfstandig gaan zitten doet hij niet, zelfstandig zitten kan hij wel..
Ik was laatst bij het cb en daar gaven ze aan dat het geen probleem is. Of ze slaan het over, of het komt toch nog later. Maakte me er ook druk over maar hoeft dus blijkbaar niet. Ze kunnen zich verplaatsen en dat was volgens de arts het belangrijkste..
 
Lekker laten! Onze dochter is bijna 8 maanden en tijgert het hele huis door. Ze zet haar knieën wel onder haar buik en lanceert zichzelf dan ? Schiet niet op, dus tijgert ze lekker verder. Inmiddels probeert mevrouw ook langs de tafel te lopen. Tja, dan maar niet kruipen hoor. Ik zou me er geen zorgen om maken
 
Wat een onzin dat het slecht is. Mijn dochter heeft ook nooit gekropen en afgelopen week op het consultatiebureau (ze is 2 jaar) nog gehoord hoe goed haar motoriek is. Zou me er absoluut niet druk over maken!
 
Hier een zoontje van ruim 10maanden. Kruipt ook niet, tijgert wel. Zet knietjes onder zich en lanceert zichzelf dan nog vooruit...op gezicht haha...hij komt waar die wilt zijn, rollend, tijgerend maar kruipen nog niet. Hij gebruikt zijn beentje ook nog niet om te staan. Heb ook twee pubers van 17 en 14jaar die ook langzaam waren met grove motoriek. De fijne motoriek inclusoef praten ging bij hun heel snel. Ik maak me niet druken stimuleer en vergelijk niet. Iedere kind zijn eigen ontwikkeling .
Ik haat ook als andere mama's echt vragen of hij dit en dat al doet. Ben ik zo mee klaar. 
 
Hier een kindje wat kroop met 12 maanden! Nu bijna 15 maanden en de eerste meters los lopen zijn gezet duuuussss. Don't worry mama! Heel vervelend dat ze je zo zorgen laten maken want dat is echt nergens voor nodig
 
Wat raar dat ze dat hebben gezegd joh. Hier een vrolijk meisje van 10 maanden die ook zoals jij zegt alleen tijgert/schuift. Ze trekt zich sinds een week op in de box en gaat dan op de knietjes staan. 
 
Ik heb zelf ook nooit gekropen en er zijn zelfs al babies van 10 maanden die al lopen dus haar tijd komt nog wel..;-) Ik zou me er niet zo druk om maken hoor! Je kunt altijd als je je zorgen maakt over een paar maanden nog eens vragen. Zo te lezen ontwikkeld jouw zoontje zich ook gewoon door. 
 
Mijn dochter tijgerde heel even toen ze 9 maanden was, en precies een maand voor ze 1 werd liep ze. En zelfs toen snapte ze niet hoe ze moest kruipen (billen omhoog). Ik zou me er niet druk om maken!
 
Terug
Bovenaan