Niet kunnen genieten van zwangerschap

<p dir="ltr">Hi iedereen</p><p dir="ltr">moet echt even wat kwijt..</p><p dir="ltr">Ik ben 21 weken zwanger en ik kan er vaak niet van genieten. Tuurlijk geniet ik van het getrappel in mn buik of als we het hartje weer mogen horen kloppen... maar de rest er om heen ik vind er niks aan.</p><p dir="ltr">Ik heb heel veel ongemakken.. ben nog steeds erg vermoeid, veel last van bandenpijn Daarnaast regelmatig duizelig misselijkheid hoofdpijn..</p><p dir="ltr">Ik had het me zo anders voorgesteld.</p><p dir="ltr"><br />Mijn anderen twee zwangerschappen gingen prima.. ook wel ongemakken maar niet zoals nu.. het maakt me ergens een soort van ongelukkig en het kan mij niet snel genoeg gaan..</p><p dir="ltr">Ik kijk zeker uit naar de geboorte en ons kindje is zeer zker gewenst.. maar ik zit door de zwangerschap gewoon niet lekker in mn vel..</p><p dir="ltr">Mensen die dan vragen hoe gaat het en als ik dan zeg van ja gaat wel veel ongemakken kijken ze me aan als of ik verplicht ben me goed te voelen en blij moet zijn omdat ik zwanger  ben..</p><p dir="ltr">Het maakt me erg onzeker en krijg het gevoel dat ik hier niet eerlijk over kan zijn.. </p><p dir="ltr">Zijn er meer mommys die dit ook ervaren en ervaren hebben?</p><p dir="ltr"> </p><p dir="ltr">Bedankt alvast </p><p dir="ltr">X jootje </p><p> </p>

Snap het helemaal heb twee prachtige kinderen waar ik dol op ben maar zwanger zijn vind ik echt alles behalve leuk. Zoals je zegt het voelen van de baby is leuk maar ik had ook, vooral bij de tweede, veel pijn vooral vanaf een week of 24. Maar ook al had ik nergens last van vond ik zwanger zijn gewoon niks aan! Ik telde echt af en keek uit naar de geboorte het kon mij niet snel genoeg gaan! Voel je niet schuldig.. nog ff doorbijten en achteraf denk je wat is de tijd snel gegaan ?

Ja dat klopt wat je zegt het gaat vaak sneller als je denkt.. maar inderdaad ik vind het zwanger zijn gewoon niet leuk..
ik heb soms echt zoiets van ik wil mijn leven terug het klinkt heel dramatisch haha.. maar soms baal ik gewoon dat je zo beperkt ben in van alles.
En ja ik heb dat er echt wel voor over en ja ik weet dat ik blij mag zijn dat ik zwanger mag zijn.. maar soms lijkt het als of je je niet zo mag voelen.
bedankt voor je reactie trouwens en ben gelukkig niet de enigste die dit zo voelt.
:)

Hier hetzelfde.. inmiddels 22 weken zwanger. Inderdaad dankbaar voor het wondertje en de bewegingen zijn fijn.. maar dat is het ook.
Hier ook veel klachten. Halve dagen werken lukt niet eens, hoge bloeddruk..overgeven en ga zo maar door.. mijn bed en bank zijn mijn grootste vriend. Dan te bedenken dat we nog ongeveer 18 weken te gaan hebben.. i know how you feel. Leuke dingen doen en genieten? Bijna niet. En 5x per dag de vraag hoe het gaat.  Lief bedoelt, maar op eem gegeven moment weet je niet zo goed meer wat te zeggen.

Ook ik kan er niet echt van genieten. Ben nu 18 weken zwanger en kan soms al bijna niet meer lopen en slapen door de pijn in mn rug/bekken.  Ik val van de ene kwaal in de andere.  Ook gebeurt er iedere keer iets waardoor ik naar het ziekenhuis moet. Bloedingen, onregelmatige hartslag van de baby. Jammer genoeg voel ik de baby ook nog niet omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Erg jammer allemaal. Het is mijn 1e dus had het wel anders verwacht. 

Ik vond er ook niets aan tot we met de babykamer aan de slag gingen en ik de jongens voelde schoppen. Vanaf die tijd werd het echt. De ongemakken waren nog steeds prut, maar vanaf die tijd ging het echt ergens om zeg maar. Helaas veel te vroeg bevallen en nu zou ik met alle liefde weer over de wc hangen.

He Lisanne 
Dat is echt vervelend om te horen! Kan me heel goed voorstellen dat je mede hierdoor niet kan genieten van je zwangerschap, dat is echt flink baale..
Ik heb bij mijn laatste zwangerschap ook de placenta aan de voorkant gehad.. maar als je dalijk wat verder ben ga je de baby wel voelen hoor dat is dan wel weer een leuk iets :)
Ja Ts 
Al die kwaaltjes maken het er niet gemakkelijk op! Ik zit inmiddels al twee weken thuis van werk.
Ik krijg echt niks uit mn handen.. men bloeddruk en suikerspiegel schommelen heel erg waardoor ik me regelmatig beroerd voel.
Maar goed dames.. ondanks alles proberen toch beetje positief te blijven.. bij mij verschilt het ook echt per dag.. de ene dag beter als de ander.. uit eindelijk krijgen we natuurlijk wel iets heel moois voor terug.. maar het duurt zo lang voor je gevoel.. 

Benb jeetje wat heftig!
Gecondoleerd met het verlies. Kan  me voorstellen dat je denkt wat zit jij nou te zeuren.
Ik wens jou heel veel sterkte en kracht toe!! 

Terug
Bovenaan