Hi Jootje,
Herkenbaar. Hier nu bijna 25 wkn zwanger. En sinds 2 wkn 100% ziek gemeld. Hoge bloeddruk, hartritmestoornis door hormonen hierdoor extreme vermoeidheid en harde buiken, last van rug en bekken en eergister vernomen dat ik ook zwangerschapsdiabetes heb. Gaat dit keer niet van leien dakje. 1ste keer ook hoge bloeddruk maar verder ok. Liep met dit termijn toen nog op zwarte cross. Moet ik nu niet aan denken haha.
Echt genieten doe ik niet echt. Ja de momenten dat ik ons jochie voel is fijn. Maar loop vooral tegen mn eigen grenzen aan.
En idd mensen verwachten van je dat je op roze wolk zit ofzo. Of je krijgt zo'n berichtje van app: je bent nu zoveel weken zwanger, je hebt weer energie een volle bos haar, blosjes op je wangen en je straalt.....
en dan denk ik: nee voel me gewoon kut.
Maar ik heb goede vriendinnen, fijne familie die t wel begrijpen. Ik probeer mn verwachting bij te stellen. Nee kan nu aantal dingen niet. Voel me vaak beroerd. Heb geen energie maar probeer te genieten dat ik nu rustiger aan moet doen en smorgens langer met mn dochter heb. Of dat we middagje samen disney film in bed kijken. En dan bedenk ik me dat dit niet voor altijd is en we straks een lief klein jongetje en broertje erbij hebben.
Wens alle meiden succes! Je mag je best kut voelen en verdrietig of boos zijn dat t anders loopt dan verwacht.
Grtjs nvn