Niet kunnen slapen en rugpijn

<p>Ik ben nu 21 + 3 en ongeveer sinds 2/3 dagen slaap ik niet meer lekker. Ik kom heel goed in slaap alleen na een paar uurtjes word ik wakker en kom ik niet meer in slaap. Ik ben een buik slaper en alhoewel mijn buik nog niet groot is, durf ik niet meer op mijn buik te slapen. In welke positie ik ook lig ik heb gigantische last van mijn rug. Op mijn rug slapen wil/durf ik helemaal niet. Paar keer per ongeluk op mijn rug wakker geworden en daarna was de pijn alleen nog maar erger. <br /><br /></p><p>Hoe doen jullie dit en hebben jullie tips?</p>

Ik slaap ook altijd op mijn buik, heb in mijn zwangerschap geen grote buik gehad en kon ook nog lange tijd op mijn buik slapen, maar dit voelde niet goed omdat ik bang was dat dit niet goed zou zijn voor de baby, daarom deed ik altijd half een voedingskussen onder mijn buik en lag ik een beetje op mijn zij/buik te slapen zodat niet al 't gewicht op mijn buik was. Rugpijn heb ik ook heel veel last van gehad tijdens de zwangerschap en dat is erna allemaal weer over gegaan. Niet forceren met bewegen. 

Hier hetzelfde probleem. Ondertussen 38+1 en lig weer eens wakker. Hoe laat is het nu? ?
Ik gebruik al heel lang een voedingskussen wat me wel helpt en nu sinds een paar weken ook een kussen in mijn rug wanneer ik lig. Dit zorgt voor mij voor een stabiele ligging waardoor ik mijn rug niet of nauwelijks voel. 
Het bed is wel een beetje vol haha. 
Succes!

Ik ben 38 weken en slaap gewoon op me buik draai van  zelf naar mij zei en dan weer naar buik
 De kleine maakt het goed en verloskundige zegt ook kan geen kwaad goed beschermd  anders zelf na vragen

Goedemorgen! 
Heel herkenbaar helaas.. Ik ben ook een buikslaper en ik ben sinds ik niet meer goed kon slapen (ook rond 20 weken) met een voedingskussen gaan slapen. Ik knuffel hem als het ware en een deel tussen mijn benen. Voor mij werkt het perfect je kunt het altijd proberen! Ik ben nu 34+5 en merk echt dat ik nu wat beter kan slapen.. Maar het zal nooit perfect zijn met een zwangere buik slapen haha

Ik slaap ook graag op mijn buik. Maar word altijd wakker op mijn rug. De gehele zwangerschap ook. Vk zei dat als het slecht is voor de baby ik dat ook wel snel zou merken. Zolang ik niks merk er ook niks aan de hand is. 
Ik heb heb ook heel veel last gehad van mijn rug. Ik heb veel met een warme kruik geslapen en overdag vaak op een yoga al gezeten. 
Uiteindelijk heb ik een dreambelt gekocht! Omdat ik iets onder mijn buik moest hebben en een voedingskussen niet paste. Ik sliep Heerlijk! Maar de laatste paar weken kreeg ik daar veel buikpijn van dus sliep ik beter zonder.
Verder heb ik nog veel gehad aan de fisio. 

Hier hetzelfde. Ik slaap sinds twee weken vreselijk slecht. Als het een paar uurtjes is op een nacht, is het veel. Erg vermoeiend en slopend. De rugpijn heb ik sinds vrijdag ineens heel heftig. Mijn vriend masseert min rug zachtjes als ik op mijn zij lig en legt er dan een warme kruik tegenaan. Dat verzacht en helpt wel een beetje. Verder probeer ik rustig wat te bewegen zodra ik uit bed kom. Op het gemakje wat oefeningen doen tot het wat prettiger voelt en dan een ronde met de hond. Dan kan ik er weer een dag tegen. De fysio kan je overigens ook adviseren over de rugpijn. Ik heb pas geleden gewoon 1 sessie afgesproken en tips gekregen over hoe op te staan en hoe te gaan liggen meg die rugpijn. Ook bleek dat ik overdag wat dingen aan mijn houding moest veranderen om in de nacht niet zo een last te hebben. Daar zaten hele goede tips tussen, maar is voor iedereen anders. Kan de moeite waard zijn om eens te doen als je echt veel pijn hebt.

bedankt voor de tips! Zwangerschapskussen heb ik al even, maar heb niet het idee dat dat echt iets doet. Vandaag een hittepit gekocht en bij gebruik werkt het wel alleen daarna heb ik snel alweer last. Denk dat ik inderdaad even ga afspreken met de fysio.. en ik las op internet ook dingen over een buikband! Misschien dat ik die ook even probeer, ondanks dat mijn buik nog niet echt groot is. Wie weet verlicht het een beetje

Terug
Bovenaan