niet kunnen slapen

sinds zaterdag nacht slaap ik plots niet meer.
ik word op een nacht wel 20 keer wakker of lig tot 3 uur te draaien in bed. en natuurlijk wanneer ik wel slaap hou ik mijn vriend wakker met mijn gesnurk.
ben ook niet helemaal lekker. door al dat wisselende weer word ik al jaren lang ziek.... ik hoop maar dat dit snel over gaat anders ben ik niet uitgerust genoeg voor de bevalling!
ik kan geen manier verzinnen hoe ik wel kan slapen :( en apart slapen gaat hier niet. is geen bed meer over. van de logeerkamer is de babykamer gemaakt...
misschien dat iemand een tip heeft???

Hallo, hier een moeder vd april groep. Uit ervaring weet ik hoe ontzettend slopend het is. Vanaf week 18 ( ben inmiddels 30wk) slaap ik al beroerd. Heb me de eerste weken er erg druk om gemaakt maar heb me er inmiddels maar bij neergelegd. Toen ik me er druk om maakte lukte me het helemaal niet meer. Nu ga ik naar bed en zie wel hoelang ik het er uithoudt. Ga meestal na een paar uurtjes naar beneden en kruip op de bank. Een beetje thee drinken, de tv zachtjes aan, niet te veel licht en vooral een lekker kussen en een knuffelplaid. Vaak val ik dan uiteindelijk wel weer even in slaap. als het kan ook gewoon overdag even lekker gaan liggen. Maar zelf let ik daar wel mee op omdat ik niet mijn hele dag-nachtritme overhoop wil halen.
sterkte Judith

dat heb ik dus ook. als ik overdag ga slapen slaap ik 's nachts al helemaal niet meer..
en ik ben pas 17 jaar dus heb ook voor mijn leeftijd mijn slaap hard nodig...

Hoi,
Ja slapen,, hmm,, ik ga wel elke dag even rustig liggen overdag, als ik er aan toe kom, kijk wel dat ik niet langer slaap dan max een uur (maar vaak 20min op de bank), dan ga je niet uit je ritme en heb je toch wat extra's, als ik s'nachts wakker lig, blijf ik gewoon rustig liggen en probeer nergens aan te denken..
Anders idd ff opstaan, wat warms drinken en weer terug naar bed, slaap je niet rust je toch, je lichaam heeft dat wel nodig, maar het hoort er een beetje bij!!
Liefs

ps; kan je vriend niet op een matras op de babykamer? niet zo leuk natuurlijk, maar als dat helpt voor jullie beide om te slapen!!

nee de babykamer heeft daar geen ruimte voor. hij is 4 bij 2 meter en staat dus al helemaal vol met de spullen!
en zonder mijn vriend naast hem slaap ik al helemaal niet :p

Misschien als je tussen de middag niet gaat liggen of slapen...
Bij mij helpt dat s nachts om redelijk te slapen..!

Maar ik weet dat je ook veel kunt piekeren s nachts...dat is ook niet echt bevordelijk voor het slapen!

ik zou toch proberen overdag ff een uurtje te gaan liggen als ik jou was.. je hebt je rust hard nodig...

ben snachts ook vaak wakker... ff plassen, glaasje melk of thee ff rustig zitten en maar weer naar bed....

nog ff meis, we zijn zo maart!! :D

Liefs

Gelukkig (ik moet het afkloppen)slaap ik nog heel redelijk tot goed!
Moet er wel uit rond een uur of 3 -4 voor toilet maar slaap daarna wel weer goed in tot de wekker hier gaat om 05.50 uur.
Meestal slaap ik daarna niet meer hoor. Nog wel wat soesen maar verder niet.
Wij liggen altijd vroeg in bed rond 21.30, ik ben overdag best wel eens moe hoor maar ga niet slapen want dan slaap ik 's nachts nog slechter.
Ga vaak wel ff boven liggen en samen met floortje filmpje kijken!
Zet dan wel voor de zekerheid mijn wekker haha want soms..................
Echte tips kan ik je zo niet geven, in de zwangerschap van Floortje sliep ik ook heel slecht en dat gaat je echt wel opbreken idd maar wat er al meerdere zeggen het hoort erbij hoe vervelend ook............!!!!!
sucses liefs louise

Terug
Bovenaan