niet langer dan 8 uur slapen???

hoi meiden,
naar mijn idee, en aan de verhalen te lezen, gaat het steeds beter met al de kleintjes en natuurlijk met onzelf!
we zijn al ervaren mamaa's en papaa's natuurlijk.
wel zo fijn omdat iedereen zo'n beetje weer aan het werk moet, ik met volgende week woensdag alweer aan de slag....best zin in maar het zal wel wennen zijn....en nu lacht jasmay zooooo schattig, moet ik dan missen en doet ze dan tegen iemand anders!

maar wat ik me af vroeg,
ik had begrepen van het cb dat babytjes niet langer dan 8 uur achter elkaar mogen slapen???
nu is dat alweer een paar weken geleden maar jasmaytje slaapt nu 'al' 3 nachten door!!!!
wow!!!!!!!
ze wordt meestal wel even wakker om 5 uur, eerst was dat 3 uur, maar dan geef ik haar even een knuffel en dan slapen we weer lekker verder, nu wordt ik automatisch wakker om 7 uur en dan moet ik haar echt wel wakker maken want dan is de 8 uur voorbij.
dat vind ik door de week niet erg maar op zondag vind ik 7 uur best vroeg....
hoe lang laten jullie je kindjes doorslapen?????

het is wel dubbel want we zitten nu in een heel goed schema....als ze weer langer slaapt dan zitten we daar weer mee......mmmmm.
nou, ben gewoon benieuwd hoe dat bij jullie gaat!?

groetjes lot.

hoi hoi,

Ik laat Marten, als hij al doorslaapt, niet langer dan 8 uur slapen. Dit in verband mmet de bloedsuikerspiegel.   Hij komt nu nog bijna elke nacht rond een uur of vier voor een voeding. Hij is nu 9 weken, dus dat kan en mag uiteraard. Bij mijn oudtse zoon ging het hetzelfde. Wat betreft de ochtenden: ik wil niet vervelend doen maar wen er maar aan dat je kind rond een uur of zeven wakker wordt, ook in het weekend! Nu valt dat nog ee en kun je je kindje nog makkelijk terug leggen in bed, maar dat houdt een keer op........!
Is inderdaad niet altijd prettig, een peuter die om 7 uur wakker is, maar om zijn stemmetje te horen door de babyfoon dat zegt: Mama, papa, ik ben wakker en ik wil knuffelen", dat is toch ook heerlijk en maakt ook wel een hoop goed!

Groetjes, Misja, mama va Thijmen ( bijna 3) en Marten ( 9 weken)

Ik had hetzelfde luxe probleem. Ik heb het gevraagd bij het CB (mijn dochtertje was toen12 weken)en daar zeiden ze dat als ze goed slaapt mag ze echt wel langer dan 8 uur slapen. de arts zei zelfs wel 12 uur!!!! dat vind ik zelf wel erg lang ik hou zelf aan rond de 9 uur slapen en dan wat meer lawaai maken zodat ze langzaam wakker wordt. Als ik zelf weg moet dan maak ik haar wel wakker om te voeden maar ik merk dat als ze lang slaapt en zelf wakker wordt ze ook heel tevreden is . Het bloedsuiker gehalte is in de kraamtijd heel belangrijk maar als ze ouder zijn kunnen ze dat goed regelen
Slaap lekker!
Maria

Het is inderdaad zo dat als je kindje goed op gewicht is en lekker slaapt je het kindje lekker mag laten slapen. Onze Tijs slaapt ook wel 10 tot 11 uur.
Hij gaat meestal rond half  8 savonds naar bed en ik geef hem altijd de eerste fles pas weer rond 7.00 uur. Hij slaapt dus lekker door.
En inderdaad, langer uitslapen is er echt wel vanaf hoor al je kindjes heb! haha.
Ik ben allang blij als Tijs zo door blijft slapen en natuurlijk is 7.00 uur best wel vroeg voor de zondag zeker, maar dan slaap ik soms op de bank overdag nog wel een uurtje..hihi.

Wij moesten Merel ook vaak wakker maken smorgens voor haar fles. (ze slaapt al sinds toen ze 5/6 weken was door).
Vorige week heb ik gevraagd op het CB of er langer dan 8 uur tussen mocht zitten.
Merel ligt boven schema qua lengte en gewicht (ze is 15 weken, 6.3 kilo en 63 cm) en we mogen haar nu max 8-10 uur llaten slapen!
Dat is wel fijn hoor...kunnen we zelf nog iets langer blijven liggen.

hoi hoi,

ik heb net het cb gebeld en dit is wat ze zeiden:
Mijn zoontje is 11 weken en rond de 4,5 kilo, omdat hij nog niet zo zwaar is moet hij na 8 a 8.5 uur wakker gemaakt worden. Bij 5 a 5,5 kilo mag er 10 uur tussen zitten en bij 6 a 6,5 kilo mag de baby klokje rond slapen

succes allemaal!

liefs leetje 1981

hoi hoi,

Dat geeft de burger weer moed!! Ik weet niet beter dan dat wanneer je kindje groot is en zwaar, je hem niet langer dan 8 uur mag laten slapen. Dat het in de kraamtijd belangrijk is, dat weet ik. Maar tegen mij werd gezegd dat dat nu nog steeds belangrijk is. Mijn zoontje is 9 weken en weegt 6 kilo en meet 62 cm. Dat betekent dus dat ik hem lekker mag laten slapen zolang als hij wil.....mooi zo!!! gaan we gelijk toepassen. Ik moet toch nog even naar het cb bellen voor een afspraak, zal ik het gelijk navragen, kijken of ze nu hetzelfde zeggen!

Groetjes, Misja, mama van Thijmen(bijna 3) en Marten (9 weken)

hoi Misja,

Ik weet niet zeker of het nog uitmaakt dat hij 9 weken is hoor. Ze zei namelijk tegen mij dat hij qua leeftijd het wel zou mogen (langer dan 8 uur)maar qua gewicht nog niet. Het heeft dus ook met de leeftijs te maken.

Ik ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen, laat je het nog even weten?

liefs leetje 1981

Terug
Bovenaan