Niet leuk! :-(

Lieve meiden,

Jullie weten dat heel veel mensen in onze nabije omgeving al weten dat wij zwanger zijn en jullie weten ook waarom men het al zo vroeg wist maar nu komt het:

Mijn directe collega's zijn ervan op de hoogte maar onze werkgever heeft nog 3 winkels en daar heb ik express niets tegen verteld omdat ik nog in m'n eerste 3 maanden zit (er kan tenslotte nog van alles gebeuren) Ik wilde graag even onze volgende echo afwachten voordat ik die winkels (staan we wel in goed contact mee) zou gaan bellen met het fantastische nieuws! Nou, is de welbekende tamtam weer heel hard gegaan en is er dus iemand geweest die z'n mond niet kon houden en krijg nu via Facebook en sms van al die collega's berichten en smsjes.....Is natuurlijk heel lief bedoeld en het is niet minder leuk maar ik had het ze gewoon héél graag zelf verteld. Het voelt alsof het gras voor mijn voeten wordt weggemaaid.

Baal er toch van, eerlijk gezegd!

Liefs Lynn.

hey meid,

Dat is balen dat het zo is gegaan! zeker als je het probeert geheim te worden voor de mensen die verder van je afstaan.
misschien is het goed om diegene die het verteld heeft erop aan te spreken en voor de rest het zo veel mogelijk te laten rusten.
wat gebeurd is is gebeurd en geniet van je zwangerschap!

bij mij was het precies andersom. toen ik vorige keer mijn missed abortion had, had ik uiteindelijk aan vrienden verteld(voor steun) die het uiteindelijk aan meerdere mensen verteld hebben. ontzettend vervelend!
Nieuws over zwangerschap (goed nieuws of slecht nieuws) is prive totdat je er zelf tegen iemand vertelt.

Liefs diaan

Dat is inderdaad niet leuk. Dat is het nadeel als je in de medische molen zit en veel mensen er van af weten. Ik snap dat je het graag zelf wilde vertellen. Waarschijnlijk hebben die mensen er niet over nagedacht en wilde ze het goede nieuws graag verder vertellen. Maar ik vind, en zou dat zelf ook doen, het in doe eerste maanden het nieuws van iemand anders niet verder vertellen en zeker niet via Facebook. Mensen moeten proberen na te denken en beseffen dat er indie eerste maanden nog zoveel kan gebeuren.

Je hebt gewoon pech dat je in de medische molen zit en er veel mensen vanaf weten.
Dinsdag heb je alweer een echo en kun je weer lekker genieten.

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ben dus blijkbaar niet de enige die het niet leuk vind. Tsja....het is idd niet anders en probeer het maar naast me neer te leggen.
Overigens weet ik niet wie de bewuste doorverteller is en ik moet me er maar niet te druk om maken, s ook niet goed voor mij en de baby-tjes.
Ik moet zo werken tot vanavond 21:00 uur en morgen weer de hele dag, ik zit me nu al te bedenken hoe ik in godsnaam die dagen door moet komen......
Nou ja, de wetenschap dat ik daarna 4 dagen vrij ben, is dan wel weer lekker en idd dinsdag weer ff spieken naar onze ukkies, heb ik heeeeel erg veel zin in.

Fijn weekend alvast! Liefs Lynn.

Hey Lynn,

Dat is inderdaad balen! Ik weet er alles van :(
Zoals ik al eerder verteld heb; ik heb een enorm jaloers schoonzusje..
Mijn broer en zij en ik en Mick zijn bijna net zolang bezig om in verwachting te raken, zo'n 2 jaar.
Zij hebben al een heerlijke dochter van bijna 4 jaar.
Maar nu wil het dus niet echt vlotten..

Ik ben vorig jaar al eerder zwanger geweest, waarop mijn schoonzus helemaal niet leuk gereageerd heeft. Ze heeft ons niet gefeliciteerd, ze was boos op mijn broer en ouders, die mochte niet verheugd zijn om onze zwangerschap, want haar lukt het niet en ze moeten allemaal rekening houden met haar.
In september 2011 heb ik helaas een miskraam gehad. Toen stond ze wel opeens voor de deur.

Nu ik weer zwanger ben vond ik het heel moeilijk om het haar weer te vertellen, maar ik wil graag eerlijk zijn tegen haar.. Dus heb haar apart genomen en het haar verteld. Ik dacht dat ze wel aardig regaeerde en vroeg haar ook om mijn broer nog niet te informeren.. en wat denk je??
Ze heeft mijn broer een sms gestuurd :( je zusje is zwanger..
Ze heeft het bijzondere moment tussen mij en mijn broer ontnomen. Ik ben heel boos geworden, haar reactie was; ik wist niet dat je het hem zelf wilde vertellen??

Hoe erg is het als je eigen schoonzusje je geen zwangerschap toe wenst :(
Ik ben daar heel verdrietig over..

@ lynn tjemug voor sommigen is het zo moeilijk om hun mond te houden, beseffen niet hoevvel waarde dat soort dingen kunnen hebben....

@pscl... kan me voorstellen dat je zon schoonzusje wel kan schieten.... echt belachelijk dat ze dr zo mee omgaat.

Sterkte

X

@ pack: wat jouw schoonzusje doet doet mijn oudere zus zo'n beetje bij mij! Heb de brief nog bewaard toen ik de eerste keer zwanger was! Echt belachelijk!

Is moeilijk je er niks van aan te trekken en ongelooflijk dat je eigen familie je dit geluk niet kan gunnen!

Liefs

Terug
Bovenaan