Niet lopen!

Hallo, mijn zoontje liep pas met 2 jaar een 1 maand, we hebben hem een stok gegeven (gezien bij Derek Ogilvie) rechtop dus de onderkant hield mijn zoontje vast en de bovenkant één van ons en toen dat goed ging, lieten wij de stok heel voorzichtig los en zo langzaam kreeg ie het vertrouwen (want dat is het vaak) binnen een week liep ie los. Soms moeten ze een beetje zelfvertrouwen krijgen maar het komt vast goed met hem...
 
Je bent bij een arts geweest dus ik neem aan dat deze arts ook zijn reflexen/spierspanning heeft onderzocht en er niks neurologisch aan de hand kan zijn.

Mijn zoontje heeft ook een hemiplegie (herseninfarct) en liep als gevolg daarvan ook laat. Hij was 2 jr en 5 mnd maar had al fysio sinds hij 7 mnd is. Nu heeft hij een beenspalk en semi-orthopedische schoenen en loopt hij ineens heel goed. Hij vindt het ook helemaal fantastisch dat ie kan lopen! Die schoenen en spalk heeft ie echt nodig omdat ie door zijn linker enkel zakt en als het ware op zijn knokkel loopt zonder schoenen. Succes!
 
Hee Pooh bear,

Wat je zegt over verhoogde spanning in zijn voetjes en benen herken ik heel erg van mijn zusje.

Zij is spastisch en liep pas toen ze 6 was (zou nooit zelfstandig kunnen lopen volgens de arts) Als ze vroeger uberhaupt al stond was het op haar tenen. Kruipe deed ze wel, en zelfstandig zitten, liggen en rollen. Nu loopt me zusje overal naartoe (je ziet wel dat ze spastisch is dus gaat niet helemaal vanzelf)

Mijn zusje heeft dit ook in haar armen, als ze gaat staan of zich inspant spannen de spieren in haar armen en benen zich aan. En gaan haar handen in een bepaalde (wat  vreemde stand staan).

Ook zij is te vroeg geboren ( 8 weken) en uit ondeerzoek is gekomen dat ze dit waarschijnlijk heeft opgelopen door zuurstoftekort in der hersenen tijdens de bevalling. Mijn zusje heeft ook jaren lang bij de fisio (normaal en in het zwembad) gelopen. En dit heeft haar goed geholpen. Mijn zusje is ook gewoon naar een normale basisschool geweest en werd hier totaal niet gepest. Nu zit ze wel op een speciale school omdat middelbare scholieren toch heel gauw pesten.

Met zo'n handicap is prima te leven, ook ik heb namelijk wat afwijkingen met lopen (verlamd aan rechter onderbeen en me benen takelen nu een beetje verder af)  maar dit is iets totaal anders. Het vergt misschien aan het begin wat aanpassingen maar die worden ten eerste meestal vergoed en over het algemeen bijna niet nodig. Wij hebben zelfs tot me zusje 8 was op de 3e etage van een flat gewoon.

Veel succes bij de verdere onderzoeken.

Groetjes mamoetje
 
Terug
Bovenaan