niet meer leuk werk hebben

Hallo Meiden,

Al sinds de geboorte van Jesse wil ik ander werk doen. Ik ben nu ziekenverzorgende, maar vind er niets meer aan. ik ben vak erg moe als ik thuis kom en ik wil er dan gaarg voor Jesse zijn. Ook is er een enorme werk druk. Je hebt nauwelijks tijd voor de patienten. Ik was ze in ongeveer 10 min tijd, dan vraag ik hoe het met ze is etc en dan ben ik weer weg. Dat is roch erg.
Ik moet ook weer nachtdiensten draaien en dat vind ik niet leuk, 1 is nog wel te doen, maar ik ben dan alleen op een afdeling.

Nu ben ik dus opzoek naar anderwerk, wie kan me helpen of tips geven of is dit ook herkenbaar voor jullie.

Ik heb gedacht aan kraamzorg, leek me wel wat. Verpleegkundige opl wil ik ook nog wel doen maar nu nog niet.
Ik wordt helemaal gestrest er van.

Groetjes Linda

Ik herken me erg in jou verhaal.
Ik ben dan wel geen verpleegkundige, maar ook ik ben sinds de geboorte van Birgit over andere dingen aan het nadenken.
Ik het Grafisch Lyceum gedaan, daarna 4 mnd design academy, toen ben ik de dienst in gegaan waar ik nu nog 3 dagen werk als management assistent... Aan mijn opl heb ik niet zoveel want na 4 jaar is er zoveel veranderd...
Ik heb altijd gedaan wat ik leuk vind, en altijd had ik dat gevoel wat ik nu had en toen kreeg ik snel een ingeving van wat ik wou gaan doen, nou ik zit er nu al dik een jaar op te wachten! Echt zooo frustrerend.. Ik baal nu dat ik bepaalde dingen wel of niet heb gedaan, want alles wat ik wil, heb ik eigenlijk niet echt papieren voor... Dan wil ik weer wat voor mezelf, en dan wil ik weer dat. Ik kom er niet uit, maar ik heb ook de tijd niet voor een grote verandering omdat ik veel alleen thuis ben met Birgit...
Naja ik ga gewoon door met wat ik nu doe, is niet erg verkeerd en zie wel wat er ooit op mijn pad komt, of een goed idee...

In jou geval snap ik je frustratie, je kan niet uit je werk halen wat je zou willen.
Hoe moeilijk t ook is, zet alles op een rijtje en neem geen beslissing als je je zo dubbel voelt... zoek alles gewoon goed uit zodat je alles duidelijk hebt voor jezelf..
Probeer je nu neer te leggen bij de situatie, ik heb dat zelf ook gedaan, er komt vanzelf een oplossing, je daar druk om maken heeft geen zin!

Succes he, een mede twijfel mama.

Hoi Lin,

Als ik je verhaal lees denk ik dat het beroep niet is wat jij ervan verwacht had. Je zou meer tijd willen hebben voor de bewoners. Dit is volgens mij een groot probleem in de zorg. Dat hoor je toch vaak op het nieuws. Ik kan me voorstellen dat het met een kleintje helemaal moeilijk is. Het is toch een zwaar beroep.
Is er misschien iets anders in de zorg wat je aantrekt? Je hebt het al over kraamzorg. Is wel heel speciaal natuurlijk!! Ik weet niet in welke regio je woont en of er genoeg vraag naar is. Je kan het altijd proberen natuurlijk, eventueel met een open sollicitatie. De enige tip die je kan geven is goed in de dagbladen kijken en ook al is er geen vacature toch een open sollicitatie sturen. Of langs gaan bij de intstelling die je leuk lijkt en zeggen dat je geinteresseerd bent in een baan. Dat komt volgens mij heel goed over. Ze zullen je dan onthouden voor als ze iemand nodig hebben.

Succes met zoeken!
Groetjes Babybelle

Hoi Linda,

Wat vervelend voor je dat je het niet meer naar je zin hebt op je werk. Voor mij is het werk een echte uitlaatklep en ik vind het dan ook heel belangrijk dat ik er plezier in heb.

Wat je zou kunnen doen, is bij een uitzendbureau langsgaan. Vaak kunnen ze je daar helpen met een beroepentest en samen met je uitvinden wat je leuk vindt. Sommige uitzendbureau's hebben ook een soort van regeling dat ze jou in dienst nemen en je dan inzetten bij verschillende werkgevers waar ze tijdelijk iemand nodig hebben. Dan heb je toch een vast inkomen maar kun je wel bij verschillende bedrijven binnenkijken. Zo kun je je misschien een beetje oriënteren in wat je leuk vindt. Ik weet dat ze zo'n pool hebben voor secretaresses, misschien dat ze ook zoiets hebben voor de zorg.

Ikzelf vind het heel belangrijk om me te kunnen ontwikkelen in mijn baan en om er plezier in te hebben. Als 1 van beiden ontbreekt, ga ik op zoek naar iets anders. Tot nu toe is me dat dan ook altijd gelukt en heb ik een aantal verschillende functies gehad. Zo weet ik ook steeds beter wat ik wil en wat vooral niet. Nu werk ik als management assistente bij Philips en dat bevalt me nog goed. Vooral ook omdat ik daar de mogelijkheid krijg een studie te volgen en ik heb nu ook een superbaas. Voorlopig blijf ik dus nog wel even waar ik zit, maar ik blijf kritisch.

En men zegt niet voor niets, verandering van spijs doet eten. Dus een nieuwe uitdaging geeft jou vast ook weer nieuwe energie!

Succes met je keuze!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Lin,

Vervelend dat je het niet leuk hebt op je werk. Ik kan me er wat bij voorstellen, want ik ben van het weekend in een verpleeghuis geweest bij zwaar dementerenden. En die mensen die daar werken hebben het onwijs druk en ze kunnen niet genoeg tijd aan elke client spenderen zoals ze zouden willen.

En kraamverzorgende is natuurlijk een hele leuke baan waarvan je zeker weet dat je genoeg tijd aan elk gezin kan spenderen.
Bij ons in de buurt is er nog wel behoefte aan kraamverzorgenden, hopelijk bij jou in de buurt ook.

groetjes Maris

Hoi Linda

Ik ben ook ziekenverzorgster en heb het ook niet meer naar mijn zin op mijn werk, eigenlijk al vanaf dat ik weer begonnen ben na mijn verlof.
Ik werk al jaren in de thiuszorg, het verpleeghuis vond ik niet leuk meer, met name door de werkdruk.
In de wijk heb je meer tijd voor de mensen, maar de organisatie waarvoor ik werk is zo aan het veranderen.
Nu ben ik weer aan het soliciteren nog wel in de zorg, maar niet meer in de ouderenzorg.
Ik ga in februari een opleiding starten voor doktersassistente, die opleiding is deeltijd.
Misschien een idee!
Ook heb ik een solicitatie lopen bij bloedafname.
Er zijn een hoop mogelijkheden met je diploma, zeker als je wat scholing erbij doet.
Ik hoop dat je er wat aan heb.

groetjes Lies

Hoi Meiden bedankt voor de reactie's!!

Ik wil wel scholing doen hoor, maar ff geen zware opleiding omdat ik graag binnenkort weer met de pil stop en het niet handig is om dan een opleiding te starten.
Kraamzorg lijkt me wel leuk, alleen hoop ik dat ik het leuk blijf vinden.
Mijn werk wat ik nu doe, is vrij afwisselend en ik geef soms ook wel eens leiding en dat vind ik erg leuk.

@ Lies
Doktersassistend lijkt me ook leuk, maar er is niet veel werk hier.
JIj hebt ook een solicitatie lopen bij de bloedafname? Is dat in een zh ofzo, want dat lijkt me ook wel wat.

Groetjes Linda

Hoi Linda

Voor advertenties voor doktersassistente kan je kijken op http://www.nvda.nl/?page_id=52  , hier vind je ook alles, wat het beroep inhoud en over de opleiding.
Ik woon in het midden van het land en advertenties genoeg.
De solicitatie voor bloedafname loopt bij de saltro dat is ook wel het artsenlab of de trombosedienst en houd in dat je ook bij de mensen thuis komt of op een vast punt zit.
Ik hoop dat je er wat mee kan!

gr Lies

Terug
Bovenaan