Niet meer mogen werken

Ben net bij de dokter geweest ivm het overgeven.
Die heeft me nu geadviseerd om niet meer te gaan werken de komende paar dagen gezien hij weet dat ik in de zorg werk.

Heb ik direct na bezoek aan de dokter (10.45) mijn werkgever gebeld om dus te vertellen dat ik niet mag komen werken vanavond en morgen avond en krijg ik ineens de wind van voren. Dat ik veel te laat bel om me ziek te melden voor een avonddienst en dat ik rekening moet houden dat zo mijn contract niet word verlengd in feb./maart omdat ik nu voor zoveelste keer ziek moet melden ivm mijn zwangerschap.
Ze snappen het wel maar vinden het gewoon niet leuk. (logisch)

Voel je je al beroerd en dan krijg je dit op je dak. Is echt niet fijn! Maar is op internet kijken voor evt. nieuwe werkplek/baan...

he jakkes kan me voorstellen dat dat echt helemaal k*t voelt. Vervelend dat ze zo naar reageerden. Bij ons doen ze ook vaak vervelend met ziek melden, ben wat dat aangaat wel blij dat ik nu oproepkracht ben, hoe meer ze zeiken hoe minder ik werk hihi
suc6 ermee in ieder geval

Marloes ze mogen je niet ontslaan als je zwanger bent en dat mogen ze ZEKER niets als reden aangrijpen hoor, dan kun je er een advocaat op zetten..jij als zwangere wordt beschermd!

Maar tis wel balen, ik had gister ook een heel fijn gesprek, 2 teamleiders tegenover mij, bah was meteen van mijn roze/blauwe wolk afgetrapt. Niet leuk en oh zo fijn dat iedereen een beetje rekening houdt met stress weghouden (Niet dus)..

maar goed, ik doe mijn werk en voor de rest trek ik me vollledig terug..ze zoeken t maar uit. Ik ben eindelijk zwanger en dat is prio 1!!

Tuurlijk vind ik dat mijn zwangerschap prioriteit heeft boven mijn werk. Maar op het moment dat je een tijdelijk contract hebt hoeven ze dat niet te verlengen. Een vast contract is natuurlijk een heel ander verhaal.

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of-zwanger/zwanger-pas-bevallen/Ontslag-bij-zwangerschap-bevalling/index.aspx

Dus wat dat betreft heb je(ik) geen poot om op de staan.

He dames, toevallig is dit een onderwerp wat ik elke dag behandel ( heb een eigen arbodienst). Laat je niet van de wijs brengen door je werkgever. Vaak is het hun onmacht ( een veelal onkunde en onwetenheid) dat ze zo reageren.

Ik snap dat de hormonen een beetje maken dat je lak aan je werk hebt(ik merk dat zelf ook een beetje) maar je baan nu kwijt raken is niet fijn.

Als het zich verder ontwikkeld dat gezeur op de werkvloer wil ik jullie best ondersteunen en/of adviseren.

Uiteraard zijn daar natuurlijk GEEN kosten aan verbonden.

Dit is geen gunstige tijd om ander werk te zoeken en vinden.

Laat het maar weten

Ik wou al zeggen... Als ze je kwijt willen en je hebt een tijdelijk contract kunnen ze het overal op gooien volgens mij... Een vast contract word inderdaad lastiger..

Wat vervelend meid! Potverdikkie! Ik ben blij dat mijn werkgever zo blij was voor me (en ik werk op een agressie groep in de zorg en moet dus ook van de afdeling in januarie)..

Bedankt FFoontje voor je reactie. En natuurlijk ook van de andere dames ;)
Mijn vriend is er gelukkig nog redelijk nuchter onder: Geniet je toch wat langer van je zwangerschapsverlof! hahaha. Hij zegt er komt vast wel weer iets op je pad gezien er in de zorg altijd wel een baan te vinden is.
Maar neemt niet weg dat ik het wel even helemaal gehad heb met de werkgever. Ondanks dat ze in het begin best positief was.
Maandag maar weer eens een belletje/gesprek plegen om te praten over hoe verder (haar woorden)

Terug
Bovenaan