Niet meer ongesteld

serietje

New member
Hoi hoi meiden!

Hoe is het met jullie en jullie kleine wondertjes/ doerakjes?

Ik heb bijna 6 maanden borstvoeding kunnen geven, ik werd toen niet ongesteld. Toen ik stopte met de borstvoeding werd ik ongeveer een maand daarna wel weer ongesteld, maar nu zou ik drie weken geleden voor de 2e keer weer ongesteld moeten worden, maar tot nu toe nog steeds niks. Ik heb al een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief, dus dat is het niet. Ook ben ik al bij de huisarts geweest voor een anticonceptieafspraak en gevraagd wat dit kon zijn. Zij gaf aan dat het wel normaal was. Maar ja als ik niet ongesteld wordt kan ik natuurlijk ook niet met anticonceptie beginnen...Ik had dit bij mijn 1e helemaal niet, hooguit een paar dagen over tijd maar niet weken.
Hoe is dit bij jullie???

Groetjes Syreetha
 
Toen ik minder borstvoeding ging geven (de kleine kreeg 's nachts flesvoeding) ben ik ongesteld geworden. Precies 4 weken later heb ik weer een menstruatie gehad. Daarna niet meer, omdat ik weer zwanger ben.
Het zou kunnen zijn dat je hormoonhuishouding nog op orde moet komen, waardoor je nu onregelmatig ongesteld bent.
Als je zeker weet dat je niet zwanger bent, zou je als het goed is gewoon met anticonceptie moeten kunnen beginnen. Mijn gynaecoloog zei in ieder geval dat het niet nodig was op een menstruatie te wachten.
Je hoort wel vaker van vrouwen die op een menstruatie wachten en dat deze niet komt, omdat ze tijdens het wachten weer zwanger zijn geraakt.
 
Heb geen borstvoeding gegeven maar tussen 1e en laatste keer ongesteld worden na de bevalling zat bijna 3 mnd. Daarna (gepland) zwanger geraakt. Maar heeft dus ook best tijdje weer geduurd voor dat terug op gang kwam.
 
Terug
Bovenaan