Niet meer rollen ed?

Met 15weken bewust rollen zou wel vroeg zijn toch? Onze kinderarts vertelde dat veel kinderen al wel eens vroeg omrollen, maar deze rol is puur door het gewicht zijn het hoofdje, dat het kindje eigenlijk onbewust rolt. Onze oudste heeft amper gerold en heeft de hele kruipfase overgeslagen, zo is ieder kind anders. Gebeurd wel vaker dat je kindje een periode lang iets doet en er daarna weer mee ophoudt, zou dat persoonlijk niet met de vaccinatie koppelen. Niet te veel zorgen maken, gewoon lekker van je kind genieten en je kan evt proberen te stimuleren dat hij rolt (geloof echter niet dat dat nu al dringend nodig is..)

Oh dat ga je nog wel vaker zien. Geen zorgen! Dan is hij weer met wat anders bezig. Hoeft niet zichtbaar te zijn. De dingen die je noemt doen veel kindjes ook pas echt bij 5 a 6 mnd+. Rollen, brabbelen, bewust meerdere geluiden nadoen, tandjes. Geduld geduld, het komt echt allemaal. 
Mijn dochter kon met 3 maanden af en toe een paar dagen wat rollen, ook weer terug naar rug. Maar vergat dit ook weer hele weken. Pas bij 5,5 maand deed ze het vaak en dagelijks. Ze kon ook met 6,5 maand een week lang zwaaien naar iedereen, nadoen ook. Nu al een maand niet meer. Want nu is ze gaan oefenen met tijgeren en haar ritme aan het omgooien. Ook kon ze rond 4 maanden oehh de hele dag doen, met 5 maanden was het gilletjes, en met 6 maanden zei ze vaak mamammamamaa en niks van dat alles doet ze nu nog, maar wel dududud psshhh adadada udah udah 
Gewoon smaakje van de maand dus. Op een gegeven moment blijft alles hangen.

Ik bedoel dat ze met drie maanden net als jouw kindje van buik naar rug terug rolde. Van rug naar buik pas veel later. En terugrollen moest ze toen helemaal opnieuw weer leren. Dat kon ze gewoon af en toe eventjes

Iets heel anders, maar toen mijn kleine jongen 4 maanden was, zijn we samen van de trap gevallen, waarbij hij ook van hoog op de grond terecht is gekomen (geen letsel gelukkig!). 
Zijn fysiotherapeute zei erna dat de ontwikkeling daardoor wel een pauze kan hebben, simpelweg omdat het lijfje iets belangrijkers te doen heeft: herstellen van die klap.
Of het gedrag van jouw kindje nou bewust is of niet, jij merkt dat je kindje zich anders gedraagt dan anders, en dat zou dus goed kunnen kloppen, het lijfje is misschien hard aan het vechten vanwege die inenting, of vanwege een andere ontwikkeling die je niet direct kunt zien. Komt vast allemaal goed! 

Kan me voorstellen dat je daar wel je vraagtekens bij hebt! En vind het fijn om hier te lezen dat het dus vaker voorkomt. Maar je kan natuurlijk ook altijd even met het cb bellen ter geruststelling :) 

Oke bedankt voor de reacties en fijn om te lezen dat het vaker voorkomt. Geen idee of het verband houdt met de vaccinaties of niet maar ik zag geen andere ontwikkeling waarmee de kleine man nu bezig was en het viel net tegelijk dus het zette me sowieso aan het denken. 
Het cb is nogal pro-vaccineren dus was vooral op zoek naar ervaringen van anderen die soortgelijk zijn. En hij loopt nog niet "achter" ofzo dus wat dat betreft is er niks aan de hand. 
Ben al een heel eind gerustgesteld dat het vaker voorkomt dat ze ergens mee stoppen (en het na een poos wel weer kunnen). Dat zijn lijfje bezig is met herstel van de vaccinatie klinkt ook best logisch. 
Bedankt! 

Mijn dochter rolde ook snel van buik naar rug en deed dit een week lang veel (ergens tussen de 3 en 4 maanden) daarna stopte ze er weer mee en deed het pas weer toen ze 5 of 6 maanden was. Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt eigenlijk. Ze zijn dan vast druk bezig om weer te groeien op een ander ontwikkelingsgebied.

Terug
Bovenaan