Niet meer slapen tussen de middag?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie kindjes allemaal nog slapen tussen de middag. Ons kleine rakkertje heeft deze week een paar keer aangegeven dat hij echt niet van plan was om te gaan slapen. Ik breng hem zo rond half een naar bed (hij is dan vanaf zes uur wakker ongeveer), waar hij vervolgens eerst rustig gaat zitten spelen met zijn knuffelbeesten, vervolgens hele verhalen ophangt en zit te zingen, daarna de commode begint uit te pakken en vervolgens het na anderhalf uur op een schreeuwen zet dat hij niet wil slapen. 'Nie slapen, nie slapen, nie slapen', hoor je dan vanuit zijn kamertje. Ga je er naar toe, dan wil hij er echt uit. Uiteraard houdt hij het niet de hele dag gezellig vol zonder slaap, zo rond vijf uur/half zes (jawel etenstijd) stort hij dan zo'n beetje in. Maar als ik hem dan naar bed doe, dan spookt hij 's avonds zo. En komen wij weer niet aan onze slaap toe.

Wat nu? Nogmaals: slapen jullie kindjes nog tussen de middag en zo niet, hoe pakken jullie het dan aan qua tijdstip naar bed?

Groetjes,
Janneke

P.S. Ons zoontje is net twee jaar geworden.

hoihoi

karlijn slaapt al vanaf 14 maanden niet meer smiddags
soms valt ze rond etentijd ook weleens in slaap en dan kan ik haar zo naar bed brengen en slaapt ze de hele nacht rustig door en anders word ze rond half 7 wakker dan wilt ze eten en gaat ze gewoon om 8 uur naar bed zoals altijd

liefs maurill

Hoi,

Myrthe slaapt soms wel soms niet. Ik breng haar altijd naar bed voor zo'n 2 uur lang. Sinds ze vrijdag dr nieuwe grote bed heeft, ligt ze inderdaad te spelen en komt ze uit bed. Maar ze heeft het wel nodig nog, want ze is anders niet te genieten.
Slaapt ze niewt dan rust ze toch en anders ik wel ff.
Dus hier gaat ze iedere dag gewoon naar bed en als ze ligt te kletsen, prima. En soms valt ze in slaap.

Succes

Hallo Janneke,

Ik zou je wil zeggen... houd vol, het is een fase!
Bo (ook net 2) doet dit ook... hij wil niet, is boos en roept nog een hele tijd... hij gaat wel altijd slapen uiteindelijk want hij mag er van mij écht niet uit. Hij slaapt nog in een ledikant, dus dat is ook makkelijk (hij klimt er namelijk niet uit).
Onze oudste Skip deed dit ook toen hij net 2 was, dat is de leeftijd dat ze echt doorkrijgen dat ze een eigen mening hebben.... Hij is bijna 4 en hij slaapt nog steeds regelmatig 's middags (ben ik blij dat ik dat toen niet heb opgegeven....).
Hier ook geen kindjes de ergens op de dag gewoon omvallen van de slaap of tijdens het eten zitten te knikkebollen... nog nooit gehad (zou dat trouwens de reden zijn dat ze goed eten, vraag ik me nu ineens af ;).
Succes! Twee jaar is erg jong hoor, om niet meer te slapen 's middags.
Groetjes, Noor

Leah slaapt nog wel tussen de middag. Heel af en toe slaat ze over. Maar eigenlijk heeft ze het nog heel hard nodig, ook al zegt ze idd 'Leah niet slapen, Leah niet bedje toe'. Ik vind 2 jaar ook jong om niet meer te slapen. De anderen sliepen toch echt nog tot 3 - 3,5 jaar. Het is sowieso goed dat ze even rust neemt, en bijna altijd valt ze wel in slaap. 's Avonds gaat ze dan rond 20u naar haar bedje toe en slaapt het klokje rond (wel onwijs lekker, hoor, nadat ze t/m 15 maanden nog een aantal keren per nacht kwam).
Grtz, Hannah

Daniel heeft ook een tijdje (januari) gehad dat hij niet meer wilde slapen smiddags, maar bracht hem gewoon lekker naar zn bedje, had mn rust smiddags ook even nodig,
Bracht hem ook naar bed met de gedacht... slaapt hij niet dan rust hij wel en is hij even geremd en prikkelvrij.
Langzamerhand ging hij gewoon weer slapen smiddags en slaapt nu zelf wel bijna 2 uur!

Liefs Marina

nathalia is een flinke slaapkop. al ruim 2 jaar!
sochtends kan ze heerlijk uitslapen (vanochtend half 10!) en smiddags wilt ze ook echt slapen. (normaal gaat ze om 12 uur/half 1 maar als ze tot zo laat uitslaapt om een uur of 2 pas)
soms hoor ik haar idd kletsen, meestal valt ze gelijk in slaap.
vaak moet ik haar wakker maken, soms wordt ze zelf wakker.

als ze sochtends naar school moet,
maak ik haar om half 8 wakker.
ze zit op school van half 9 tot half 12. daarna boterham en naar bed.
moet ze smiddags naar school, van half 1 tot half 3,
dan ligt ze om kwart voor 3 op bed.
doe ik dit niet, dan is ze niet te genieten, en valt ze ergens anders in slaap (zoals de bank of grond)

sommige van jullie zeggen: ik heb mn rust ook wel nodig. ik daarin tegen heb zoiets van: ik zie mn kindje zo weinig, omdat ze zo veel slaapt!
maar haar wakker houden is echt geen optie.

nogmaals: hier dus een echte slaapkop. kan dus geen adviezen geven hahaha.

liefs, do

Hee hoi,

Ons mannetje wil nu soms niet naar bed, soms echt gillen, hij is dan echt wel moe. Vaak als hij ligt dan is het goed.

Hij was alleen de laatste tijd vaak onrustig voor het slapen. Ik leg hem nu tussen de middag wel op bed, maar haal hem er na een uurtje weer vanaf.

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan